OPEL RAK

Het is een tijdje stil geweest rondom dit giga project...maar we gaan weer verder..in een rustig tempo..dat wel..






Huidige stand van zaken


Het bouwtopic was zeer gedetailleerd..dat gaan we niet meer doen..kost gewoon te veel tijd...natuurlijk gaan jullie zien hoe het verder gaat...maar niet meer elk latje..plankje ..onderdeeltje gaat de revue passeren.


Dit is dus het doel waarna we streven:

2.jpg





En om de daad bij het woord te voegen..in vogelvlucht waar we nu zijn:


7.jpg





19.jpg




42.jpg



42.jpg



20220821_172031.jpg




20221003_095239.jpg
 

Bijlagen

  • wwb_img2884.jpg
    wwb_img2884.jpg
    8,6 KB · Weergaven: 538
  • wwb_img2883.jpg
    wwb_img2883.jpg
    33,6 KB · Weergaven: 538
Laatst bewerkt:
Het weer aan elkaar breien van de doorgezaagde vleugels gaat voortreffelijk.

Sebas had terwijl ik daar bij hem druk aan het zagen was ondertussen diverse extra ribben..sluitribben en montage stukken gelaserd en dat past allemaal als gegoten..uh..gelaserd..


Het is al op een haartje gereed en met de alu buizen en bijbehorende kokers zitten die halve halve vleugels..ja... 2x halve...weer als één geheel aan elkaar...man man...wat past dat toch allemaal lekker...


Nu komt er binnenkort nog een gelaserde bok bij waar de 4 delen in passen en dan kan het fff de berging in en gaan we eens wat gondel spanten maken..

20230604_102751.jpg



20230604_102806.jpg



20230604_102732.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het delen van de vleugelhelften is nu helemaal gereed...alles er op en aan..

Servo bekabeling van stekkers voorzien bij de deling...extra rib aan tip deel ( want daar zat fff nix meer na het doorzagen)..sluitribben er op...kokers met eindstops voor de koppelbuizen..2 lipjes voor een borgpen zodat de delen niet van elkaar af trillen..capstrips er in gezet...EN..extra diagonalen zodat de bekleding de ribben niet een tikkie naar binnen trekt...

20230608_133127.jpg





En wanneer je dat dan tegen elkaar schuift..dan sluit dat als een kluisdeur...geen speld tussen te krijgen..

20230608_133200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op enig moment hadden Sebas en ik besloten dat de kist naar Zwitserland zou gaan...maar dat is afgeketst...Wegens volle hangaar hier ( en eigenlijk ook bij Sebas) ligt de kist nu in Amersfoort en we beginnen al weer plannen te smeden de gondel te gaan maken en de kist af te bouwen...eens...
 
Back
Top