Nieuw type rechargeables

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Misschien is dit wel interessant voor wie AA of AAA cellen gebruikt in een model:
http://www.rayovac.com/recharge/index.shtml
Nieuwe technologie met tot 3x langer output dan alkaline cellen. Als je ze niet gebrtuikt houden ze hun spanning ook een stuk langer dan NMh's of NC's.

Bart

Daar is al een keer iets over voorbij gekomen, maar leek niet geschikt voor onse hobby..
Was in een draadje, over iemand die per see , in eerste instantie, 1,5 volt batts wou.

Achteraf bleek dat de betreffende persoon, gewoon batts met een hoger MAH waarde nodig had, maar dacht dat door het voltage drop zijn zender in de failsafe mode ging.....

Ik dacht aan botenbouwers of zo, of een andere modelbouwtak waar penlight cellen worden gebruikt.
Ook misschien geschikt voor een TX pack, vooral door lange output. Voor een zender is het ook wel fijn als-ie zijn spanning houdt als-ie een tijdje niet gebruikt wordt.

Bart

volgens mij is dit weer iets anders.. want die andere cellen waren alleen op te laden met een speciale lader, en die liepen hard achteruit in capaciteit, en die waren ook nog eens niet bestand tegen hoge stromen. beide qualiteiten worden wel geprezen op die site die in de openingspost gelinkt werd..

zenderbatterijen mogen van mij wel rustig leeglopen, ik laad ze toch vaak zat op, aangezien mijn zender stroom vreet.

Toevallig of niet, maar Sanyo heeft net ook nieuwe verbeterde accu's uitgebracht.
Die heten ENELOOP en daar is ergens een draadje over....
Deze cellen (NiMh) zouden als voornaamste verbetering hebben dat de zelfontlading veel minder is.
Iedereen kent wel dat "shit-gevoel" als je effe een paar foto's wil maken met je digitaaltje en blijken de batterijen weeral leeg terwijl je ze een week geleden nog hebt opgeladen....

Ik heb me zo'n paar batterijtjes (AA en AAA) aangeschaft en die zijn nu in gebruik......

Back