Nieuwtjes

Heel leuk hoor die hybridetechniek, maar accu's hebben ook niet het eeuwige leven en zijn een forse belasting voor het millieu als ze dienen te worden uitgewisseld...

het met de reflow batterij uitwisselen van het electrolyt wat in de accu zit lijkt me nu ook niet echt een millieuvriendelijke bezigheid....
Maar goed, het is toekomst en de regering kan (en zal) er veel geld aan (gaan) verdienen....

Electrorijden is nu eenmaal niet millieuvriendelijk, want een accu dient toch opgeladen te worden, de energie die hier voor nodig is wordt waarschijnlijk goedkoop ingekocht vanuit Azie, waar heden ten dagen nog steeds nieuwe steenkool energiecentrales worden neergeplant....

En Nitro is dat niet ?
Aardolie kraken gaat ook van zelf zeker :rolleyes:

LRP SXX stockspec & X12 stockspec

RTEmagicC_50832.png.png
RTEmagicC_80910.png.png

Meer info op lrp.cc.

Advanced Electronics (Black Diamond)

Zoals beloofd hier de technische gegevens van deze nieuwe esc:
Super Advanced Electronics speedo spec
Probably the best speedo in the world!Dominated the IIC @ Las Vegas 20095 selectable Forward profiles5 selectable Brake profiles (two with drake brake)
Voltage cutoff
for safe Lipo operation, 5 selectable battery profiles:
Off / 1 cell lipo & 4cell NimH / 5 cell NiMh / 6 cell NiMh / 2cell Lipo
Handles 12cell Lipo & 46Cell
3 Leds for easy identification of setup modes.
Touring car version:
Max constant current: 150+A
BEC 6V@3,75A
Fullsize heatsink with fan
Size: 38x32x22 mm (excl fan)
12AWG cables
1:12th version:
Max constant current: 136+A
BEC 6V@2,55A
Low profile heatsink
Size: 38x32x15 mm
16AWG cables

Groet,
Bart Loomans

Zoals beloofd hier de technische gegevens van deze nieuwe esc:
Super Advanced Electronics speedo spec
Probably the best speedo in the world!Dominated the IIC @ Las Vegas 20095 selectable Forward profiles5 selectable Brake profiles (two with drake brake)
Voltage cutoff
for safe Lipo operation, 5 selectable battery profiles:
Off / 1 cell lipo & 4cell NimH / 5 cell NiMh / 6 cell NiMh / 2cell Lipo
Handles 12cell Lipo & 46Cell
3 Leds for easy identification of setup modes.
Touring car version:
Max constant current: 150+A
BEC 6V@3,75A
Fullsize heatsink with fan
Size: 38x32x22 mm (excl fan)
12AWG cables
1:12th version:
Max constant current: 136+A
BEC 6V@2,55A
Low profile heatsink
Size: 38x32x15 mm
16AWG cables

Groet,
Bart Loomans
hoezo zoals belooft?
waar heb je die gegevens weg als ik t vragen mag.

Dit was belooft in het 1:12 topic.

Bart weet jij toevallig ook al een verkoop prijs?

De geruchten gaan dat deze behoorlijk hoog gaat zijn.

Grt,
Michael

Dit was belooft in het 1:12 topic.

Bart weet jij toevallig ook al een verkoop prijs?

De geruchten gaan dat deze behoorlijk hoog gaat zijn.

Grt,
Michael

Ik kreeg in Kastellaun van de maker te horen dat hij voor 300 Euro in Zweden verkocht gaat worden.....tja, of dat ook zo is in NL of dat er nog BTW bijkomt (Zweden zit wel in de EU maar je weet maar nooit)???

groet,

Eric

Hoi Maffia,

ik heb alle informatie rechtstreeks van de fabrikant (Mr.Per) en we zitten ook al wat verder in de onderhandelingen.

Ik ben nu samen met Frank Calandra ook de enige die deze technische info al online kunnen zetten, daarom deel ik dit graag met iedereen op dit forum.

Groet,
Bart Loomans

oke mooi,
kan wel zeggen dat t een MONSTER!! van een regelaar is.
wat ie ook gaat kosten bij mij komt ie er in .:)
wel even sparen helaas

oke mooi,
kan wel zeggen dat t een MONSTER!! van een regelaar is.
wat ie ook gaat kosten bij mij komt ie er in .:)
wel even sparen helaas

En daarom is de electro naar de klote in Nederland....
Denk je net een goede regelaar te hebben komt deze weer om de hoek kijken.

Mij bekruipt eenzelfde gevoel Roelof. Ik heb in het verleden veel electrowedstrijden gereden (en heb er toen ook veel geld ingestopt), en ben daarna een paar jaar gestopt (overigens niet om financiele redenen). Daarna ben ik voor de afwisseling brandstof gaan rijden (KWC) wat me goed bevalt (zitten ook zat nadelen aan maar wel leuk). Er blijft echter een sluimerende belangstelling voor electro. Ik krijg daarbij bij de toerwagens echter wel steeds meer het idee dat er een relatief kleine groep in Nederland is die meegaan in de "ratrace" van de ontwikkelingen (regelaars, akku's, chassis etc.), en dat de rest dat financieel niet trekt, en dus niet (meer) meedoet aan de Nomac etc. Dit is jammer, hierdoor wordt het toch een klein beetje een elitesport van mensen met geld....of mensen die wat minder hebben maar wel veel van hun geld in de hobby steken. Ter vergelijking: ik heb in de KWC twee jaar met hetzelfde chassis gereden (sommigen zelfs 3 tot 4 jaar) en na de laatste wedstrijd was de auto in feite nog prima. Nu na drie tot vier jaar met dezelfde auto wordt er nagedacht over een eventueel nieuw chassis.....ook de motor is nog altijd hetzelfde type. Ik pleit niet perse voor brandstof, maar de ontwikkelingen in de electro gaan wel erg hard en zijn voor veel doorsnee wedstrijdrijders niet meer te volgen.

Groet,
Marcel.

Dat is niet nieuw hoor, dat was een jaar of 15-20 geleden al zo maar toen ging de strijd tussen de nieuwste Novak en Tekin regelaars. Bijna elk jaar kwamen er wel één of twee nieuwe uit. Dus zo schokkend is dit niet allemaal.

ontwikkelingen in de electro gaan wel erg hard en zijn voor veel doorsnee wedstrijdrijders niet meer te volgen.

Groet,
Marcel.

Mee eens,

maar het is bijna onmogelijk om mensen bij te brengen dat een goede competitie
geen budget wedstrijd is.
Maar er zit nog te weinig tussen de Swift( tamiya M-03 ) klasse en de modified.
De stock klasse is nu volgens mij de duurste.
Al enige tijd probeer ik een klasse op te zetten met een motor regelaar Combo,
die kosten nu al onder de 75 euro.
Maar dat komt moeizaam van de grond, en helaas gaat de ene club dan met speedpassion en de andere weer met Ezrun aan de gang.

Wat is mist is een sterke landelijke lobby met een goede visie,
( politieke taal )
Want met alle neuzen de zelfde kant op zouden er leuke wedstrijden kunnen komen.

Mee eens,

maar het is bijna onmogelijk om mensen bij te brengen dat een goede competitie
geen budget wedstrijd is.
Maar er zit nog te weinig tussen de Swift( tamiya M-03 ) klasse en de modified.
De stock klasse is nu volgens mij de duurste.
Al enige tijd probeer ik een klasse op te zetten met een motor regelaar Combo,
die kosten nu al onder de 75 euro.
Maar dat komt moeizaam van de grond, en helaas gaat de ene club dan met speedpassion en de andere weer met Ezrun aan de gang.

Wat is mist is een sterke landelijke lobby met een goede visie,
( politieke taal )
Want met alle neuzen de zelfde kant op zouden er leuke wedstrijden kunnen komen.

Ik heb een nieuw topic opgestart met Footy's verhaal als startpunt......kunnen we het hier weer over de nieuwtjes hebben...

groet,

Eric

we weten nu wel dat jij anti electro bent.
ik vind t wel prima hoor dat alles steeds sneller word.
maar t grootste nieuws is geen laptop meer nodig op de baan bij deze regelaar!!

we weten nu wel dat jij anti electro bent.
ik vind t wel prima hoor dat alles steeds sneller word.
maar t grootste nieuws is geen laptop meer nodig op de baan bij deze regelaar!!

Ik ben zeker niet anti-electro, ik zet alleen vraagtekens bij hoe bep. mensen in de electrowereld denken. Kijk nu zelf hoe druk de nationale wedstrijden zijn, dat is niet echt gezond te noemen en mijn schuld is het zeker niet. Maar er loopt nu een ander topic over het weer aantrekkelijk maken.

Electro is wel aantrekkenlijk de NOMAC was het alleen dit jaar niet.
Tja licht dat aan de rijder?

Tja licht dat aan de rijder?

Ja, want zowel bij de clubs als bij de NOMAC afdelingsvergaderingen (licentiehouders) hebben de rijders zelf de meerderheid van stemmen.

Echter, de ontwikkelingen gaan op dit moment zo snel, op zoveel vlakken tegelijk, met het einde nog (lang) niet in zicht, dat de electro momenteel niet langer onder controle te houden is. Ik ben een grote fan van de electro, maar ben het ook volledig met Roelof eens.

Back