piccoboard omgebouwd tot piccoboardplus??

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door ruud_kurvers, 2 jan 2005.

1. ruud_kurvers

ruud_kurvers

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    hallo, toen ik mijn heli kocht zei de man van wie ik hem kocht dat het piccoboard is omgebouwd tot piccoboardplus (er zit wel een aansluiting op met 4 pinnetjes) als het goed is zou je hier een headinghold module op moeten kunnen zetten... Kan dit kloppen???

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Als je de aansluiting hebt zou je hem inderdaad makkelijk kunnen uitbreiden :) Simpelweg het HH moduul eropzetten en klaar.

3. ruud_kurvers

ruud_kurvers

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    bedankt voor je snelle reactie!!!

betekent dit uitbreidingspoortje nou ook dat ie in waarde zal stijgen, omdat er voor een piccoboardplus namelijk 180 wordt gevraagt en een piccoboard kost 120?

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    nou dat valt mee gezien dat de HH module ook nog eens 25 euro kost.

5. Crash-Expert

Crash-Expert

Lid geworden:
    28 nov 2004
    je heb 3 versie van de piccoboard namelijk de piccoboard marked 9905 ( standaard board zonder die 4 pinnetjes ) piccoboard plus met uitbrijdingsmogelijkheid voor een heading-lock module en de piccoboard pro.
    het is dus niet zo dat als je een standaard piccoboard heb dat je die kan upgraden naar een plus board en van plus naar pro met 1 simpele module. dus wat je nu in je heli heb zitten is dus al een piccoboard plus.

zit nog namelijk meer verschil in de boardjes namelijk de gyro. op de oudere boardjes zit namelijk een 5 volt gyro en op de nieuwe een verbeterde gyro die op 3 volt werkt. meer info http://www.pgoelz.com/piccolo_faq.html kijk daar is rond erg veel handige tips.

6. ruud_kurvers

ruud_kurvers

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    bedankt!!!

Ik heb dat verhaal gelezen, en als ik het nu dus goed begrijp heb ik een piccoboard die hetzelfde is als de plus zonder pinnetjes, dus met een 3V giro, maar bij mij zijn die pinnetjes er dus opgemaakt en heb ik een piccoboardplus. (Heeft zo'n 3V giro voordelen, lager stroomverbruik ofzo?, of juist niet?).

mvg Ruud

7. Crash-Expert

Crash-Expert

Lid geworden:
    28 nov 2004
    kwa stroomverbruik zit er niet veel verschil in .. alleen de ouwere 5 volt gyro's hadden wat problemen onderandere dat ze snel kapot gaan en dat ze iets slomer zijn kwa op pikken en tegen sturen van richtings verandering van de staart.

en je hebt het bijna goed.:p of ik leg het te raar uit.

de piccoboard zonder die 4 pinnetjes voor een heading-lock module is de standaard ( eerste versie ) piccoboard. de gene met de 4 pinnetjes erop is de piccoboard plus.

8. ruud_kurvers

ruud_kurvers

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Dat begrijp ik, maar op die site staat dus dat er een standaard piccoboard is en deze is later vervangen voor het piccoboard"plus" (zonder de pinnetjes, omdat dit een eenvoudigere oplossing was), en een piccoboardplus mét die pinnetjes, maar bij mij zijn die pinnetjes erop gesoldeerd, dus kan ik hem dan toch zien als een piccoboardplus en deze heeft dan toch een 3V giro?

Klopt mijn "verklaring" zo??

mvg Ruud

9. Crash-Expert

Crash-Expert

Lid geworden:
    28 nov 2004
    aha nou snap ik hem ook..:p plus sold as standard.. ja die hebben ook de 3v gyro tokin 3AB0

10. ruud_kurvers

ruud_kurvers

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Haha ok dan bedankt voor je snelle reactie :D :D .

Dus als ik hem zeg maar in ga ruilen (ik heb nl een 35mHz zender en het board is 40mHz, verder nog helemaal ok ik heb hem werkend gezien op een 40mHz zender) kan ik dus zeggen dat deze hetzelfde is als een piccoboardplus, en hoef ik dus waarschijnlijk niet zoveel bij te betalen :D :D :D .

En als ze het niet geloven dan laat ik ze gewoon die website van die man zien :lol: , maar ik heb verder wel een goed contact met die winkel, dus dat zal het probleem niet zijn :p .

Deel Deze Pagina