Ik dacht dat het misschien wel interessant zou zijn om een draadje op te starten over het ontwerp en de bouw van mijn nieuwe A-2s. Ik ben van plan 4 nieuwe kisten te maken: 1x ribben XXL (ontwerp Pieter de Boer) 1x ribben XL (ontwerp Pieter de Boer) 2x schuim XL (ontwerp Pieter de Boer, met eigen iedeen / inbreng) Ik heb momenteel het volgende af: - ontwerp flexhaak (naar een idee van Allard van Wallene) - ontwerp rompvoorstuk - ontwerp stabilo aansturing - 1x ribben XL vleugel De globale planning is als volgt: - nieuw ontwerp stabilo constructie - beginnen met mallen rompvoorstuk - beginnen met prototype haak - hobby kamer inrichten voor productie van schuim vleugels Foto's en tekeningen (PDF-formaat) zal ik hier op het forum proberen te zetten of anders op Bamatex (er staat nu nog niets op over Vrije vlucht maar binnenkort wel) Daar ik niet zo'n heel snelle bouwer ben zal het allemaal redelijk lang gaan duren. Ik zal zo goed mogelijk proberen om foto's van het bouwprocess te maken en ik hoop dat dit informatief / leerzaam zal zijn. Tips, opmerkingen en vragen zijn van harte welkom Cheers Bart
Hi Bart, Ben nieuwsgierig naar 'n paar zaken: Je romp ontwerp en de stab. aansturing plus welke servo's je in wilt gaan zetten...... T'is weliswaar VV maar daar worden tegenwoordig meer servo's ingezet als in de gemiddelde radiokist Arno
Hi Arno, Het stabilo ontwerp wordt een carbon D-doos met UD koolstof. Ik ben nog aan het nadenken of ik achterste gedeelte van ribben met capstrips zal maken of dat ik dat gedeelte van schuim met kevlar of schuim met glas maak Zal van het gewicht afhangen. Ga er wel mee experimenteren, als het niet licht geneoeg is voor A2 kan ik het denk ik toepassen voor DLG Het romp en haak ontwerp zal ik binnenkort op Bamatex zetten. Stabilo en richtingsroer aansturing wordt trek-trek (zie fotos van Pieter hoe hij trek-trek toepast) Ik wil de volgende servos gebruiken Servo voor op de haak: pino Servo voor richtingsroer : D47 Servo voor stabilo: Robbe FS 61 BB Servo voor flaps : Robbe FS 70 (staat nog niet op tekening maar hou er wel rekening mee) In totaal dus 4 servos, en inderdaad zoveel heb ik er nog niet in mijn DLGs Cheers Bart
Het is me gelukt om de fotos en tekeningen op mijn home page te zetten. Wordt vervolgd..... :lol: Cheers Bart