OrangeTX Module & receivers binden.

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door MultiCop, 14 mei 2015.

1. MultiCop

MultiCop

Lid geworden:
    28 dec 2014
    Hallo,

Ik heb een probleem met mijn orangeTX en orangeTX receivers.

Ik gebruik een turnigy 9xr met een orangetx module klik

Daarnaast heb ik twee receivers. een R800x en een R615x.
    Ik bind gewoon volgens de handleiding. Doe de bindplug in de receiver,zet er spanning op. Druk het bind knopje achter de module in en zet de transmitter aan. Ledje op de ontvanger gaat op een gegeven moment solide branden. Het binden is gelukt.

Nu lukt me de eerste ontvanger wel, maar zodra ik de tweede ontvanger bind is de bind met de eerste ontvanger weg.

Doe ik wat verkeerd?
    Alvast bedankt!

2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Na binden bindplug verwijderen.

3. MultiCop

MultiCop

Lid geworden:
    28 dec 2014
    Dank je wel voor je reactie mark. Maar de bind plug verwijder ik na het binden. Staat niet niet in het verhaal.:)

4. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Misschien een 2e model aanmaken ? Je kan bij ( over het algemeen) niet 2 ontvangers binden op 1 model in je zender....of deed je dat ook niet ? Het klinkt alsof je in het zelfde model bind en dan de ene ontvanger overschrijft met de andere ? Nu weet ik dat dat bv bij een Taranis wel kan maar ik heb geen idee of dat bij mijn spektrum ook kan...bij Walkera gaat het zeker niet als je met een unique ID bind.

5. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    2 ontvangers tegelijk binden moet lukken met Spektrum (al eens geprobeert, 2x Blade MCX met 1 zender gevlogen).
    2 modelgeheugens op 1 ontvanger laten werken niet, want Spektrum heeft Modelmatch (of zoiets) wat ervoor zorgt dat ieder modelgeheugen een unieke ID krijgt.

Orange heeft geen Modelmatch.
    Met de Orange module in mijn 9XR kan ik met alle modellen alle gebonden ontvangers aansturen(ook al staat een geheugen helemaal anders geprogrammeerd) wat dus voor problemen kan zorgen als je niet het juiste model selecteert.

Ik zou zo bijna denken dat er in de zender iets niet goed zit waardoor ie zn bind verliest met alle ontvangers.
    Hoe ben je btw tot de conclusie gekomen dat ze hun bind verliezen? Gaan er wel ledjes branden/knipperen op je ontvanger?

6. MultiCop

MultiCop

Lid geworden:
    28 dec 2014

Dit gebeurd er met de 1e ontvanger nadat de 2e gebind is. De 2e ontvanger werkt prima.

Verschillende modellen heb ik ook al geprobeert, maar dat haalde niks uit.

o_O

Heb ze nu allebei werkend. Ze werken niet allebei op dezelfde mode. de R800x zit op dsmx 11ms en de r615x zit op dsmx 22ms. Nu moet ik elke keer als ik van receiver wissel het bind knopje 3x indrukken en dan gaan die naar een andere mode. Dat zou toch automatisch moeten gaan?

Laatst bewerkt: 18 mei 2015
  7. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Als je toch 2 modellen maakt in je zender met 1 op de 22ms en 1 op de 11 ms dan kan je toch gewoon wisselen in je zender ? Ik zou het vreemd vinden als hij dan ook de ontvangers on-bind.

Deel Deze Pagina