oude optima pro naar brushless waar op te letten

Discussie in 'Electro offroad' gestart door fockarty, 12 mrt 2012.

1. fockarty

fockarty

Lid geworden:
    24 dec 2008
    Hoi, Ik heb een oude Kyosho Optima Pro 4wd en een Tamiya grasshopper achtige 2wd wagen staan, deze wagens hebben nu een antieke tamiya mechanische regelaar met grote weerstand en servo maar dit werkt niet optimaal zeg maar.
    Nu wil ik er voor mijn zoontje van 7 een elektronische regelaar in dat ding zetten maar die beginnen voor zover ik weet bij 60 a 70 euro. nou heeft quartel een beginners brushless setje (Quartel Modelbouw - KYOSHO combo alfa car 35A) voor 79 euro of is dit een optie <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > ?

Als er mensen zijn die nog een overtollige brushed regelaar of brushless setje op zolder hebben liggen voor een leuk prijsje sta ik daar natuurlijk ook voor open

alvast bedankt,
    Robin

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  2. thomas

thomas

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Gezien dat het om oude auto's gaat die mogelijk niet tegen al te veel brushless geweld bestand zijn zou ik er geen motor instoppen die sneller is als een 17,5 turns, behalve als je een goede bron van nieuwe riemen voor de Optima weet (of is het er eentje met een ketting?).

3. fockarty

fockarty

Lid geworden:
    24 dec 2008
    De kyosho heeft een ketting, is sneller dat 17,5T een hoger of een lager getal? zelfs nog een manual gevonden :)
    Kyosho OPTIMA manual: Image 7 of 21

Hij hoeft ieder geval niet harder te rijden dan nu met een standaard motor mag natuurlijk wel, belangrijkste is dat de accu het langer dan 10 minuten volhoudt.

4. thomas

thomas

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Sneller is een lager getal. Voor een ketting-aangedreven Optima weet ik niet of brushless een goed idee is, misschien moet je het navragen op RC10Talk.com - Index page.

5. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    IK zou in een dergelijk model geen brushless gaan hangen.....

De auto en aandrijving is gewoon niet op de krachten berekend die een brushlesscombo op de onderdelen loslaat. Nog ff afgezien van weekmakers die uit de onderdelen verdwijnen waardoor het 1 en ander broos gaat worden.

De meest opgefokte motoren van toen de tijd komen nog niet aan de helft van het vermogen wat een simpele brushlesscombo al heeft.

Ik zou dan eerder kijken naar een leuke lipo icm 1 van de nieuwere Tamiya regelaars , de TEU-104BK zijn voorzien van een lipo-afslag en kosten nauwelijks wat. Genoeg mensen die een nieuwe kit kopen en er gelijk brushless in zetten.

Dan ben je voor zo'n regelaar misschien een tientje of 2 kwijt.

Deel Deze Pagina