Hallo allemaal.
Ik zit er over na te denken om weer een elektro te kopen. Mijn oog is
gevallen voor een hpi trophy buggy flux, maar ik ben niet van plan om direct bij een club te gaan. Er zijn ook geen clubs hier in de buurt[nijverdal].
Zijn er dan ook mensen die gewoon voor hun plezier gaan rijden, alleen of in een groep, met een aardig duur wagen, tenminste ik vind hem aardig duur, of doen jullie dat met goedkope en de dure gebruiken op de club??
Hopelijk hoor ik van jullie ervaren racers!!
Gr. vinny
Als de aandrijving je niet veel uitmaakt, ik heb een Traxxas Rustler VXL en ik ben er helemaal weg van, geweldig is het. Het is alleen wel een achterwiel aangedreven auto, hij heeft erg veel kracht, dus op het moment dat je vanuit stilstand te veel gas geeft dan trek je een wheelie en sla je desnoods over de kop (dit heeft ook te maken met je vertanding, afstelling van de slipperclutch en de accu). Tweede nadeel is dat je in bochten veel minder stabiel zal zijn dan de Trophy en wil je lekker stevig door de bocht gaan zul je snelheid moeten verminderen, waarbij een Trophy gewoon met snelheid en gas door de bocht gaat, moet jij remmen met de Rustler. Maar op rechte stukken heb je dan weer kans dat je de Trophy inhaalt (mits weer de zelfde accu en vertanding). Dit omdat de Rustler een stuk lichter is.
Aan de andere kant heeft de Trophy een mogelijkheid tot 4S lipo wat voor een berg aan kracht zorgt. Ik rijd op 3S in mijn Rustler, de Rustler kan niet op 4S, dan raakt hij oververhit, ik weet niet eens of hij wel aangaat met een 4S. Maar ik rijd op 3S in mijn Rustler met een vrij lichte vertanding (25/86) en hij is al overpowered. Ik moet nu al wel de 65/70 KM/H kunnen halen, en dit op een heel lullig stukje. Met een 31/76 vertanding geloof ik de 70+ MPH best wel, omgerekend rond de 115 KM/H.
De Rustler VXL is een hele goede auto als je niet serieus gaat racen en uitermate plezier wilt hebben. Mijne is nog gewoon stock met stock banden die HELEMAAL versleten zijn, en op een snelheid van 40/50 KM/H heeft hij al weer wat grip. Ben aan nieuwe banden toe

. De Rustler zou ik eerder kiezen voor on-road en lichtjes offroad.
Ik zal ff iets voor je schrijven wat het allemaal wat korter maakt:
Trophy:
Offroad:
+4WD, je trekt dus door alles heen.
+4S Compatible, dus minder kans dat je hem offroad op 3S doorbrand (mits weer een lichte vertanding)
+Schijnt heel erg sterk te zijn tegen jumps etc, maar dat zijn genoeg auto's van dit kaliber
Onroad:
+4WD, keihard door bochten, trekt altijd keihard door
+4S, dat vliegt letterlijk met een stevige vertanding
+Zal met een 4S ook erg hard gaan.
Rustler VXL:
Offroad:
+Jumpt erg goed
+Wilt vaak nog gewoon sneller zijn op rechte stukken op het circuit
+Met Offroad banden is de grip erg goed
-2WD, never nooit zoveel grip als de Trophy. Maar met Offroad banden is het aardig te doen.
Onroad:
+Razendsnel. Ik denk in acceleratie evensnel als de Trophy, Rustler is erg licht en heeft een beresterke motor. Snelheden boven de 100 KM/H schijnen makkelijk haalbaar te zijn (heb het zelf nog niet geprobeerd)
+Met een beetje goede banden toch behoorlijk wat grip
+Erg makkelijk te controleren
-In bochten nogmaals moet je afremmen, met een Trophy kan je met het gas erop doorheen.