Nadenkend over vervolg project

Martin Born

Vriend van modelbouwforum.nl
Goedemorgen beste bouwers, mijn project HH is nog bij lange nog niet klaar maar dat weerhoud mij er niet van om na te denken over een vervolg . In de zoektocht naar info over de HH kom je mooie foto's tegen waarin zij druk aan het werk is, op een serie zie je haar een boorplatform slepen en dat lijkt mij ook wel heel gaaf. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij kunnen bijpraten? Ik ga ervan uit dat het nog heel lang duurt voor ik daar aan toe ben maar dan kan ik wel info verzamelen en evt. tekeningen scoren . Misschien is dit helemaal niet realistisch om te doen maar dan heb ik het in ieder geval bekeken. Mocht dit het geval zijn dan ben ik wel benieuwd wat te bouwen als sleep object, een ponton lijkt wat simpel maar misschien zijn ook hier aardige sleep ideeën over.
Nu even een weekje in Lelystad en dan weer naar Egmond Lekker bouwen .

Groetjes Martin

Bijlagen

• Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 4
  • Afbeelding 2.jpg
    Afbeelding 2.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 4
Leuke dingen om over na te denken Martin! Een booreiland is wel imposant, maar om te slepen erg passief. Of je moet er met meerdere slepers aan trekken. Verder vraagt zo'n ding veel ruimte om te vervoeren en op te slaan, om maar niet van de kwetsbaarheid te spreken. Iets actiever en minder ruimte vragend is een droogdok, waarin je je H-H kunt dokken en ook vervoeren. Dan sla je twee vliegen in één klap en een goed werkend droogdok zit best wel wat techniek en denkwerk achter. En is gelijk ook een sleepobject. Bijgaand een oud plaatje uit 1977, waar we een demonstratie met ECMR hielden in Rozenburg. Misschien brengt het je op een idee. Het grote booreiland was eigenlijk te zwaar voor mijn Bugsier 3. Daarbij had ik een 160 cm lange baggerbak van blik waarin 14 straatklinkers pasten. Bugsier 3 paste in de bak, maar waar laat je 14 straatklinkers als je alleen een fietskarretje hebt voor het transport. Dan maar water in de bak. Met stenen woog die ongeveer 60 kg, gevuld met water de helft. De bak op gang brengen was niet zo spannend, haar ergens afleveren wel. Qua schaal met die bak wel wat gesjoemeld. Had eigenlijk 220 cm moeten worden. Hoop dat het je op een idee brengt. Gr. Klaas.

1977 IMG_20210120_0012.jpg

1977 Taurus.jpg

Laatst bewerkt:
Leuke dingen om over na te denken Martin! Een booreiland is wel imposant, maar om te slepen erg passief. Of je moet er met meerdere slepers aan trekken. Verder vraagt zo'n ding veel ruimte om te vervoeren en op te slaan, om maar niet van de kwetsbaarheid te spreken. Iets actiever en minder ruimte vragend is een droogdok, waarin je je H-H kunt dokken en ook vervoeren. Dan sla je twee vliegen in één klap en een goed werkend droogdok zit best wel wat techniek en denkwerk achter. En is gelijk ook een sleepobject. Bijgaand een oud plaatje uit 1977, waar we een demonstratie met ECMR hielden in Rozenburg. Misschien brengt het je op een idee. Het grote booreiland was eigenlijk te zwaar voor mijn Bugsier 3. Daarbij had ik een 160 cm lange baggerbak van blik waarin 14 straatklinkers pasten. Bugsier 3 paste in de bak, maar waar laat je 14 straatklinkers als je alleen een fietskarretje hebt voor het transport. Dan maar water in de bak. Met stenen woog die ongeveer 60 kg, gevuld met water de helft. De bak op gang brengen was niet zo spannend, haar ergens afleveren wel. Qua schaal met die bak wel wat gesjoemeld. Had eigenlijk 220 cm moeten worden. Hoop dat het je op een idee brengt. Gr. Klaas.

Bekijk bijlage 625197

Bekijk bijlage 625198
dankjewel Klaas, ik was er al bang voor dat het te groot en onpraktisch zou worden vandaar ook mijn vraag om ideeën. ik stik toch een beetje van de afmetingen moet er nog goed over nadenken. Gr.Martin

Back