hallo allemaal , ik ben nieuw hier ! mijn naam is Dave en ben 19 jaar ben verspaner van beroep bouw oude zundapp's en klus veel aan mijn Opeltje c kadett coupe. ik doe al vanaf mijn 6e aan modelautos samen met mijn vader .. na 2 jaar niet gereden te hebben met de autos en ik al 3 maanden ziek thuis zit en mij verveelde gin ik eens kijken in een modelbouw winkel voor een leuke bouwdoos of iets anders ! toevallig hadden ze daar een Solo pro v2 in de aanbieding , die heb ik gekocht en daar vlieg ik nu een dikke maand mee , ik heb t vliegen goed onder de knie nu en heb tot nu toe nog niets stuk gevlogen ! ik ben daarom ook opzoek naar een helicopter die ik BUITEN lekker kan vliegen met een briesje wind want we wonen tenslotte in Holland he ! het liefst een bouwdoos , ik ben zelf erg handig en kan vanalles zelf maken dus dat lijkt mij het leukst, om zelf een mooie heli te bouwen! ik heb al een tijd zitten zoeken maar ik kom er niet uit , ik wil niet teveel geld uitgeven en het liefst een compleet pakketje kopen met gyro blabla. ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ! Groetjes Dave
Beste Dave, Het hangt sterk af van wat ongeveer je budget is in deze situatie. De een bedoeld met "niet teveel" 100 euro, de ander 1000...... Ik kan in ieder geval aanraden om eens te kijken voor een Align Trex. Een goed betaalbare variant hiervan is de 450, alhoewel deze natuurlijk lang niet de windbestendigheid heeft van bijvoorbeeld een 600 size (mocht je budget dit toelaten, dan kan ik deze sterk aanraden). Hier nog een link naar een engelse winkel waar ik erg veel mensen positief over heb gehoord, ook dankzij de prijs => >> Link << Deze winkel heeft zelfs complete sets van align waar de zender al bij zit => >> Link << Je kunt natuurlijk ook wat rustiger aandoen en eerst bijvoorbeeld een grotere fixed pitch heli kopen, al zal het dan nog steeds lastig zijn om "lekker" te vliegen bij iets meer wind. Groetjes, Andries
ik zeg maximaal 200 euro , ik zal namelijk best een keer wat kapot vliegen.. fp lijk me makkelijker eigenlijk , ik heb al zitten zoeken maar ik kan niet vinden hoe zo een ''echte'' heli nu zijn toerental en stijgen en dalen kan ? als dat nog een kanaal extra is lijkt mij dat erg moeilijk om te besturen !
Hello Dave Ik dacht te lezen dat jij niet TE VEEL geld wou uitgeven,en dan zou ik toch eerder kijken naar de KDS of COPTERX merken ipv ALIGN -TREX.BV een KDS 450 RTF vind je voor 249 euro. Ook prima spul en véél goedkoper. Gr Raymond
Als eerste, welkom op het forum, en gefeliciteerd met je nieuwe virus! Maar voor we hier weer in dezelfde constante eeuwige discussie belanden, kan het wijs zijn even de zoekfunctie te gebruiken... Zo'n beetje iedere week stelt iemand nl dezelfde vraag als jij. Oftewel: welke heli te kopen, voor buiten voor weinig geld. Het antwoord ga je niet vinden, je krijgt nl alleen meningen, en die worden iedere week opnieuw op het forum gepost. Tip 1: neem een sim, een solo pro stabiliseert zichzelf, een fp of cp niet, en dit vliegt erg anders Tip 2: zoekk even door op het forum. Je moet nl een zender waar je iets mee kunt, bv een dx6, een ff7 of ff10. Hier kun je de meeste dingen mee besturen. Dan nog een heli. Een buitenheli is ong een maatje 600 voor een beginner, oftewel 1,2 meter van kop tot staart. En die zijn geen 200 eur, denk eerder aan 600 tot 1000 alles compleet. 450 kan goed buiten, maar wordt met windkracht 3 spannend voor een beginner. Ook die maat moet je denken aan 100 (dan heb je troep) tot 4 a 500 eur (align, daar kun je wat mee) Fp wordt je niet vrolijk van met wind, maar kost tot 150 eur. Jouw keuze.. Zoek een beetje, dit vermogen zal veelvuldig op de proef gesteld worden als je verder gaat met de hobby
Goh.... en ik maar denken dat mijn Solo Pro een Fixed Pitched is.... Toch maar terug brengen naar de winkel dan!
Is ie ook... Fixed pitch betekend dat de rotorbladen een vaste instelhoek hebben, en de heli dus stijgt en daalt puur op motorvermogen.
hoe gaat dat dan zonder fp? Dus stel je eerst je hoek in en ga je stijgen op je gas daarna of andersom ? dat doe je met een kanaal extra neem ik aan
Beste Deckel, Er zijn een aantal opties, je kunt eerst gaan simmen en daarna meteen een mooie dure heli kopen, dat is de beste oplossing! Maar, ik zit ook niet zo in elkaar, ik wil net zoals jij gewoon lekker, vliegen, sleutelen etc. etc. Als ik jou was zou ik gewoon naar een wat grotere Fixed Pitch heli gaan kijken, opties zijn Walkera UFLY-S of bijvoorbeeld de Nine Eagles Free Spirit SX om maar wat te noemen. Houd rekening met extra lipo's en extra onderdelen in je budget, want hoe groter je heli hoe harder de crash Ik weet dat ik vloek in de kerk met mijn antwoord, want de meeste zien hier het merk Align als een soort afgod Maar zo'n heli is gewoon hardstikke duur, en als je ermee crashed ben je zuur.
ja daarom , ik ben niet van de merkjes enzo , ik maak mijn onderdelen toch zelf als het kan , en anders repareer ik ze lekker tot zover het kan , daar hoef ik geen dure helicopter voor te hebben ! en duur hoeft niet altijd leuker te zijn denk ik zo
ik kan alleen die nine eagles die jij net noemt niet vinden in nederland?? is zo een esky honybee of belt niet iets ?
We zijn aan het kijken hoe we er aan kunnen komen, dit model is idd schaars.... Wel een leuke oefen heli, leuke prijs en goed(koop) onderdelen voor te krijgen!
Ben zelf aan het rond vragen waar ze te koop zijn, en wellicht dat Indoor er ook mee bezig is, dat is hier de echt Nine Eagle goeroe Prijs zou zo om en nabij de 100 euro moeten liggen RTF!
@deckel: fp = fixed pitch, heli stijgt en daalt dmv meer of minder toeren. cp = collective pitch, toeren blijft ongeveer constant, heli stijgt en daalt door instelhoek van de bladen te veranderen. (net als een echte heli) met een fp kun je alleen normale vluchten uitvoeren, wil je ooit 3d gaan (ondersteboven enzo) dan moet je voor een cp heli gaan, die kan je nl zo instellen dat de bladen een negatieve invalshoek krijgen (dus positief als je ondersteboven vliegt) wat je moet kopen is altijd dilemma geweest... wat je misschien beste kan doen is inderdaad eerst simmen en dan cp heli kopen... ben je aan het eind van de rit vaak het minste geld kwijt... want als je tijdje fp gevlogen hebt, wil je toch over naar cp. en dat is niet een kweste van even andere bladen kopen ...
ja ik snap die blad instelling , maar mix je dan 2 dingen op je linker schuif zegmaar of moet je ze apart bedienen ? en ik wil niet op zijn kop enz ,gewoon mooi een stukje vliegen ! niet al dat moeilijke gebeuren , dat is niets voor mij! zit mij teveel risico aan
geen idee, zal een rc heli vlieger moeten beantwoorden, maar tijdens vliegen is linker pookje dus je collective ipv gas.
Je mixt dan inderdaad twee dingen op een stickbeweging: de bladhoek en het toerental. In vakjargon: throttle en pitch curve. Die twee samen regelen de hoogte van je heli, als je in mode 2 vliegt. De rechter stick regelt nick en roll, oftewel vooruit/achteruit en zijwaarts links/rechts. Op de linker stick heb je dan ook nog je staart (rudder). Als je niet in idle up vliegt, regelt de linker stick je toerental én je bladhoek. Vlieg je wel in idle up (bij bijv. 3D) dan staat je toerental vast en regel je met de linker stick alleen je bladhoek. Dat is in het kort... Willem.