Ontwerp zwever

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door QuintK, 2 mei 2013.

1. QuintK

QuintK

Lid geworden:
    2 mei 2013
    Beste mensen,

Mijn naam is Quint Koops, ik ben 16 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik heb geen ervaring met rc vliegen, wel met echte zweefvliegtuigen (op hilversum). Voor mijn profielwerkstuk (havo 4/5) ga ik onder andere de aerodynamica van een vliegtuig onderzoeken. Hiervoor ga ik ook een zweefvliegtuig bouwen (rc natuurlijk). Ik heb al verschillende websites afgezocht, en ben een beetje te weten gekomen over vleugelbelasting, gewicht, enz.. Maar hoe moet ik nou beginnen? Zal ik een vleugelbelasting nemen van 25 gr/dm2 en een gewicht van 500 gram?

Quint

2. crins

crins

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Maak het jezelf niet te moeilijk.
    Neem een bestaand/ beproefd model.
    Een 'easy glider' bv.
    Al dan niet gemotoriseerd, om naa hoogteverlies toch terug te kunnen komen....

Deze kist kun je dan gebruiken om enkele variabelen aan te passen en het effect te meten... (instelhoek-verschil, massa, .....)

Wil je zelf bouwen? Maak een 'MIMI' -Disk Launch Glider:
    mimi-dlg
    Werkt perfect en is verslavend, vervoerbaar, repareerbaar, ..... enz.
    Je kunt ook meteen meedoen met DLG-wedstrijden.

Veel succes en plezier!

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Ha Quint,

leuk, op Hilversum is mijn leven ooit ook verpest met het "zweefvliegvirus" :D ...geintje. Wat is precies je opdracht, wat wil je aantonen. bewijzen, laten zien?

Als je dat duidelijk krijgt hier kom je een heel eind, dit is nl. de beste plek waar je een vraag als deze kan posten :D

4. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006