Hoi. Een groentje hier. Ik heb een pc voeding die ik wil gebruiken. Moet die ook omgebouwd/doorverbonden worden om 12v te geven. Het is een HP 460W voeding die zo los op tafel geen stroom geeft. Iemand een idee? Of linkje hoe het moet? Of is het gewoon niet geschikt. Alle hulp is welkom. In iedergeval alvast bedankt. Spaansi
Het is wel geschikt en weet zelf niet hoe het moet, maar volgens mij zijn hier meerdere draadjes over te vinden. 1 minuut zoeken. Misschien staat hier info in waar je wat aan hebt. https://www.modelbouwforum.nl/threads/ombouwen-pc-voedingen.1564/ En zo staan er nog meer draadjes.
Gevonden wat ik hebben moest. Een paar hilarische filmpjes te hebben gezien hoe het niet moet. Weet ik genoeg. Bedankt voor de moeite!!.
Je kunt hem natuurlijk ook omgebouwd en getest kopen. Ik heb er nog een aantal in de aanbieding. Opbrengsten gaan naar het modelvliegkamp. Te koop - Server voedingen 12 Volt | ModelbouwForum.nl Groeten, Perry
Zitten daar al een min en plus plug aan of moet je die er zelf nog aansolderen? (Ik kon het op de foto’s niet goed zien).
LET OP; de min zit bij deze voedingen aan de behuizing. Dus als je er twee in serie wilt hebben omdat je een hogere spanning nodig hebt en deze voedingen netjes met een snoer aan de 230 VAC heb je wel een gigantische kortsluiting van één voeding. Hans
Nee, er zitten geen pluggen op. Zelf er op solderen. En inderdaad, bosreus heeft een punt. Dus opletten als je ze in serie wil zetten. Hier een voorbeeld. 2 in serie door Kninjeba geplaatst op 1 jul 2024 om 09:08