eerlijk gezegd heb ik de caliber 30 een van de meest lelijke canopys hebben ooit gemaakt. (niet afstraffen, is mijn mening en niet iedereen vind hetzelfde mooi) tot mijn grote vreugde zag ik in de nieuwe kyosho catalogus een nieuwe canopy origineel van kyosho voor de 30-er caliber, die veel weghad van de grote caliber 90 kap ! zag er zeer flitsend uit. nog grotere vreugdegevoelens op de volgende pagina waar een nieuwe heli staat van kyosho, de caliber 50 ! MET standaard de nieuwe looks. zou zon schip wel eens in het echt willen zien en de prestaties vergelijken met mijn raptor 50v2. zowizo heeft de caliber een aandrijfriem op de overbrenging en moeten ze dus mooi stil lopen. op het net heb ik ze nog niet gezien. keep your eyes open.
ik kan je niet een directe link geven maar op deze site: http://www.jason.net/heli/helimain.htm (>>my fleet, >> old and discontinued heli) staat een enorm (en indrukwekkend) stuk over de M50. Die is alleen in japan en die omgeving uitgebracht. Lijkt me echt een geweldige heli! Elwin
Gerard je hebt gelijk. Ik heb zelf een caliber maar zeker niet gekocht voor zijn goede looks :wink: . Nee Ik heb hem gekocht voor de techniek en de zeer goede reviews die hij kreeg en krijgt. De canopy waar je over spreekt staat overigens al een jaar op de orginele website van kyosho en een aantal maanden op de duitse. Alleen 80 euro vindt ik wel veel voor de looks. De orginele kap heeft wel een voordeel. Hij is erg goed zichtbaar in de lucht. Gr Remco
Die andere canopy is van de FT versie geloof ik. Vrij prijzig en scheurt nogal gemakkelijk ook heb ik gelezen. Die M50 is voor zover ik weet een top of the line 50sized machine. En bijzonder duur!!! Het is dus niet te vergelijken met een Raptor 30&50 bijvoorbeeld. De Raptor 50 is gebaseerd op de 30 maar de Caliber M50 is een verschillende heli van de C30. Er is echter wel een conversion kit voor de C30 beschikbaar. Is op runryder onlangs besproken geweest. Ik geloof dat de kit van Trim-Corporation is.
wat ik er van gezien heb is de caliber 50 gewoon een caliber 30 qua techniek maar dan met een 50-er motor, net als de raptor 30 en 50 hoor. enigste high end bij kyosho is de belachelijk dure caliber 90 (3100 euro)
Gerard, dit is de M50: http://www.kyosho.co.jp/rc_model/caliber/caliber_m50/caliber_m50-e.html Duidelijk verschillend van de C30, je hoeft alleen nog maar naar de rotorkop te kijken. Verre van een conversion van de C30 dus. Ik heb niks gevonden over de Caliber 50 zoals jij hem beschrijft. Heb je een foto ofzo?
alles wat ik er vlug van gezien heb stond in dat kyosho boek. rotorkop is idd anders ja, ik ben erg benieuwd wat die caliber 50 iin prijs gaat doien ten opzichte van de caliber 30 en bv de raptor 50. en natuurlijk hoe geschikt ie is voor 3d of FAI
Als ik zo die foto's bekijk heeft hij meer weg van het orgineel. De caliber 60. Hier zou de 30 ook van afgeleid zijn maar ik zie hier veel meer gelijkenis. Ziet er mooi uit met een normale kap :lol: Ben benieuwd wat het ding kosten gaat. gr Remco
Die M50 is al lang op de markt hoor. Ik ben al sinds de EK in Assen (2000?) bekend met de Caliber 60's. Maar deze versie is superduur, mechaniek kwam op iets van +3000 Gulden. Kort daarna hebben ze de M50 geintroduceerd, maar de prijs was volgens mij te vergelijken met een 60'er (Robbe, Vario e.d.) Dus niet te vergelijken met de huidige 50'ers. Groetjes, Rick