Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dit is niet altijd zo dat EMS er uit ge pik worden.bij mijn hebben ze deze al 2 keer door gelaten en de paktje die gewoon verzonden zijn die hebben zij
er uit gepikt zie een paar berichten terug , de Douane mogen max je paktje 30dagen in hun bezit hebben of ze moet met je kontact hebben gehad, ander zal je even moeten bellen en vragen hoe het zit

Ze hebben ook contact gehad dmv een brief dat ik factuur enz moest opsturen, maar dat is ook al weer een aantal weken geleden dat ik die heb opgestuurd.

De uitzondering bevestigd de regel ;) EMS wordt er wel veel vaker uitgepikt in vergelijking met de minder snelle zend methoden.

Ze hebben ook contact gehad dmv een brief dat ik factuur enz moest opsturen, maar dat is ook al weer een aantal weken geleden dat ik die heb opgestuurd.

die brief heb ik ook gekregen en dit was bij een paktje die zonder EMS verzonden is . het staat nu vanaf 1dec bij de douane 10 dec een brief
op de mat met de vraag of ik deze in wil vullen naar waarheid wat er in zit en wat het heef gekost + de aankoop mail/vacatuur op wil sturen
naar de tnt inklaring(douana) . Maar wat ik begrijp is dat men allert zijn bij de douane op pakje van de bekende internet schop en niet alleen rc schop
maar zo zijn er nog meer schop de op een soort zwart lijst staan
en daar bij is het nu ook drukker dat normaal (de feestdagen kommen er aan )hier door kan het allemaal wat langer duren.ik heb contact gehad met tnt inklaring dit zij douana die op schiphol werken(dit hoop ik dan) zij vertelde dat hun het paketje binne 30 dagen verwerkt moet zijn
dus heb ik nog even gedult

Laatst bewerkt:
Het pakketje hier voor was wel in 1x door de douane, duurde maand voor verzenden maar was binnen 1 dag door de douane. Helaas wel met betalen maar dat maakt me niet zo heel veel uit...

Zit nu 1,5 maand al te wachten op de douane.. begin het een beetje zat te worden, als ze al mijn pakketjes in 1x door laten met kosten dan zou ik met alle liefde 100% er op laten zetten en het betalen, maar 1,5 maand wachten om te moeten betalen... zucht, zit toch niets anders op ;)

Het pakketje hier voor was wel in 1x door de douane, duurde maand voor verzenden maar was binnen 1 dag door de douane. Helaas wel met betalen maar dat maakt me niet zo heel veel uit...

Zit nu 1,5 maand al te wachten op de douane.. begin het een beetje zat te worden, als ze al mijn pakketjes in 1x door laten met kosten dan zou ik met alle liefde 100% er op laten zetten en het betalen, maar 1,5 maand wachten om te moeten betalen... zucht, zit toch niets anders op ;)

ja dat is ballen zeg 1,5 maand wachten zeg.maar heb je hun al eens gebelt om te vragen hoe het zit, hier is het nummer
BelastingTelefoon Douane

Telefoon: 0800 - 0143
ik hoop voor je dat je het snel mag ontvangen

Was van plan ze morgen te gaan bellen, had er de laatste tijd nog geen tijd voor gehad ivm drukte met school ed.

Denk overigens niet dat ik er veel wijzer van zal worden, verwacht meer het standaard praatje van: ja we zullen er naar gaan kijken.

Gelukkig is het niet iets dat ik dringend nodig heb, maar zou leuk zijn als het er toch voor de kerstvakantie nog is..

Was van plan ze morgen te gaan bellen, had er de laatste tijd nog geen tijd voor gehad ivm drukte met school ed.

Denk overigens niet dat ik er veel wijzer van zal worden, verwacht meer het standaard praatje van: ja we zullen er naar gaan kijken.

Gelukkig is het niet iets dat ik dringend nodig heb, maar zou leuk zijn als het er toch voor de kerstvakantie nog is..

ja daar zeg je wat het zijn ambtenaren:hammer:
succes morgen met bellen:thumbsup:

Klopt helemaal, ze zijn er alleen als je ze niet nodig hebt maar wanneer je ze wel nodig hebt mag je er uren (of dagen, weken, maanden.. ) op wachten.

Klopt helemaal, ze zijn er alleen als je ze niet nodig hebt maar wanneer je ze wel nodig hebt mag je er uren (of dagen, weken, maanden.. ) op wachten.
ja ze doen net of we zo veeeeel tijd hebben om te wachten
en als het andersom is dan kunnen ze niet wachten
maar geef de moet niet op ik blijf toch gewoon bestlellen in het buitenland
zolang het goedkoper blijf dan hier in nederland zelfs met de bij komme de kosten van ome douana.

Ik ben zelf meer van het bestellen in Nederland omdat de mensen in Nederland ook hun geld moeten verdienen... dus paar tientjes meer of minder scheelt mij niets. Jij zou het ook niet leuk vinden als jij 100 euro misloopt omdat iemand anders 20 euro wilt uitsparen.

Maar voor fun rijden vind ik 2x zoveel betalen voor lipo's toch wat teveel van het goede.

En probeer maar eens een 10s 300 watt lader te vinden in Nederland voor onder de 150 euro...

Ik vind het zelf ook jammer dat ik niet meer in nederland bestel,
maar als ik gewoon twee keer zoveel moet gaan betalen voor hetzelfde,
dan vind ik dat ze niet moeten piepen, omdat ze zelf de schuldige zijn..

Als ik zelfs met consumenten prijs EN import toeslag nogsteeds de helft betaal,
dan kopen de nederlandse shops gewoon beroerd in of ze zijn gewoon bezig met ons plukken.
Een winkel krijgt wholesale prijzen, quantum korting, en betaald daarvoor ook slechts 1 maal verzendkosten.
Zolang ze dat doen, blijf ik me bedrogen voelen en koop ik niet van ze.

Voor een paar euro extra voor een snellere levering ga ik niet lopen zeuren,
maar het gaat bij mijn bestellingen vaak om tientjes tot honderden euros.
Bovendien wil het bij de locale shop OOK nog al eens lang duren.

Ik ben zelf meer van het bestellen in Nederland omdat de mensen in Nederland ook hun geld moeten verdienen... dus paar tientjes meer of minder scheelt mij niets. Jij zou het ook niet leuk vinden als jij 100 euro misloopt omdat iemand anders 20 euro wilt uitsparen.

Maar voor fun rijden vind ik 2x zoveel betalen voor lipo's toch wat teveel van het goede.

En probeer maar eens
een 10s 300 watt lader te vinden in Nederland voor onder de 150 euro...
dat ik in het buitenland besteld heeft meer reden dat men hier in nederland soms belachlijken prijzen vraagt terwijl ze op een ander plek 1 keer zo goed koop zijn je bent toch geen dief van je eigen portemonnee
kijk kleine dingen die ga ik hier in nederland halen maar als hun iets niet kunnen of willen bestellen ja dan word het wel anders soms moet je wel als je niet kan wachten ik heb bij een rc schop in Breda een accu bestelt in maart nu heb ik hem nog niet dus als je toch wil vliegen dan maar bestellen via Internet (buitenlandt) binnen 6 dagen in huis en met verzendtkost er bij toch nog goedkoper dan in Breda met ander worden soms moet je wel.ander had ik de hele zomer niet kunnen vliegenen ik heb bij meeder Nederlands web winkels gekeken en toen ik nog 20 was keek ik ook ander hier tegen aan maar je kunt je euro`s maar 1 keer uit geven
het is jammer dat als hier in nederland zooo duur is

Die mensen willen ook gewoon geld kunnen verdienen hoor... ze zitten daar niet voor niets.

Jij zit misschien wel op een bureau waar je netjes (bv.) 40 euro per uur in je handje gedrukt krijgt, maar winkeliers moeten het hebben van hoeveel ze verkopen. Als ze 2x zoveel verkopen kan de prijs ook omlaag omdat ze meer geld in het laatje krijgen. In sommige Amerikaanse/Chinese winkels is de hoeveelheid spullen die over de toonbank gaan zo groot dat ze gewoon een heel laag winst percentage kunnen hebben om nog flink winst te maken.

Als het om grote bedragen gaat dan kun je altijd proberen een dealtje te sluiten met de winkelier... Heb zelf ook een paar x behoorlijke korting gekregen t.o.v. de adviesprijs.

@Pierre

Ja klopt, ik ga ook niet meer uitgeven als nodig is... Maar soms besteed ik die paar euro liever goed... Al het geld dat in Nederland wordt uitgegeven blijft in Nederland dus zal de Nederlandse economie steunen enz enz.. Alle beetjes helpen ;)

Laatst bewerkt:
Ik vind het zelf ook jammer dat ik niet meer in nederland bestel,
maar als ik gewoon twee keer zoveel moet gaan betalen voor hetzelfde,
dan vind ik dat ze niet moeten piepen, omdat ze zelf de schuldige zijn..

Als ik zelfs met consumenten prijs EN import toeslag nogsteeds de helft betaal,
dan kopen de nederlandse shops gewoon beroerd in of ze zijn gewoon bezig met ons plukken.
Een winkel krijgt wholesale prijzen, quantum korting, en betaald daarvoor ook slechts 1 maal verzendkosten.
Zolang ze dat doen, blijf ik me bedrogen voelen en koop ik niet van ze.

Voor een paar euro extra voor een snellere levering ga ik niet lopen zeuren,
maar het gaat bij mijn bestellingen vaak om tientjes tot honderden euros.
Bovendien wil het bij de locale shop OOK nog al eens lang duren.
kijk dit bedoel ik nauw

Die mensen willen ook gewoon geld kunnen verdienen hoor... ze zitten daar niet voor niets.

Jij zit misschien wel op een bureau waar je netjes (bv.) 40 euro per uur in je handje gedrukt krijgt, maar winkeliers moeten het hebben van hoeveel ze verkopen. Als ze 2x zoveel verkopen kan de prijs ook omlaag omdat ze meer geld in het laatje krijgen. In sommige Amerikaanse/Chinese winkels is de hoeveelheid spullen die over de toonbank gaan zo groot dat ze gewoon een heel laag winst percentage kunnen hebben om nog flink winst te maken.

Als het om grote bedragen gaat dan kun je altijd proberen een dealtje te sluiten met de winkelier... Heb zelf ook een paar x behoorlijke korting gekregen t.o.v. de adviesprijs.

@Pierre

Ja klopt, ik ga ook niet meer uitgeven als nodig is... Maar soms besteed ik die paar euro liever goed... Al het geld dat in Nederland wordt uitgegeven blijft in Nederland dus zal de Nederlandse economie steunen enz enz.. Alle beetjes helpen ;)
kijk als je het zo bekijk ja dan vraag ik je of je weet waarom het hier vaak 1keer zo duur is ik denk dat ze vaak nog de gulden prijs hanteren
maar dan met een euro teken er achter toen ik begon net deze hobby
was it meer dan de helft goedkoper maar naar de komst van de euro
ineens 2keer zo duur en zat ik maar een hele dag achter het buro met 40euro net per uur dan zat ik nu in achter het internet
het leven is duur en als je toch een hobby wil uit blijven oefen dan is dit toch wel het goedkoopste en daar gaat het om
als je iet moet laten staan om dat het hier te duur is is niet leuk
om zaterdag en zondag langs te kant staan te kijken hoi hoi
dus zo lang de prijzen hier zo hoog blijven dan blijven de mensen toch bestellen in het buitenland

Ik heb een keer bij mijn gebruikelijke modelbouwzaak spullen bestelt voor mijn CC-01 (rekjes met onderdelen): 13 euro per rekje en nog 2 weken wachten ook.
Een andere keer bestelde ik van die rekjes in DL: in een halve week thuis en gemiddeld 9 euro per rekje. Als je maar genoeg rekjes koopt heb je die 10 euro verzendkosten ook teruggewonnen.

Ik snap best dat ze hier in NL alles wel zo duur moeten maken, maar als je het mij vraagt kunnen zo ook die btw met een paar % verlagen en de ministers eens in de 10 jaar een nieuwe auto geven i.p.v. eens in de 3 jaar ofzo. Ze kunnen best flink bezuinigen (op zinloze dingen en niet het onderwijs e.d.), en dat doorspelen op de inwoners van het land.

*wil dat de douane eens opschiet met mijn pakketje...*

Klopt, het zou wel goedkoper mogen in Nederland...

Maar zoals ik al zei als je een grote bestelling doet kan het geen kwaad te onderhandelen! Winkeliers zijn ook de slechtste niet.

Had zelf 50 euro korting gekregen op een truggy en toen vervolgens bleek dat er geen banden bij zaten kreeg ik een set bandjes voor inkoop prijs bij. Meestal importeer ik ook via hem spullen uit amerika omdat hij dealers korting krijgt bij sommige grote winkels waardoor de totaal prijs via hem meestal net zo hoog is als zelf bestellen, alleen verdient hij er dan ook nog wat aan.

Klopt, het zou wel goedkoper mogen in Nederland...

Maar zoals ik al zei als je een grote bestelling doet kan het geen kwaad te onderhandelen! Winkeliers zijn ook de slechtste niet.

Had zelf 50 euro korting gekregen op een truggy en toen vervolgens bleek dat er geen banden bij zaten kreeg ik een set bandjes voor inkoop prijs bij. Meestal importeer ik ook via hem spullen uit amerika omdat hij dealers korting krijgt bij sommige grote winkels waardoor de totaal prijs via hem meestal net zo hoog is als zelf bestellen, alleen verdient hij er dan ook nog wat aan.
ja dat kan maar dit blijven ze niet doen ik heb hier ook al ervaring mee
maar als ze hier de prijzen wat vriendelijker maken hadden we nu deze discussie niet en kochten we onze spullen gewoon hier in nederland

Ik weet zeker dat als ik weer een grote bestelling doe ik daar zo weer korting krijg...

Het is ook niet zo dat ik bij elk dingetje korting vraag maar alleen bij grote bestellingen die ik een stuk goedkoper ergens anders kan kopen.

Overigens betaal ik bij hem graag die paar tientjes extra! Als ik zondag ochtend gebeld wordt of ik mijn auto wil komen halen omdat hij klaar is dan vind ik dat echt onbetaalbaar.

Al geef ik toe dat ik zelf totaal geen waardering voor geld heb omdat ik nog nooit gewerkt heb... Als ik kijk hoeveel de meeste van mijn leeftijd verdienen en hoeveel uur ik zou moeten werken om alles dat ik heb zou moeten betalen val ik al half flauw.

Ik weet zeker dat als ik weer een grote bestelling doe ik daar zo weer korting krijg...

Het is ook niet zo dat ik bij elk dingetje korting vraag maar alleen bij grote bestellingen die ik een stuk goedkoper ergens anders kan kopen.

Overigens betaal ik bij hem graag die paar tientjes extra! Als ik zondag ochtend gebeld wordt of ik mijn auto wil komen halen omdat hij klaar is dan vind ik dat echt onbetaalbaar.

Al geef ik toe dat ik zelf totaal geen waardering voor geld heb omdat ik nog nooit gewerkt heb... Als ik kijk hoeveel de meeste van mijn leeftijd verdienen en hoeveel uur ik zou moeten werken om alles dat ik heb zou moeten betalen val ik al half flauw.
dat kom nog wel als je moet gaan werken
en als je zondag gebelt word of je je auto wil kommen halen ja dat is goud waard dit kan je niet via internet doen

Klopt, maar de auto zou vrijdag verzonden worden alleen er waren nog wat problemen voor de motor steun. Maar gewoon het feit dat iemand op zondag nog druk bezig is om alles op orde te hebben voor zijn winkel vind ik toch wel respect waard. Ken meerdere mensen met een eigen bedrijf en als je ziet hoeveel werk die er in stoppen om te overleven, zeker in dit economische klimaat.

En die waardering zal idd nog wel komen, mag ik hopen. Kwam laatst tot de conclusie dat als ik gewerkt zou hebben ik meer als 300 uur zou moeten werken om alleen al mijn rc spul te kunnen kopen :| .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back