Pilatus PC-6 Turbo Porter

Serge dat kan vast wel een keer geregeld worden hoor,
maareh hebben jullie al een stopcontact op de hei ?
Ik laad met 1kW namelijk :D
 
Laatst bewerkt:
Wat opviel was de wat lage vliegsnelheid tijdens het slepen (op 10S) met de SHK erachter.
In de toekomst kan ik nog naar 12S, dat zal ook wel wat schelen.
Maar ik denk dat ik het voorlopig het beste oplos met een 22 of 23x10 :)

Motor data van de motor fabrikant.
10 Cellen:
22x8, 63A (Zelf 75A gemeten bij vol gas)
22x10, 75A
22x12 , 83A
23x8, 74A
23x10, 88A
23x12 , 96A

12 Cellen:
22x8, 82A
22x10, 96A
22x12 , 106A
23x8, 96A
23x10 , 114A

Ik heb via de Unisens-E al wel gezien dat ik wat meer A trek,
wellicht hebben zij met een andere prop gemeten oid, ik heb een Menz blad.
Mijn accu's zijn 5000mAh, 25C en worden nu net lekker warm (graad of 40 schat ik)

Graag advies (Gerben?) :)
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik even in de logjes kijken, dat doet de unisens namelijk ook (ik heb gelukkig geen iphone).

Wat kan je met die info?
 
even een app downloaden heb ik net ook gedaan ben benieuwd of dat echt werkt.
Ik vond er 1 die op het geluid reageert en 1 die je voor de prop moet houden.
 
Discussie gaat een beetje off topic mannen :)
Maar wat is nu eigenlijk het nut van het toerental meten?
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor(en) komen niet voor in motocalc helaas en ecalc.ch is niet meer gratis.

Ik meen dat ik op 75km/h zit, vandaar ook dat ik naar 10 inch spoed wil, 12 is ook nog een optie.
 
Laatst bewerkt:
Swry voor off topic :D , rpm apps op basis van licht, die werken vaak maar tot 3000 rpm oid... op basis van geluid werkt beter is mijn ervaring.
 
Vorige week een ruwe landing gehad door een windvlaag waardoor de kist in ene opveerde en de prop gelukkig) brak, gelijk maar een 22x10 gemonteerd en de stroom nam maar weinig toe.

De theoretische snelheid ligt nu op 100 Km/h, met een 22x12 kom ik uit op de 120Km/h die Bertus aangeeft voor het slepen. Alleen zal ik dan tzt wel naar zwaardere accu's moeten (125A max nu).


:music:
Toekomst muziek ;)
 
Back
Top