DUTCH OLD WARDEN 2023 Georganiseerd door de VMVC Waar: Old Hayroad Aerodrome, Navigatie: Hooiweg nr 1, Dalfsen. Voor wie: - Een ieder die Vintage en/of Classic RC wil vliegen. - Gratis deelname Wanneer: - zondag 17 september - uitstel: geen Klassen: - Vintage & Classic RC - Lijnbesturing demo en workshop - Alle soorten Vrije Vlucht ( Geen grondstart mogelijkheden). Programma: - Vanaf 10.00 h tot ss recreatief vliegen. - Vintage Pylon race
Hallo allemaal, Hier is die dan..het DOW café met volledige tapvergunning. Wil je lekker kletsen over wat er op handen is..of heb je vragen of suggesties...dan kun je hier 24/7 terecht. Ook voor aanmeldingen zijn we geopend..maar heb je geen MBF account en ben je een stille lezer..dan kun je de vooraanmelding via de mail doen naar: hvhberkum(ad)ziggo.nl Genoeg gekletst...wie wil er wat drinken?? Ik heb net aan de "gratis rondje bel" getrokken.
Na een lange tijd van ‘stilte’’ van mijn kant ben ik op 17 september aanwezig met RC one, Simplex 40 en Robbe Parat. Ik zet de ‘duim-machine’ aan voor goed vliegweer.
Yippie, een plekje vrij gekomen op de agenda. Laat het nu net de 17-de zijn. Zet mij maar op de lijst.
Zorgen jullie ook voor hardloop schoenen. Zie regelement . Ik zal wat Cox peut extra meenemen . Diesel hebben we altijd wel voldoende denk ik. Ow en voor wie niet van rond gejakker houd . WE GAAN OOK WEER MAXEN VLIEGEN . Formulieren zijn aanwezig en vlieg je een max laat hem op tekenen en wie weet ga je met een extra prijs naar huis .
Veld ligt er keurig bij. Kort genoeg voor grondstart met de grote hoogdekker met 120mm wielen denk ik. Vandaag nog een verhuisdoos gehaald. Plaat materiaal voor een ebenezer pylonracer.
Net ingeschreven..Als het vandaag was, had ik het niet gered..maar top..ZONDAG..moet kunnen!! Leuk, dat het weer mee doet!!! Tot morgen dan heren!!
Hoe wist je dat ik nog aan het bouwen was? Vleugels 2.8 meter hoogdekker eindelijk deelbaar gemaakt. Motortje (edf uit een shuimpje) op de dalmation lady. Zo blijft neusje mooit retro. Laden, snoertjes solderen...en ja die pylonracer nog even. Regen nog eerst. Ik rij achter buitje aan.
Dank je wel.. Ik hou het weer in de gaten.. Ziet er nu niet best uit.. Ik hoop het slaat om.. Tot later.. Of het moet echt de verkeerde kant opgaan met de regen..
Beste mede vliegers Was op het verkeerde site deel geland ;-) Organisatie bedankt voor het organiseren! Was mij een waar genoegen om vanmiddag aanwezig te zijn. En heb van wat oud gediende ook weer wat geleerd Tot een volgende keer.
Had het veel te druk met vliegen dus niet veel plaatjes geschoten. Maar iets is altijd beter dan niet zou zeggen geniet ervan want dat doe ik ook en zit nog lekker na te genieten. Is toch een leuke collectie modellen De racers liggen al klaar voor de pylon race Grappig met wegstarten dat je een ander luchtje ruikt dan met een diesel of methanol motor Prachtig hoe dat vliegt Leuk spul Had 9 modellen mee maar 5 modellen kunnen vliegen de dag was gewoon veel te kort Diesel op de Spitfire is nog wat nieuw en was wat nukkig om te starten maar als die liep was dat leuk spelen en vliegt erg leuk zo'n plank vleugel Hoe DOW wil je het hebben Grappig gezicht al die achterkleppen open als zijn de hangaars
Heb der nog een paar Is toch ook een schatje De beauties van Max Sommige modellen komen niet eens uit de hangaar , te druk met helpen van andere en teveel kletsen met andere. Twee mooie voorbeelden van de leverbaar via SAM Geweldig een Sonny zwever met een diesel Twee LB beauties Lijkt een olympic zwever maar dan met een webra diesel Marktplaats met een leuke serie modellen, had gelukkig geen euries bij me
En nog een paar De piloot zit er al klaar voor in de cockpit Een zwever met EDF heel apart en vliegt nog leuk ook De echte spirit van de DOW als je komt ga je vliegen en wij helpen je , wat is onze Bruno toch een kanjer. Lijkt me duidelijk een geslaagde meeting Ook deze combat draaide regelmatig zijn rondjes Wie heeft deze niet gehad lijkt mij een model dat bij de standaard uitrusting hoort Prachtig die vorm van de vleugels Mooi he Wat vliegt dat toch leuk Mooi he wie doet er volgend jaar mee met zoveel mogelijk Southerners in de lucht
En als het goed is , is de eerste Pylon vlucht ook gefilmd , zou leuk zijn dat filmpje te kunnen zien.
Was zeker weer de moeite om de 1,5 uur in de auto te zitten... En nu maar duimen voor Almere.. Iedereen bedankt voor de leuke middag pilots!
Ziet er uit als weer een hele goeie DOW. Helaas kon ik deze zondag niet van de partij zijn maar de plaatjes overtuigen me van een perfecte sfeer. Een sfeer die ik maar al te zeer mis in het huidige mainsteam modelvliegen. Hoop een volgende keer weer van de partij te zijn: mannen, ''keep up the good work''
Een impressie van Karol Wozniak van de VMVC wat de sfeer goed weergaf. https://www.vmvc-aerodynamic.nl/17-sept-2023-vintage-vliegen-dalfsen/