pompebled
Forum veteraan
Goedemorgen,
Ik heb een Joysway Focus 2 zeilboot onderhanden, die 'het niet meer doet'...
Er zit een Spektrum DX6 G3 bij met een Spektrum AR610 ontvanger.
De roerservo en zeilwinch werken op de servotester naar behoren.
De ontvanger werkt niet meer, de led gaat niet meer aan, het bindprotocol geeft geen resultaat. De print is ingegoten, maar gezien de staat van de boot, sluit ik niet uit dat er ooit een sloot water in de sectie met de aansluitpennen heeft gestaan.
Zowel de zender en ontvanger schijnen op leeftijd te zijn, als ik de documentatie bekijk en de ontvanger is uit productie en dus nagenoeg niet meer te vinden (behalve voor belachelijke prijzen op Amazon e.d.).
Vragen:
1) Wat is het opvolgertype voor de AR610?
2) Heb ik überhaupt een 'air' receiver nodig in een boot, of zou deze set destijds gekozen zijn met het oog op het 'dual protocol' van zender en ontvanger?
3) Kan ik de gok nemen en een Chinese kopie bestellen, die de helft goedkoper is, zoals deze?
nl.aliexpress.com
Ik gebruik zelf geen Spektrum spullen en zie de Spektrum DX6 3G niet genoemd in de lijst van compatibele zenders...
Groeten, Jan.
Ik heb een Joysway Focus 2 zeilboot onderhanden, die 'het niet meer doet'...
Er zit een Spektrum DX6 G3 bij met een Spektrum AR610 ontvanger.
De roerservo en zeilwinch werken op de servotester naar behoren.
De ontvanger werkt niet meer, de led gaat niet meer aan, het bindprotocol geeft geen resultaat. De print is ingegoten, maar gezien de staat van de boot, sluit ik niet uit dat er ooit een sloot water in de sectie met de aansluitpennen heeft gestaan.
Zowel de zender en ontvanger schijnen op leeftijd te zijn, als ik de documentatie bekijk en de ontvanger is uit productie en dus nagenoeg niet meer te vinden (behalve voor belachelijke prijzen op Amazon e.d.).
Vragen:
1) Wat is het opvolgertype voor de AR610?
2) Heb ik überhaupt een 'air' receiver nodig in een boot, of zou deze set destijds gekozen zijn met het oog op het 'dual protocol' van zender en ontvanger?
3) Kan ik de gok nemen en een Chinese kopie bestellen, die de helft goedkoper is, zoals deze?

2.4GHz 6CH DSM2 MK610 RC Ontvanger Compatibel AR6100 Receptor voor JR DSX7 DSX9 Radio Spektrum DX6i DX7 DX8 DX9 Zender - AliExpress 26
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Groeten, Jan.
Laatst bewerkt: