nieuwe lipo's met andere balancer stekker. wat nu ?

ik heb me eens 2 lipo's van een duits merk gekocht, maar deze hebben een andere balancer stekker dan wat ik normaliter gewend ben.

standaard:
balancer1.jpg

nieuwe duitste lipo:
balancer2.jpg

deze past dus niet in de balancer van mijn lader. ook zijn de kleuren van de kabels andersom ten opzichte van mijn lipo's.
kan ik hier gewoon zonder problemen een andere balancer stekker op zetten ? en moet ik de kleur volgorde van de oude aanhouden, of van deze lipo ? is de kleur volgorde van groot belang ?

gr,
Marco

De kleuren zijn niet echt anders om je moet als je een andere stekker eraan soldeerd gewoon zorgen dat je de rode draad + draad ook verbind met de rode + draad van je stekker.
De witte is de draad die tussen de twee cellen inzit die sluit je ook gewoon aan op de witte van de nieuwe stekker en de zwarte is de - draad die sluit je ook gewoon aan op de - (zwarte draad) van de nieuwe stekker dus gewoon dezelfde kleuren aansluiten

zoals je ook ziet zitten je hoofd +/- kabel ook anders om dus is die lipo gewoon in spiegelbeeld gemaakt van wat jij gewoon bent maar dit geheel terzijde

mvg nvt

Even bij RCtechnics een passend boardje kopen .

Kost maar een paar euro,s .

Dat probleem blijf je anders altijd houden.

En de kleuren zijn heeeeeeel belangrijk .
Je fabriceert zo een kortsluiting op je lipo of in je lader.

Mvg Johan

Doorknippen (1 voor 1) en nieuw stekkertje aan solderen is wat ik zou doen. Sterker nog, dat heb ik al eens gedaan, elk draadje van doorknippen tot solderen en krimpkousje helemaal afwerken en er kan niks gebeuren. Heb je de gehele levensduur gemak van ;) (en: meten is weten).

En dan koop je een nieuwe lipo en begint het weer van voren.:D

Ik heb voor elke soort een boardje , kan dus komen wat wil.

Mvg Johan

bedankt, maar ik denk dat ik toch maar ga om solderen ...... ik kan niet echt op die kleine foto's ontdekken welke ik nodig heb. ook snap ik de werking van zo'n board niet. ook moet ik nog een kabel erbij kopen om dat board weer te verbinden met mijn lader. als je nog wat info voor me hebt over zo'n boardje ....

ze laten ook 4 boardjes per foto zien. moet ik dan een keuze maken ?? of koop ik ze alle 4 ??

gr,
Marco

Hahaha .....

laat ik daar toevallig ook mijn verloop kabels bestellen ......
uiteraard wel voor mijn 2S lipo's.
gelijk maar nog 2 Rhino lipo's erbij besteld :D
5 kabeltjes is ook zo lullig in de enveloppe ......:cool:

gr.

Back