Nieuwtjes

Mijn bijna 20 jaar oude rc10l2 gebruikte ook een damperdisc en voor buiten op het circuit is zo'n damperdisc gewoon niet consistent en niet meer van deze tijd.

Je vergeet wel 1 ding, de materialen en demper oliën zijn wel beter geworden. Zoals Hudy het zelft zegt zit soms de oplossing in de simpele eenvoud en tja... 90% van de wegligging bij dit soort auto's komt uit de band.

Nou 90% is te betwisten. Ik denk meer aan 60-70% maar goed. Dat wil niet zeggen dat je vandaag de dag een frictiedisc in een nieuwe auto zet terwijl iedereen dampertubes of iets technischer a la rc10r5 verzind.

Als een damperdisc zou werken dan zouden de rijders er gewoon mee door gaan maar dat is gewoon niet het geval. Dampertubes zijn consistenter hoe je het ook went of keert en dus gebruikt iedereen het ( of schokbrekers).

Dat de materialen net wat anders zijn tja dat lijkt me logisch maar toen gebruikte men ook al hoogwaardig aluminium en de demper...ja, die van vroegah was slecht en het kunstof van de ophanging was zachter dan het koolstofvezel versterkt kunstof van nu maar het principe blijft hetzelfde...de frictidisc is gewoon niet consistent ook al maak je het van een ander materiaal.

Laatst bewerkt:
Nou 90% is te betwisten. Ik denk meer aan 60-70% maar goed. Dat wil niet zeggen dat je vandaag de dag een frictiedisc in een nieuwe auto zet terwijl iedereen dampertubes of iets technischer a la rc10r5 verzind.

Als een damperdisc zou werken dan zouden de rijders er gewoon mee door gaan maar dat is gewoon niet het geval. Dampertubes zijn consistenter hoe je het ook went of keert en dus gebruikt iedereen het ( of schokbrekers).

Dat de materialen net wat anders zijn tja dat lijkt me logisch maar toen gebruikte men ook al hoogwaardig aluminium en de demper...ja, die van vroegah was slecht en het kunstof van de ophanging was zachter dan het koolstofvezel versterkt kunstof van nu maar het principe blijft hetzelfde...de frictidisc is gewoon niet consistent ook al maak je het van een ander materiaal.

Hotbodies heeft het ook op zijn 1:12
zal dus blijkbaar wel goed werken en ze gaan er hard mee.

Dampertubes zijn consistenter hoe je het ook went of keert en dus gebruikt iedereen het ( of schokbrekers).

Lang niet iedereen die ik gesproken heb is het met je eens dat dampertubes consistenter zijn. Sterker nog, bij sommige rijders zijn die tubes een constant probleem omdat ze bij hun vaak tot een tweak leiden. Dat probleem heb je met dish demping niet.

Omdat iets lang geleden gebruikt werd wil nog niet zeggen dat het slecht is. Je hebt tenslotte ook nog steeds ronde wielen onder je auto zitten, of niet soms?

Lang niet iedereen die ik gesproken heb is het met je eens dat dampertubes consistenter zijn. Sterker nog, bij sommige rijders zijn die tubes een constant probleem omdat ze bij hun vaak tot een tweak leiden. Dat probleem heb je met dish demping niet.

Omdat iets lang geleden gebruikt werd wil nog niet zeggen dat het slecht is. Je hebt tenslotte ook nog steeds ronde wielen onder je auto zitten, of niet soms?

Exact wat je zegt, rond is wel een voorwaarde om iets te laten rollen en dus blijft men het gebruiken. De damperdisc dus niet

Maar goed, probeer het buiten op het circuit uit zou ik zeggen en kijk of het werkt voor jou.

laatste wk reden ze er buiten mee.
gaat prima maar dan moet je wel de juiste banden gebruiken.

Ok, geen probleem hoor. Mijn ervaring is dat de damperdisc snel vuil wordt en dus zijn werking verliest buiten. maar goed dan zie ik de xray x10 well aan de start verschijnen en dan zien we wel wat consistenter is in de praktijk Dampertubes of damperdisc. :-)

Kleine opsomming van nieuwtjes uit Duitsland:

Tamiya gaat op de electronica tour. Ze hebben de brushless systemen van LRP overgenomen en de randapparatuur van Much More:
transpeedbrushless-400x274.jpg

TRF Transpeed X12 brushless

tamiyatrfchargers-400x286.jpg

TRF lader en voeding

tamiyatrfmotorcheckerwarmer-400x298.jpg

TRF motorchecker en bandenwarmers

Verder hadden de Japanners ook nog een babyblauwe TRF 103 staan:
tamiyaf103-1-400x282.jpg

tamiyaf103-2-400x282.jpg

tamiyaf103-3-400x282.jpg

Verder lijkt 1:8 electro steeds dichterbij te komen, nadat eerder SpeedPassion al met een 1:8 set kwam, kon haar Duitse concurrent niet achterblijven. Dus komt LRP met de SPX8 en Vector8 X12 serie:
lrpvector8x12-400x307.jpg

Ook komt LRP in navolging van bijvoorbeeld ook Orion nu met servo's:
lrpservos-400x299.jpg

Verder komt Juraj Hudy met een heel reeks nieuw gereedschap en meetapparatuur:
hudystopwatch-400x296.jpg

hudysetupwheel-400x298.jpg

hudysetupsystembag-400x332.jpg

hudysetupboards-400x287.jpg

hudyquicktweak-400x278.jpg

hudyquickdownstop-400x294.jpg

hudyquickcambertc-400x294.jpg

hudyquickcamberbuggy-400x299.jpg

Dit lijkt mij voorlopig even genoeg nieuws:)

Laatst bewerkt:
Een ander nieuwtje en helaas geen goednieuws nieuwtje. De Phothon is uitgesteld tot april/mei. dan pas komt ie op de markt.

Voor degene die niet weten wat een Photon is.
Dit is de nieuwe TOP. Geheel vernieuwd en anders dan andere auto's en de auto die ik wil hebben.

Dan maar wachten.

Een ander nieuwtje en helaas geen goednieuws nieuwtje. De Phothon is uitgesteld tot april/mei. dan pas komt ie op de markt.

Voor degene die niet weten wat een Photon is.
Dit is de nieuwe TOP. Geheel vernieuwd en anders dan andere auto's en de auto die ik wil hebben.

Dan maar wachten.
Die wil ik wel is zien dan de Tjoep racing "photon".

groetjes
PQ

Tegelijk met de EK 1:10 indoor is de 1:12 modified. Weer Jilles en Hagberg op de bovenste plaatsen, maar nu andersom:

1. Alexander Hagberg (X-ray/SWE) 46 in 8:02.136
2. Jilles Groskamp (CRC/NED) 46 in 8:04.482
3. Simo Ahoniemi (Corally/FIN) 46 in 8:04.739
4. Juho Levanen (Associated/FIN) 46 in 8:04.879
5. Ronald Völker (HB/DEU) 46 in 8:09.498
6. Hupo Hönigl (CRC/AUT) 46 in 8:09.519
7. Marc Fischer (Corally/DEU) 45 in 8:05.903
8. Elliot Harper (X-ray/GBR) 45 in 8:07.440
9. Teemu Saarien (Corally/FIN) 44 in 8:01.919
10. Vesa Yli (Carper Ripper/FIN) 44 in 8:04.018

Iemand hier al een filmpje van gevonden ?

Ik begrijp dat hier de 1:12 standen zijn weergegeven.....
Iemand beweerde een paar postings terug nog dat het "verouderde" systeem met de frictieplaten niet goed zou zijn, in deze stand zie ik dat toch anders.....

Iemand beweerde een paar postings terug nog dat het "verouderde" systeem met de frictieplaten niet goed zou zijn, in deze stand zie ik dat toch anders.....

Het vervelende met het frictieplatensysteem is dat de frictiedemper niet alleen zijdelings dempt, maar ook van voor naar achteren. Dus je kan de zijdelingse en voor-achter demping niet echt onafhankelijk van elkaar afstellen.

lol...Tja blijkbaar lezen mensen wat ze willen lezen. Als je mijn text eens goed doorleest ging het over frictieplaten in pro10 auto's die buiten rijden. Geenszins heb ik het over de werking van frictieplaten indoor gehad. Maar goed......we zullen het zien :-).

Voor mij was deze discusie al enkele berichten geleden gesloten maar als er nog meer gediscuseerd gaat worden hierover mischien kan dit in de pro10 topic of zo? Wat thomas zegt ben ik me eens trouwens :-).

Nieuwtjes....

Laatst bewerkt:
Back