Nieuwe turnigy nanotech lipo's van Hobbyking.

45-90 c is toch wel een beetje erg veel.
Vooral die 10c oplaaad capaciteit is handig.
Maar ik ken wel geen lader die aan 60A kan opladen.

wie zegt van niet dan?

Die 10C laden vind ik vooral interessant. ben benieuwd of dat daadwerkelijk ook goed gaat en wat de levensduur van de accu is met zulke laad- en ontlaadcapaciteiten.

Tzal naar de toekomst er maar op verbeteren met de batterijtechnologie !:p
Goed voor ons . Hopelijks worden beter in het slecht behandelen want recent mijn 5c 3300 naar de vaantjes geholpen door onoplettentheid .:nooo:

mooi accu's voor pylon races, maar ik zou graag eens zien dat ze ook eens aan de ander kant wat nieuws uit gaan brengen.
Voor 3D vliegen met een normale setup vind ik ze te zwaar, en dan ben ik nog iemand die van hoog stromen houd.

Ik zie liever dat ze eens 25C accu's uitbrengen die 4 - 4.5 gram per watt/uur wegen.
vb : 4S- 4000mAh die 270 gram tot 330 gram weegt.

Dat zou eens mooi zijn.

Bart,

Ik zie dat er ook 25C's aan komen, als ze in de buurt van de G3's gewichten zitten wordt er 11S 5000mAh besteld, gaan ze in de EXTRA 88" en op de powerlab 8's met 30A.

Bart,

Nog even en je lader heeft ipv een 12V aanluiting en een fannetje een complete aggregaat in zich zitten.

Voor de 3s4000 heb je al 550W nodig.

Wat denken jullie?
Is dit het echte werk waar we op zaten te wachten, of een marketing praatje?
Ik zit er niet op te wachten, 10C laden voegt alleen wat toe als je maar 1 pack hebt. Met twee packs, wat de meesten toch wel hebben, die je 2-3C kan laden ben je in staat door te vliegen. De ontlaadcurve van de huidige packs is mij ook al vlak genoeg, dus hierin ook geen voordeel.
Ik heb liever dat de ontwikkelinspanning besteed wordt aan een toename van capaciteit bij gelijk gewicht (lichtere packs dus).

Ik zit er niet op te wachten, 10C laden voegt alleen wat toe als je maar 1 pack hebt. Met twee packs, wat de meesten toch wel hebben, die je 2-3C kan laden ben je in staat door te vliegen. De ontlaadcurve van de huidige packs is mij ook al vlak genoeg, dus hierin ook geen voordeel.
Ik heb liever dat de ontwikkelinspanning besteed wordt aan een toename van capaciteit bij gelijk gewicht (lichtere packs dus).

Helemaal mee eens.
Kan met 3 accu's en 2 laders nu al doorvliegen.
Liever lichter met meer capaciteit

Dat het sneller vol en leeg kan maakt mij niet zoveel uit.
Vooral EDF hebben er baad bij dat die voltage lekker lang hoog blijft, en daar ging het mij eigenlijk om. ;)
Lichtere packs zou idd nog veel geweldiger zijn, maar dat zal er voorlopog wel niet van komen.

deze cellen zijn voor edf niet interessant. 45C constant is standaard voor Lipos en 90C bursts is niet geschikt voor edf, eerder voor 3D.

Laden doe ik vanaf 2007 met 1200W met veel plezier. Voor geoefenden is uit de 1200W dus makkelijk de laadtijden in te schatten met wat rekenwerk.
Vreemd genoeg is iedereen in Nederland bereid om in meerdere pakketten te investeren maar niet in een goede lader en balancers.

3D ???

Ik heb 58" 74" en 88" 3D kisten heb alleen maar G3's CX en die presteren meer dan genoeg, en voor 3D is het vermogens verlies niet erg, je moet toch met je gas reageren op wat de kist doet. of je dan 3-5% hoog in de curve zit maakt niet uit. En gewicht maakt wel uit.

Zoals het er nu uit ziet gaan in de 110" ook CXen dan wel 4Ah 2P.

bart,

ik heb 2 packs besteld. de 4000Mah 3s.

ik hoop dat deze beter in balans blijven dan de zippy en turnigy van 20 en 30 C, daar heb ik momenteel wat problemen mee en waarschijnlijk als gevolg hiervan is iedere keer een cel bol.

mocht dit niet baten dan ga ik naar de hyperions.

@Bart,

gebruik jij de 25c CX cellen? ik dacht de 35c..

Heb net ook één pakket gekocht, een 4S2650. Voor in mijn Extra EXP, was goedkoper dan 2 accus kopen, en met mijn lader kán ik met 5C laden dus is eigenlijk ideaal:)

Zoals veel aangeven, vooral meer capaciteit bij een lager gewicht vind ik ook prettiger, die hoge "C" rating is voor mij eigenlijk overkill (ontlaad met max 20C), ging mij nu even om de hoge laadstroom.

Als deze er niet waren geweest had ik een hyperion g3 25C gepakt.

denk dat ze door de "lage" belasting bij mij na een vluchtje nog erg koel aanvoeloen. Ik vind een kwartiertje tot 20 minuten wachten niet erg lang, dan pak ik wel een ander vliegtuig om een rondje mee te vliegen:D

Back