Nieuwtjes

Misschien omdat veel mensen hun LRP motor of Regelaar willen gebruiken...:rolleyes:

En dus je het weer voor de stock onnodig duur en technologisch moeilijk gaat maken. Stel dat je dit voor 100 euro weet los te peuteren, dan ga je je toch niet meer druk maken als je toch al een verplichte motor van 60-70 euro (??) moet afnemen? Zeker als er ook nog eens een handige stekkerverbinding op zit die het demonteren van de motor voor inname erg makkelijk maakt.
Juist de incompatibiliteit met sensored systemen heeft zo zijn charmes, geeft aan dat je niet kan "rotzooien", een niet-programmeerbare regelaar verkleint die optie ook nog eens een keer.
En ik denk dat als het verhaal klopt dat deze 10 turns als een 7 turns presteerd er ook weer een beetje winst uit te halen is.

Maar ja, ik rij alleen op de club een beetje electro en kan niets zeggen voor een NK rijder....

Ja, totdat je mensen hebt die stock willen rijden op de wedstrijden maar modified willen trainen. Een probleem dat nog groter is als je niet alleen op je thuisclub wilt rijden maar ook op andere clubs met andere motor regelaar combinaties.

Als het deze kant op gaat ligt een schone taak voor de NOMAC en de clubbesturen om samen voor zowel club-niveau als NK-niveau tot een gezamenlijke keuze te komen.

Ik lees weer opmerkingen als:
"niet compatible met LRP"
"Niet sensored"

Moet dat dan?

Nee dat moet niet,
maar het is wel informatie die je wilt hebben.

En dat onderdelen wel compatible zijn is dat altijd een voordeel voor de consument,
zo zijn nu bijvoorbeeld de meeste servo stekkers wel het zelfde,
dat vind ik heeeel erg prettig.

Voor een stock brushless systeem zijn maar twee echt belangrijke eisen:

het moet niet stuk gaan
en onderling zo min mogelijk verschillen

LRP springt nu helemaal mee op de Lipo-markt:

LRP VTEC 5300 LiPo Competition line

prv_prd_390x202_79862.jpg

7,4 Volt, 28C
137.5 x 46.5 x 23.5mm

(maar op de Redrc.net staan duidelijkere foto's!)

Bron: LRP.

Laatst bewerkt:
Ja, totdat je mensen hebt die stock willen rijden op de wedstrijden maar modified willen trainen. Een probleem dat nog groter is als je niet alleen op je thuisclub wilt rijden maar ook op andere clubs met andere motor regelaar combinaties.

Hmmmm, tja....is dat tegenwoordig ook niet zo? Iedere club heeft zijn eigen reglement en de motor van het jaar; volgens mij maak je het juist makkelijk voor rijders om in te stappen in de wereld van brushless zonder al te grote kosten. De regelaar die je al hebt is dan leuk om alle andere wedstrijden mee te rijden.

Als het deze kant op gaat ligt een schone taak voor de NOMAC en de clubbesturen om samen voor zowel club-niveau als NK-niveau tot een gezamenlijke keuze te komen.

Voor 100 Euro een motor en regelaar?......misschien is er hier een leuk dealtje mogelijk met de winst van de banden die de NOMAC ongetwijfeld maakt. Lever de banden voor inkoopprijs (zit een maximum aan dus ook niet slecht voor de winkels) en zorg daardoor dus dat 100 Euro geen belemmering vormt. De clubs kunnen dan hun eigen plan trekken of meegaan met dit NL-product!!

groet,

Eric

In theorie lijkt het “nu” interessant om een bepaalde brushless-regelaar, al dan niet inclusief motor, te reglementeren voor “iedereen”, maar met het oog op de toekomst waarschijnlijk niet. Ten eerste maak je jezelf afhankelijk van 1 leverancier die in 1x een heleboel regelaars moet produceren, dit zal hij pas doen wanneer hij zeker is van zijn deal. Productie tijd zou dan wel eens een probleem kunnen worden, wanneer iedereen voor het eerst volgende seizoen aan de start moet komen te staan met de “nieuwe” gereglementeerde regelaar. Deze leverancier wil ook niet beperkt worden in het ontwikkelen en op de markt brengen van nieuwe modellen, dus het regelaar-reglement kent daardoor ook een beperkte status van 1 of hooguit 2 jaar, en ieder jaar opzoek naar een nieuwe regelaar en/of een andere leverancier lijk mij niet echt kostenbesparend. Voor rijders die met ieder nieuwtje mee willen doen is het wel kostenbesparend, dit heeft dan nl geen nut meer aangezien men niet zeker weet welke regelaar het komende seizoen op het menu staat.

Wanneer het reglement Tony tegemoet wil komen, dan moet hij zowel standaard als modified kunnen verhappen, dan wordt het echt geen regelaar (incl. motor) van 100euro maar eerder 1 van 300euro, en die heeft weer veel nare opties die we niet kunnen/willen controleren.

Technische levensduur lang, reglementaire levenduur kort, misschien maar 1 jaar, wat schiet iemand daar mee op??

Is dit niet altijd zo, los van brushless, brushed,...?

Kennelijk heb jij voorbeelden te over, zelf kom ik niet verder, (bij touringcars tenminste), dan een motor volgens het V2 systeem. Goede < 2007 accupacks die net voor het seizoen 2008 waren afgeschaft en uitgereglementeerd werden misschien?? Beide kunnen of konden nog vrijelijk in clubwedstrijden ingezet worden, voor zover ik weet, dus wat lette je. Gereglementeerde banden die meer dan 1 seizoen meegaan, ik durf het niet hardop te zeggen bij de club, zonder mijn gympen in de richting van de uitgang te richten! Dat een heleboel zaken niet meer voldoen in het volgende seizoen volgens een bepaalde rijder, tja dat is zijn vrije keus. Ik kan niet alle reglementen van verschillende klassen of uit het verleden, (sowieso werd er in het verleden weinig gereglementeerd), dus ik kan wat gemist hebben! Een (dure) snelheid regelaar was tot nu toe redelijk buiten schootsveld gebleven wat betreft ieder seizoen een nieuwe, dat neemt niet weg dat sommige rijders zichzelf hiertoe verplicht achte.

ik zie het probleem echt niet, het is toch je eigen keuze welke regelaar je koopt?

Je gaat toch niet plots sneller zijn als je regelaar van 2009 is ipv 2007
Rij je enkel stock, kan je met een goedkopere regelaar rondkomen, wil je een duurdere is dat je eigen keuze.
Rij je ook mod zal je sowieso een goeie regelaar nodig hebben.

Valt daar nu echt zo over te z* ??

ik zie het probleem echt niet, het is toch je eigen keuze welke regelaar je koopt?

Rij je enkel stock, kan je met een goedkopere regelaar rondkomen, wil je een duurdere is dat je eigen keuze.

In theorie klopt dat ja, maar je weet evengoed dat stockrijden vaak het duurst is, omdat iedereen daar het beste van het beste wilt binnen de legale grenzen om toch maar sneller (denken) te zijn, dus een gloednieuwe, recente regelaar kan hierbij helpen.

Cooper,
De geavanceerde regelaars hebben programmeermogelijkheden, mensen die dichter bij het vuur zitten hebben zelfs nog meer via speciale firmare. Bij de Element praat je over een vaste timing mede om de verschillen klein te houden, dat gooi je al direct overboord omdat de timingen wel volledig in de brushless regelaar te programmeren zijn. Hoe duurder de regelaar des te meer er uit te halen moet zijn daar waar het bij brushed regelaars alleen om de weerstand ging om een fractie betere prestaties te winnen.

Maar ja, Stock heeft als bedoeling lage kosten en veel gelijkheid, 2 dingen die niet samen gaan als je de regelaar vrij laat

Sorry Jeroen, maar daar ga je de fout in. De wel bekende Nosram Matrix en LRP Competition met een 2007 software versie hebben minder vertiming ingesteld dan de huidige Nosram ISTC of LRP TC Spec. Hierdoor zul je dus met een oude regelaar en de zelfde brostelloze regelaar in het nadeel zijn ten aan zien van een nieuwe ESC. Jammer is ook dat de timing van deze regelaars niet ingesteld kan worden door de gebruiker. Dit is huidig, maar wie weet wat de toekomst nog brengt.
Je gedachte is goed, zeker als het om Offroad gaat, maar met toerwagen stock is het toch net even anders. Zelfs als er één fet stuk is, en de gehele regelaar werkt nog, merkt men dat er minder vermogen uit het apparaat komt. Raar maar waar.

Groet Robert

sorry Robert maar hier ga je de fout in;) Heb het hele jaar met een Shere comp 2007 gereden, maar sinds vandaag met een TC. Maar mijn ronden tijden zijn gelijk aan de shere 2007 het maakt niks uit.

Heb wel met een 10.5 stock spev gereden!

Of je moet het over 1/1000 van een seconde hebben dat scheelde het misschien wel.

gr

Stephan

Laatst bewerkt:
sorry Robert maar hier ga je de fout in;) Heb het hele jaar met een Shere comp 2007 gereden, maar sinds vandaag met een TC. Maar mijn ronden tijden zijn gelijk aan de shere 2007 het maakt niks uit.

Heb wel met een 10.5 stock spev gereden!

Of je moet het over 1/1000 van een seconde hebben dat scheelde het misschien wel.

gr

Stephan

Pracht vergelijking? waren alle andere variabele ook gelijk? banden status, tandwiel verhouding, conditie van de baan, temperatuur, rijder?

Groet Robert

Ik denk maar steeds als ik een nieuwe post zie in dit topic dat er een nieuw "nieuwtje" is... Maar nee, weer verder over het wel en wee van een nieuwe ESC combo... Is het niet makkelijker om daarover een nieuw draadje aan te maken guys??? Dacht dat dit een "nieuwtjes" topic was???

Joost. :mrgreen:

effe totally off-topic (waarvoor excuses)
... brostelloze regelaar ...
:D :lol: Ik vin hem prachtig! een brostelloze regelaar. Next; de brostelloze motor ;)
Sorry he Robert K. 'k Weet natuurlijk dat het om een typo ging, maar 'k von hem te leuk.

back on topic ...
of toch niet helemaal (scusi Furious Jay) :oops:

Op www.oOple.com, een andere, Engelse RC-site staat een review van de T-Tech Predator X11.
Er was al eerder een review geschreven over de X10, nu dus ook van de laatste telg uit de Pred-stal.
De review werd opgesteld door Stu Evans en het is een erg objectief en volledig verslag.
Ge moet natuurlijk wel ewa Engels verstaan en enige voorkennis van de Pred is wel een pluspunt.

hiero klikken (of op de foto) voor de review

Dus in 2007 reed je ook met een 10.5 (dezelfde)?

Robert heeft eenvoudigweg gelijk. Ook zoeken regelaarontwikkelaars continu naar nieuwere technieken die het rendement van een regelaar verbeteren. B.v. betere FETS. Maar goed, ik ben het nog meer met Joost eens. We hebben deze draad met deze off topic discussies lang genoeg gekaapt.

Wie heeft er nieuws?

Back