Nieuwtjes

Word je ook altijd zo gek van dat diff dat je zo moeilijk in elkaar krijgt, en rijd je met een Tamiya TRF 416 of TA05, Hot Bodies Cyclone of een X-Ray T2( of 008/009)?

Dan hier de nieuwe oplossing van Much More:
De Much More Diff Master.
muchmorediffmaster-1.jpg

muchmorediffmaster-2.jpg

Bron: RedRC

En de paarse versie voor HB is dus ook te gebruiken voor de diff ringen van de meeste gangbare 1/12 auto's (HB, CRC, Asso) evenals de meeste gangbare Pro10 auto's (CRC, Asso)

Is wel een handig tooltje, hoef je niet meer een oude hub te gebruiken en het magneetje houd de ring netjes op zijn plek...

Joost.

Eric, ik had het over het gedeelte waarmee je de ringen kan slijpen. Niet om het diff in elkaar te zetten. Bij pancars is dat niet van toepassing namelijk om je diff in zo'n blokje in elkaar te zetten ;)

Joost.

Eric, ik had het over het gedeelte waarmee je de ringen kan slijpen. Niet om het diff in elkaar te zetten. Bij pancars is dat niet van toepassing namelijk om je diff in zo'n blokje in elkaar te zetten ;)

Joost.

Ah...okee,

Ach, ik mis gewoon elke keer een stukje van mijn vingertoppen na het slijpen...LOL, maar idd mooi tooltje daarvoor;-)

groet,

Eric

Ericjooo zei:
door Ericjooo
Ah...okee,
Ach, ik mis gewoon elke keer een stukje van mijn vingertoppen na het slijpen...LOL, maar idd mooi tooltje daarvoor
Eric
je kan toch ook 't diffonderdeel pakken om 't ringetje vast te houden? :)
Dat doet iedereen ook,
een oud dif als houdertje.

Maar voor mensen die dat niet zelf kunnen bedenken,
zijn er weer tools te koop.

hahaha kijk de evolutie van het vingerhoedje das zo 2009 ;p

Had Darwin dan toch gelijk whihihih

We plan to launch our new GENERATION II lithium polymer battery packs about March 20~30 2009. These are showing tremendous results:
* Extremely high voltage and capacity delivered under load
* Very close cell matching, due to Hybrid RS technology and Capacity/IR/V matching standards applied.
* Up to 5x increased Cycle Life compared to industry average LiPo.
* Able to charge at up to 5C rates!
Reasonable prices combined with Long Life and Superb Performance for many cycles... make these the best buy you will find.

Hyperion SWIFT Car packs - already on sale - have the same GENERATION II technology inside!
(note that first-run packaging says 2C max Charge, but ALL SWIFT Car packs ever produced are 5C certified)

Nee, bedoelde meer dat er niet echt duidelijk bij staat waar het nu over gaat. Dat het een nieuwe lipo is snapte ik ook nog wel maar... Plaatjes? Linkjes? Dat soort dingen, maak het visueel...

Joost.

Berichtje dat gepost werd op R/C Tech . Iemand kreeg volgend bericht van Mr Castillo ( de baas van Castle Creations):

The Mamba Max Pro is the next generation Mamba Max -- not released yet (reworking it in parallel with the Monster.)
Slightly lower current handling than the Mamba Max, but adds a switching BEC, up to 5S operation, fan option, better heat sink, and a 5 pin "feature" connector (that can be used for hybrid sensored/sensorless operation.)
The Mamba Max will remain in production -- mostly because some people will want the higher current capability of the Mamba Max. The Pro has slightly lower current handling because we decided to add features but keep the cost similar (fewer FETs, but better heat sink and other features.)

Het gaat dus om een nieuwe ESC die CC binnenkort gaat uitbrengen.
Deze zal dus niet de Mamba Max vervangen maar een broertje ervan worden, met meer features maar een iets lagere "current handling" .

Joe Ford zei:
Prototype is sitting on my desk waiting for me to get back from the 1/18th NATS in CT this weekend. Testing in house, then testing by industry/sponsored guys, and if all goes well it should be out by this summer.

De tekin RS krijgt dus concurrentie binnenkort. Ik ben benieuwd naar de prijs, en of CC ook sensored motoren gaat fabriceren.

De tekin RS krijgt dus concurrentie binnenkort. Ik ben benieuwd naar de prijs, en of CC ook sensored motoren gaat fabriceren.

Denk het niet.
De RS en de RS pro gebruiken geen koeling. tevens maak ik hier niet uit op dat je de regelaar geheel kunt instellen en updaten fia de pc.

De nieuwe software van Tekin is weer een verbetering.
Als die andere regelaar straks niet te updaten is dan denk ik dat die snel achter zal gaan lopen.
de ontwikkeling gaat op het moment zo hard dat als je over een half jaar een nieuwe regelaar koopt, dat deze weer sneller is dan de huidige.
Tekin heeft dit opgelost door de mogelijkheid van updaten van de regelaar.
Het is om het moment niet de tegniek die nu het meeste verbeterd word maar de software.
Daar valt nog een hoop winst te pakken.

Ik heb op het moment tot en met 193. er is nu al weer een update met 194 als ze al niet verder zijn.

De spullen van CC zowat bekeken te hebben ben ik er vrij zeker van dat ook de MMPro via de Castle Link software te updaten zal zijn. Zowiezo zullen ze een manier hebben om hem aan de pc te hangen. Waarschijnlijk niet meer via een directe USB poort, maar zoals met hun andere producten: via een USB adapter.

Maar er zijn wel meer BL ESC's die tegenwoordig aan de pc kunnen gehangen worden. Ik doelde met concurrentie voor de RS meer op dat de MMPro ook hybride zal aansturen, en ik dacht ergens gelezen te hebben dat in sensored-only er ook (zoals de RS) een timing-boost zal zijn.

Ok dat zou best kunnen.
Tekin heeft timing boost ja plus 15graden extra vertiming.
Zal de regelaar net als de tekin ook automatisch over op sensorloos gaan zoals de Tekin dat doet?
Volgens mij is Tekin namelijk ng de enige waarbij als de sensordraad beschadicht of los gaat automatisch over op sensorloos gaat en door rijd.

nu nog wel :wink: maar ik weet niet meer of ik dat al heb gelezen van de MMPro, of dat ik dit van de Tekin heb gelezen...

Ik zou het dom vinden van CC als ze dat er niet in zouden steken. Daarvoor is het een te mooi back-up systeem.

Back