Landingsgestel
Hi,
Heb recent m'n PC21 ingevlogen

Qua vliegen is er niet veel op aan te merken, gewoon strak.
Momenteel vlieg ik de aanbevolen setup, nl de Hacker A50-14S met een APC E 16x8 prop, 5s 5000mAh cellenpakket, en een (te grote) JETI Spin 99. Persoonlijk vind ik deze setup wat magertjes. trekkracht is OK, snelheid matig....... Grote voordeel van deze combinatie is een lange vliegtijd (+/-12min) bij een verbruik van zo'n 45Ah.
Momenteel heb ik een 16x10 APC klaarstaan, maar deze zal getest worden eens het wat minder koud is, én....ik de bestelde E-Flite neuspoot heb aangekregen. Inderdaad, een de originele neuspoot is aan vervanging toe, daar deze sinds het openen van de doos voor problemen zorgde. Op tien cycles bleef deze 7 maal in de ingetrokken positie hangen. Hopen geluk had ik tijdens de proefvlucht, daar kwam ie wel terug uit

)))
Tijdens een probeertje na deze vlucht was het weeral over en uit, én bleef hij gewoon netjes binnen (zal te koud zijn geweest buiten, LOL). Zelfs na de door Sebart voorgestelde oplossing door de servo travel van het retractkanaal te verhogen, bleef deze mooi ingetrokken. Dan ben ik eens op de duitste fora gaan rondhangen, en heb volgend draadje gevonden;
PC-21 von Sebart ?
Ook daar heb ik problemen gevonden met de neuspoot.
In ieder geval wacht ik nu op de aluminium E-Flite poot, en hoop deze tegen eind deze maand te hebben. Dan hoop ik de kist terug aan enkele tests te kunnen blootstellen
Grtz,
Eric