Nieuwe Turnigy motor of regelaar doet het niet (youtube)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door RC_Driver, 9 jun 2012.

  1. RC_Driver

    RC_Driver

    Lid geworden:
    3 jan 2012
    Berichten:
    101
    Hallo,

    Ik heb gisteren mijn pakketje ontvangen uit China bij HK,

    Het gaat om een Turnigy 30A en brushless motor,

    Hij sputtert, zoals je zit in de link, ik dacht dat de kabels fout aangesloten waren op de motor, ik heb ze verplaatst maar het helpt niks, bij het aansluiten van de batterij, maakt de motor een toon die je normaal hoort, maar die is echt zeer stil, de motor is perfect, want ik heb een andere motor erop aangesloten en het blijft gezelfde,

    aub help mij ! ! !

    in de youtube link zient u mijn probleem

    WDX8zfEZL9M[/media] 30a problem - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    waarom post je dit hier ?
    kun je beter naar de leverancier mailen
     
  3. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    Probeer eens een andere regelaar, had ik ook met mijn vliegtuig, eenmaal een andere regelaar en hij werk vlekke-loos.
     
  4. droopy0025

    droopy0025

    Lid geworden:
    20 jul 2009
    Berichten:
    837
    Locatie:
    leiden
    is de regelaar goed ingesteld? en heb je hem geinitialiseerd op je sticks
     
  5. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Staat de timing goed?

    Mvg Ron
     
  6. RC_Driver

    RC_Driver

    Lid geworden:
    3 jan 2012
    Berichten:
    101

    Ik denk dat hij nog niet geinitialiseerd is, maar hoe moet ik dat juist doen ?

    Een andere regelaar kopen lijkt mij geen optie, aangezien hij splinternieuw is.

    Ik heb mijn andere regelaars van Turnigy ook niet geinitialiseerd, en die gaan perfect !
     
  7. whisky4

    whisky4

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Capelle a/d ijssel
    regelaar initialiseren?

    Bij de regelaar zit in het zakje een handleiding. ;o)
    Maar zet het gas vol open, sluit de regelaar aan; motor piept 2x, gas dicht en regelaar piept het aantal cellen...accu los. Zo is de gasrange bepaald.
    Wat veelal het probleem is, is de timing. Zet deze op middle of hoog.
    je kan het ook met de programmeerkaart doen als je deze hebt.

    Kontroleer ook even je aansluitingen van de regelaar en motor, het kan ook nog een losse draad zijn als ik het filmpje zo zie en hoor.
     
  8. Marc60

    Marc60

    Lid geworden:
    28 feb 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    gelderland, langs de Rijn
    hoi,
    als dit bij mijn motortjes gebeurt stel ik de ESC eerst opnieuw in, als dat niet helpt is meestal de ESC naar zijn grootje. Ik heb ander merk ESC (HK). Bij die van mij moet ik zender uithouden, ontvanger aan zetten. Daarna volgas op de zender geven en dan pas de zender aanzetten. als de ontvanger anders gaat piepen gas helemaal terug nemen. Misschien lukt het zo bij jou ook. ander ff googlen op type ESC en "programmeren" Meestal kan je dat op een of andere manier op de zender doen
    succes
    marc
    P.S. vond deze link op site HK, gaat over programmeren met je zender
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2164
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/599582348X651655X53.doc
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2012
  9. FPVguy

    FPVguy

    Lid geworden:
    4 jun 2012
    Berichten:
    6
    Heb hetzelfde ook eens gehad bij een typhoon motor, 1 van de 3 draden was afgebroken net binnenin de motor. Controleer dat ook eens.
     
  10. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Slechte soldering van de motorstekkers kan ook een oorzaak zijn. Motor even op een andere esc proberen;)
     
  11. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    motordraden omdraaien, timing verhogen
     
  12. PetrolHead

    PetrolHead

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    242
    Stop maar, er is gewoon 1 fase kapot. Dit ga je met timing en draden omwisselen niet redden.

    Overigens: NOOOIT meer zo je motoren testen, tenzij je graag vingers kwijt wil. Ook al is het maar een klein motortje, maar 30A, etc, verkijk je niet op het venijn wat er in zit.
     
  13. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    mee eens, de torsie kan behoorlijk zijn op die dingen. vliegt zo uit je handen..

    had zelf een brushless auto onderaan het chassis vast en gaf gas. door de torsie kantelde het chassis en "kuste" de banden mijn arm. was auw..
    weekje verder, 2 strepen verbrande huid. gaat nooit meer weg, maar wel een herinnering aan de enorme vermogens van brushless..

    maar goed zoals hierboven vermeld meerdere mogelijkheden die je na kan lopen..
    staat je zender goed ingesteld? staat kan 3 bijv niet op -55? regelaar geïnitialiseerd? fases? kabelbreuk?
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zou niks uit moeten maken Edwin, behalve dat de draairichting kan veranderen. alle drie de motordraden zijn equivalent (maar niet identiek). Ze voeren hetzelfde power-signaal, met een fase ('tijd') verschil van 120graden.

    Meer plaatjes
    DIY outrunners
    -> SPEEDY-BL self made brushless controller

    Regelaar vol-gas
    , geen pwm chopping
    [​IMG]



    Motor niet vol-gas, met pwm-chopping
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina