No motor output

Discussie in 'Multicopters' gestart door evessen, 3 jun 2011.

1. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    ik ben bezig om een ArduCopter Quad Kit v1.0 te bouwen met een ArduPilot Mega 2560 board.
    Ik heb al veel verschillende dingen gelezen en geprobeerd, mar het lukt me niet om de motors te laten draaien in de Fly stand.
    Wat me wel gelukt is:
    -De ESC zijn gecalibreerd, 1voor1.
    -via de CLI kan ik wel de motors in setjes van 2 laten draaien in <setup> <motor> en dan de rechter stick in alle 4 de richtingen te bewegen.
    -Door de "AC2 setup" in APMplanner0.4.37 uit te voeren gaan ook de 4 motoren full speed draaien.
    -als ik kijk bij AC2 sensor zie ik wel "Radio Input" bij het bewegen van de throttle stick (input 3)en het bedienen van een 3way switch (input 5 flight mode).

Bij "Servo/motor out" zie ik geen enkele verandering, alle waardes blijven op 1101 staan.

Ik gebruik op de APM "AC2.0.20Beta]"
    Ik ben benieuwd of iemand me hiermee verder kan helpen, het is voor mij allemaal erg nieuw.

Laatst bewerkt: 3 jun 2011
  2. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Als je groene lampje op de IMU shield knippert zijn de motoren niet gearmd deze moet continu branden, dat bereik je door de gas stick helemaal beneden (gas dicht) vol rechts in de hoek te drukken, vol links is weer unarmen.

3. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    in de CLI stand Setup mode (switch naar de RC connectors) brandt LED A groen, en in de andere stand (switch naar DIP switches) brandt de LED A +/- 15sec. daarna knippert deze langzaam. in welke programma stand moet ik de procedure doen die jij beschrijft, deze was ik nog nergens tegengekomen,

4. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
  5. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Dit is van Ardupirates en ik weet nog niet of dit ook van toepassing is bij APM omdat ik nog niet zover ben, wacht nog op mijn 3x16 right angled headers :mad:

IMPORTANT NOTE!
    If you're a non-US user you'll have to change the "regional settings" of your Windows to "English/US" or otherwise your settings will not be saved properly!

6. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    dank je, deze link had ik idd gezien, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
    Op https://code.google.com/p/arducopter/wiki/Quad_PIDTuning

lees ik dat ik de LiPo moet aansluiten en dan de gashendel rechts onderin houden, zoals jij al aangaf, maar als ik dit doe blijft de LED naderhand knipperen, doe ik deze procedure wel goed ?
    Of moet ik de gashendel pas na een aantal sec. rechtsonderin houden ?

7. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    welke zender gebruik je?

8. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    het is net gelukt, de motoren draaien, ik moet nu uitzoeken wat de procedure precies is, want nu draaien ze weer niet (LED A knippert), weet nog niet wat ik veranderd heb, waarom dit zo is. als ik het weet laat ik het weten, in ieder geval bedankt voor de tip in juiste richting.

9. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    Graupner HOTT MX-16

10. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Ok, Futaba moet namelijk reversed worden op het gas.

Misschien je end-point van het gas in de laagste stand iets verhogen.

11. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    het is me nu duidelijk.
    Bij mij moet ik mijn gas linksonderin houden bij aangesloten LiPo's,
    Het tijdstip van gas links onderin tikken is niet belangrijk, Dus LIPO aansluiten en wachten tot alles netjes is opgestart (totdat LED A knippert) en dan armen.
    Maar als ik mijn usb weer aansluit moet ik opnieuw armen, dit doe ik nu met aangesloten LiPo's en de hendel links onderin tikken totdat de LED weer brandt. dus deze LED A goed in de gaten houden, misschien is dit normaal maar ik wist het niet.
    De switch is in de FLY stand.

12. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    bij het opnieuw aansluiten van de LiPo's moet je weer opnieuw armen, ik neem aan dat dit een veiligheids setting is ? wel weer een hoop geleerd.... :) nu kan ik weer verder met bouwen, dank je wel

13. helmuteke

helmuteke

Lid geworden:
    11 feb 2011
    De werking is :

Altijd lipo aansluiten , thrott rechtsonderin is arm , links is disarm.

Heb jij het anders ?? Doe dan eeninvers van yaw channel , later zou j wel eens kunnn schrikken.

Bij het instellen goed naar de zendersettings kijken.

14. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    weet je zeker dat je yaw richting goed is? yaw stick naar rechts is namelijk armen en visa versa.

15. helmuteke

helmuteke

Lid geworden:
    11 feb 2011
    Bij robotshop heb je die zo binnen

16. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Heb hem in de UK besteld maar met deze feestdagen gaat de post niet zo rap, hoop hem morgen te ontvangen.

17. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    ja ik heb nu de sticks omgedraaid , deze stonden idd verkeerd, het was even zoeken hoe dat moset, maar het is gelukt.

18. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    Nu ik dit weet zie ik het overal terugkomen, maar ik had niet door dat dit mijn probleem was.

19. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
  20. evessen

evessen

Lid geworden:
    3 jun 2011
    nee, dit was ik ook nog niet tegengekomen, bedankt voor de tip.
    Dat ga ik zeker doen.
    Ik ben nu bezig om hem uit het oscilleren te krijgen, dit wil nog niet echt lukken.
    Wat ik begrijp is dat de default PID settings al nagenoeg goed zouden moeten zijn om hem redelijk stabiel in de lucht te krijgen, dit lukt mij nog niet echt.
    Hij gaat oscilleren en dat wordt steeds erger. enig idee ?

Op verschillende sites van Arducopter kom ik de x en + configuratie tegen met wisselende opbouw van hoe het imu shield moet zitten.
    in 1e instantie wil ik een + config, dus dan zou de IMU shield moeten wijzen naar de voorste arm, dit ga ik nog eens goed controleren.
    In de x config zou de IMU shield tussen de 2 voorste armen moeten wijzen, maar dit wordt nog weleens tegensproken met afbeeldingen ???

Deel Deze Pagina