Nieuwe helicopter reageert niet meer

Hallo,

Ik had mijn vader een RC helicopter cadeau gegeven met de kerst,
Nouja vanochtend deed die het gewoon.

maar we proberen nu weer te vliegen en deed het net wel even, maar we landen hem en vervolgens reageert hij niet meer op de zender?
als ik de helicopter probeer op te laden geeft hij ook aan dat hij vol is.

De helicopter en zowel de zender geven allebij licht.

Wat kan het probleem zijn? het gaat om de Skylark 1002G 3CH Mini Helicopter

Met vriendelijke groet,
Danny

Beste Danny,
Er kunnen nu twee dingen gebeuren. Je begint lichtjes geïnteresseerd te raken in de RC heli-hobby en je constateert dat je het speelgoed achterwege moet laten om aan je trekken te komen.
Of het is je ding niet en na een paar vluchtjes zal je het speelgoedhelietje moeten weggooien.
Bij mij is het zo allemaal begonnen bijna 2 jaar geleden en dankzij forums als deze ontdek je snel wat het allemaal écht inhoud. Ik zou zeggen; veel leesplezier en denk goed na voor je eraan begint :D
Kris

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Danny,
Er kunnen nu twee dingen gebeuren. Je begint lichtjes geïnteresseerd te raken in de RC heli-hobby en je constateert dat je het speelgoed achterwege moet laten om aan je trekken te komen.
Of het is je ding niet en na een paar vluchtjes zal je het speelgoedhelietje moeten weggooien.
Bij mij is het zo allemaal begonnen bijna 2 jaar geleden en dankzij forums als deze ontdek je snel wat het allemaal écht inhoud. Ik zou zeggen; veel leesplezier en denk goed na voor je eraan begint :D
Kris

Sorry maar ik snap je bericht niet helemaal? Ik kan er geen oplossing uit halen?

Enige oplossing is volgens mij gewoon terugbrengen naar de winkel waar je hem kocht.
Tenzij er zichtbare schade is aan de heli of zender valt dit normaal onder garantie.

Ik heb eens even voor je gegoogled en vind niets terug qua onderdelen oid van deze heli.
Niet lullig bedoeld maar dit valt echt onder de categorie speelgoed, die dingen vliegen vaak een tijdje goed maar geven dan gewoon de geest.

Enige oplossing is volgens mij gewoon terugbrengen naar de winkel waar je hem kocht.
Tenzij er zichtbare schade is aan de heli of zender valt dit normaal onder garantie.

Ik heb eens even voor je gegoogled en vind niets terug qua onderdelen oid van deze heli.
Niet lullig bedoeld maar dit valt echt onder de categorie speelgoed, die dingen vliegen vaak een tijdje goed maar geven dan gewoon de geest.

Bedankt voor je antwoord,
Ik zal even horen bij het bedrijf. het is namelijk gekocht

Mijn opa heeft ons eigenlijks aangesmeert met de heli's
die heeft 2 kleine en 2 grotere. maar die heeft die al een hele poos

1tje daar van is de syma S107G.

Is dat misschien wat? ik wil namelijk zelf ook 1tje kopen. maar ben eerst van plan om te beginnen met een wat low budget heli. dus max €30. als ik dat erg leuk vind misschien een wat duurdere.

Ik had ook even zitten kijken of ik kon helpen maar over deze heli van 15 euro is inderdaad niks te vinden ;). Tja hij kan helemaal stuk zijn of beide motors maar dat lijkt me sterk....verwacht dus eerder iets aan het control bordje zelf. Was er nog een speciale manier van binden of gewoon aanzetten en klaar ?

Ik kan je alleen maar aanraden om Google te gebruiken en info op te zoeken over het model dat jij specifiek in gedachte hebt.

Er kunnen best budget heli(tjes) zijn die het goed doen maar de enige manier om daar achter te komen is ervaringen opzoeken van andere gebruikers. Of zelf vaak 30€ investeren om er dan achter te komen dat je het geld beter in een iets duurder model gestoken had.

De lol is er snel af als je na elke kleine crash of tik tegen een tafelpoot met een heli zit waarvan niet of heel moeilijk onderdelen verkrijgbaar zijn.

Als je totale beginner bent en graag in huis veel lol wil beleven raad ik je een blade nano qx rtf aan.
Oké dit is een kleine quadcopter ipv heli maar deze is super stabiel, praktisch onverwoestbaar en je leert met alle controls omgaan. Na een crash zet je hem rechtop en vliegt gewoon verder.
Ben je wat meer gevorderd zet je hem in agility mode en je hebt weer een totaal nieuwe uitdaging.

Ik vlieg zelf met 600 size heli's maar amuseer me in huis rot met dit kleine ding.

Ready to fly vind je deze voor rond de 100€.

Dit is hetgeen IK mensen in mijn onmiddellijke omgeving ook aanraad als ze willen weten of vliegen wat voor hun is.
Er zijn zat andere opties die hier ongetwijfeld nog aangehaald gaan worden en ook goed zullen zijn.

Ik had ook even zitten kijken of ik kon helpen maar over deze heli van 15 euro is inderdaad niks te vinden ;). Tja hij kan helemaal stuk zijn of beide motors maar dat lijkt me sterk....verwacht dus eerder iets aan het control bordje zelf. Was er nog een speciale manier van binden of gewoon aanzetten en klaar ?

Nja, ik vind het vreemd. ik land hem gewoon en vervolgens doet die niks meer.
mijn vader heeft niet eens een volle vlucht uit kunnen vliegen.
Maarja.. ik hoop maar op een goed antwoord van het bedrijf, anders weet ik ook weer wat voor bedrijf dat is haha

Ik kan je alleen maar aanraden om Google te gebruiken en info op te zoeken over het model dat jij specifiek in gedachte hebt.

Er kunnen best budget heli(tjes) zijn die het goed doen maar de enige manier om daar achter te komen is ervaringen opzoeken van andere gebruikers. Of zelf vaak 30€ investeren om er dan achter te komen dat je het geld beter in een iets duurder model gestoken had.

De lol is er snel af als je na elke kleine crash of tik tegen een tafelpoot met een heli zit waarvan niet of heel moeilijk onderdelen verkrijgbaar zijn.

Als je totale beginner bent en graag in huis veel lol wil beleven raad ik je een blade nano qx rtf aan.
Oké dit is een kleine quadcopter ipv heli maar deze is super stabiel, praktisch onverwoestbaar en je leert met alle controls omgaan. Na een crash zet je hem rechtop en vliegt gewoon verder.
Ben je wat meer gevorderd zet je hem in agility mode en je hebt weer een totaal nieuwe uitdaging.

Ik vlieg zelf met 600 size heli's maar amuseer me in huis rot met dit kleine ding.

Ready to fly vind je deze voor rond de 100€.

Dit is hetgeen IK mensen in mijn onmiddellijke omgeving ook aanraad als ze willen weten of vliegen wat voor hun is.
Er zijn zat andere opties die hier ongetwijfeld nog aangehaald gaan worden en ook goed zullen zijn.

bedankt voor de tip!

bedankt voor de tip!

Volledig akkoord met Punie, ik heb voor mijn kids ook verschillende coax helitjes, waaronder twee van blade. Ze vlogen er wel mee maar ze staan even snel weer aan de kant.
Heb hen vorige week een nano qx gekocht, en daarmee hebben ze pas echt lol, vliegt goed voor hen door de stabiel mode, en ik vlieg er ook al eens mee in de agility mode, fun voor het ganse gezin dus...:D

Volledig akkoord met Punie, ik heb voor mijn kids ook verschillende coax helitjes, waaronder twee van blade. Ze vlogen er wel me maar ze staan even snel weer aan de kant.
Heb hen vorige week een nano qx gekocht, en daarmee hebben ze pas echt lol, vliegt goed voor hen door de stabiel mode, en ik vlieg er ook al eens mee in de agility mode, fun voor het ganse gezin dus...:D

Ik heb dus de Hubsan X4 gezien.. lijkt een hele mooie quadcopter voor een mooi prijsje, het enigste nadeel is dat die uit china moet komen. DHL verzending is niet mogelijk vanwege de batterijen. en zal het dus eventueel met china post moeten gaan. (duurt lang )

Ik heb dus de Hubsan X4 gezien.. lijkt een hele mooie quadcopter voor een mooi prijsje, het enigste nadeel is dat die uit china moet komen. DHL verzending is niet mogelijk vanwege de batterijen. en zal het dus eventueel met china post moeten gaan. (duurt lang )

Is gewoon in Nederland te koop ook hoor, maar bekijk eerst even hoe het met de spare parts zit...
Hubsan Producten - TopRC.nl

Tegenwoordig verkopen ze de kleine coaxen overal
Letterlijk

En alle handelaren zeggen dat ze alles ervan op voorraad hebben.
Maar ga je terug vanwege reservedelen, is het opeens uit de handel, of de levering komt niet.

Het zijn leuke dingen om het ff uit te proberen, en als ze het lang doen heb je geluk..
Maar gemiddeld houden ze het niet lang vol..

Zonde van dit, blijkt maar weer dat goedkoop vliegspul toch niet het is wat je er van verwacht.

Dan is het eigenlijk maar beter om wat meer te investeren in deze hobby dan 15 euro voor een heli wat na 2x vliegen al defecten heeft. Danny, een tip van mij en vele andere hier, stap naar een goede locale hobbywinkel en vraag wat er te koop is, en laat je niet afschepen met goedkoop spul. Ik heb hier een MJX F28 staan, en die doet het zo af en toe eens, maar staat meer voor de sier hier. Ben gelukkig over gestapt naar vliegtuigen, en dat bevalt me beter :)
1458570_256952704454196_1217534327_n.jpg

Nou, het bedrijf heeft nog niet gereageerd op mijn mail.
Ook staat er in de regels dat er geen garantie word mee geleverd op alle producten die hun verkopen..

Zou ik nog geluk hebben? of zou het een slecht bedrijf zijn?

Heb je de bon nog ? Ik denk het niet. Gewoon in de kliko ermee en flink aandrukken.

Koop iets beters, zoals de hubsan uit china, moet je even wachten maar het is het waard ! Gewoon met accu bestellen en de beschermingring rond de rotors.

Ga je geen spijt van krijgen !

Heb je de bon nog ? Ik denk het niet. Gewoon in de kliko ermee en flink aandrukken.

Koop iets beters, zoals de hubsan uit china, moet je even wachten maar het is het waard ! Gewoon met accu bestellen en de beschermingring rond de rotors.

Ga je geen spijt van krijgen !

het is online aangekocht dus geen bon mee gekregen.

Hallo Danny, ik zou zeggen maak een filmpje van het defect op Youtube.
Ze moeten je gewoon nog 1 opsturen, terugsturen kost te veel voor een "heli" van 15 euro.
Zo kunnen ze zien dat ie echt kapot is, of wat er verkeerd gaat, reken maar niet dat ze die heli terugwillen hebben.
Zoiezo verwacht ik niet van een bedrijf met een naam als starbazaar, ooit je geld terugkrijgt.
Klinkt meer als een shoarmashop, of zigeuner belshop, een erg hoog beverwijk gehalte.

Tip : Als je bezig wilt met echte helikopters, koop je eerst een goede afstandbediening.
Als je daarna een helikopter erbij koopt, kijk je eerst of er genoeg reserve onderdeeltjes verkrijgbaar zijn.

Trouwens er zijn hier geen rare reacties, wij vliegen eenmaal niet met dit soort wegwerp-speelgoedhelikoptertjes waar geen losse onderdeeltjes voor te krijgen zijn.

groeten

Back