Nieuw op dit forum

Hoi allemaal, ik ben Ruud en woon in de regio Wolvega. Gisteren heb ik, na heel lang sparen en sponsoring van de vrouw, een Scania S770 6x4 gekocht bij Toemen in Oisterwijk. Direct ook een compleet pakket met zender, ontvanger .ed. erbij. Nu weer sparen voor een licht/geluid module. Wat kunnen jullie hierin adviseren??? Graag een linkje erbij, zodat dit voor mij als nieuweling makkelijk zoekt.

Mijn Scania gaat, hopelijk, uitgevoerd worden als de miljoenste Scania in Zwolle geproduceerd, welke onthuld zal worden op Truckstar 2025!!

Welkom!

Licht en geluid hangt van je wensen en budget af. Ook van je al gekochte spullen mogelijk. Er is een apart topic voor waar veel info in staat. Als je een bouwverslag maakt dan kunnen ervaren bouwers "meekijken" en je verder adviseren. Zo is het veel te algemeen. Licht en geluid in rc trucks kun je wel een boek van schrijven. Ik ging altijd voor Beier.

Licht en geluid heb je in vele soorten van kant en klare units tot losse units.

Zo heb je de Tamiya MFC 03 voor Europese trucks deze set bevat licht, geluid en rijregelaar, is plug en play.

Een set van Carson met enkel licht.

En Beier met de usc 03 met opties voor licht en geluiden plus usb stick of cdrom met software, je heb nog wel leds en een rijregelaar nodig.

De Beier SFG 1 is een complete set met opties voor licht en geluiden en inclusief een rijregelaar plus usb stick of cdrom met software, je heb nog wel leds nodig.

Verder is het van belang dat je weet wat je wil met je truck......ik bedoel wil je ooit bij een vereniging gaan rijden of alleen thuis.

Verder heb je primer en tamiya TS verf nodig, en eventueel extra,s om je truck mooier te maken denk aan luchthorens, zwaailampen enz.

De meeste modelbouwers updaten hun truck met een kogellager set voor de versnellingsbak, achter assen en voor as.
De meeste modelbouwers laten de tamiya versnellingsbak weg en nemen een andere versnellingsbak met vertraging met een 55 of 80 turns motor dit scheelt je een servo en heb je meer ruimte in het chassis.

En niet onbelangrijk wat voor trailer wil je er achter gaan hangen.

Denk dat dit even genoeg is om uit te zoeken wat jij wil met je Scania.

Veel bouw plezier.

Back