Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
In ieder geval weet ik nu dat er niet al te ver bij mij vandaan zo'n goede sleper beschikbaar is.
Mochten bij Bongose de zwevers op raken en hij ontwenningsverschijnselen krijgt mag hij mij gerust bellen
Hmmm...het zal toch niet zijn dat ik dit gesleept worden leuk begin te vinden?
Helaas kon ik niet vliegen met de Porter door een manco aan het landingsgestel, de laatste vlucht ben ik een wiel verloren met schade als gevolg.
Dit had ik op "onprofessionele" wijze hersteld (lees terug gebogen)
Ik mag van geluk spreken dat iemand mijn kist aan de staart ophield want daarbij werd gelijk duidelijk dat ik onvoldoende grondspeling had.
Dit was door mij zelf niet gecontroleerd
Binnenkort even kijken voor nieuwe dempers want die zijn ook wel erg slapjes.
Ik heb gisteren eens gekeken of je de struts van mijn vorige porter nog kan gebruiken maar helaas, eentje is goed gebogen geweest en met het recht trekken is die gescheurd...
Probeer eens naar VQ models te mailen of ze geen kunnen opsturen.
Ik heb een Saito FG-30 = 30 cc benzine viertakt.
Pichler geeft op 26-30 cc benzine, maar daar zullen ze wel tweetakt mee bedoelen.
Hebben jullie een idee of mijn Saito ruim voldoende zal zijn voor deze Porter?
En dan bedoel ik voor gewoon vliegen ... niet slepen.
Mijn Great Planes WACO woog 7 kilo + een halve kilo benzine en die ging makkelijk op half gas los van de startbaan en omhoog.
Maar ik zit ook met een krappe 78 dB geluidslimiet en kan daardoor niet vol gas gaan.
Het is toch een beetje een gok of het met de Porter zal gaan dus.
Ik had uitgevonden dat mijn Saito wat oversized moet zijn, zodat ik minder toeren kan draaien om zo onder onze 78 dB geluidslimiet te kunnen blijven.
Ik zie nu dat mijn Saito in de Porter niet oversized zal zijn.
Geen optie dus.
Bedankt voor jullie reacties.
Je kan brandstof en electro absoluut niet met elkaar vergelijken.
Brandstof moet je echt een bepaald toerental laten draaien om wat rendement te hebben.
Je koppel komt pas bij een hoog toerental in.
Bij electro heb je altijd vermogen (koppel).
Ik zou even gaan zoeken op RC-Network over die kist met motor.
Eventueel een vraag posten.
En je kan ook Pichler mailen.
Nee, het was niet door vergelijking met electro ... het was voortschrijdend inzicht.
De Porter is zwaarder dan m'n WACO was, dus moet m'n Saito meer toeren draaien en dan zit ik boven onze 78 dB limiet.
(Andere maatregelen om het geluid te dempen had ik al gedaan.)