PLEAAAASE :-) Gezocht: sleper(s) voor vintage Glider Treffen zondag 25 september, Enkhuizen

PH_AJH

Forum veteraan
Op 11 september organiseert de Vintage Glider Group een treffen bij MVC Pegasus te Enkhuizen. Zie Vintage Glider Treffen Enkhuizen

Voor dit treffen zijn we nog op zoek naar een stuk of twee ervaren slepers met elektro- of brandstofsleepvliegtuigen die de wat grotere jongens kunnen slepen.
Heb je belangstelling en zin, laat het dan even weten in het draadje of per PB aan Johannes (Ariel) of aan mij.

-edit- het treffen is uitgesteld tot zondag 25 september. De vraag blijft staan :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag mij zwager max.
Beter bekend onder FLYMAX.
Ik ben nog bezig om mijn stick omtebouwen naar electro, weet niet of ik hem dan klaar heb.

GR DENNIS

Max zal er vast wel zijn maar heeft voorzover ik weet geen grote sleper (om zwevers van 4 meter of meer te slepen). Daarbij wil hij graag zelf zijn Libelle van 7kg laten slepen, daar komt de vraag in eerste instantie vandaan :-)

Als het niet zover was en ik mij ook wat beter in mijn vel voelde kwam ik graag slepen bij jullie...

Een volgende keer misschien ?

De Megastar electro ( 2,4 meter span ) : kan wel een 10 kilo zwevertje aan...

full

full

De Pilatus PC 6 electro ( 3,37 meter span ) is ook ongeveer klaar ( servo's er nog inplaatsen )

Modelvliegen staat momenteel op een laag pitje bij mij :(

mvg

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Dirk, jammer dat je niet kan komen.:mad:
Ik wens jou van harte beterschap en nog vele uren bouwen en vliegen.:cool:

Wel een beetje sadistisch,..... ons lekker maken met deze prachtige sleper en zeggen dat je niet kan komen.:mrgreen:

Johannes

Dirk, jammer dat je niet kan komen.:mad:
Ik wens jou van harte beterschap en nog vele uren bouwen en vliegen.:cool:

Wel een beetje sadistisch,..... ons lekker maken met deze prachtige sleper en zeggen dat je niet kan komen.:mrgreen:

Johannes

Johannes,

Als het mij beter gaat zal ik graag eens komen slepen ( 't is maar dat je weet dat ik ook met electroslepen bezig ben :smile: )
De Megastar heb ik speciaal aangekocht om op verplaatsing te gaan en past nog redelijk in de auto zodat de passagierszetel nog vrij is. De Pilatus PC 6 is nogal groot om altijd mee te nemen ,ik heb dan géén extra plaats meer over. Hij is dus voor het zwaardere werk zoals slepen van Foka4 en Ash 26/31 van 6 of 7 meter voorzien in onze club.

mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
In eerste instantie hebben we gevraagd om elektroslepers maar die zijn niet beschikbaar helaas.
Als er mensen zijn met brandstofkisten die wat grotere zwevers kunnen slepen en het leuk vinden om wat te komen slepen; héél graag.

Het gaat trouwens niet om hele grote zwevers, 4 meter zal wel het maximum zijn.

Het wordt zondag redelijk weer, op een mooie locatie....wie komt er alstublieft wat sleepjes doen? Krijg je van mij gratis Vintage Glider Group stickers, een krentebol en misschien zelfs koffie :-)

valt er dan iets te combineren ?
Je wilt de vintage meeting houden bij het BIGGS treffen? Dat kan helaas echt niet. Op het BIGGS treffen wordt zeer intensief gesleept met (zeer) grote zwevers, dat is niet te combineren met elastieken waar oude 'dwarrelbakken' (niet lullig bedoeld, het gaat even om het enorme verschil in vliegkarakteristiek) aan naar boven gaan. Een incidentele sleep op een vintage treffen kan prima, maar elastieken op een bigscale sleeptreffen niet.

Hoi Arjan,

De zaterdag ervoor heb ik nog een wedstrijd, zal met het thuisfront overleggen of de 25e een optie is. Ik moet nog een pootje van het landingsgestel fixen, na talloze windmee landingen in Dongen had deze er de brui aan gegeven. Mocht het allemaal lukken, zou ik met de Ibis 120 komen, waarmee van klein tot groot (10kg) gesleept kan worden. Is er stroom aanwezig of moeten we zelf loodaccu's meenemen? Laat het je nog even weten of het lukt.

Gerben

Hoi Gerben!
Dat zou mooi zijn. Johannes (Ariel) weet vast wel of er stroom is, die leest mee.

Hoi Gerben,

Wij hebben een generator beschikbaar.
Het zou geweldig zijn als je kan slepen met de Ibis 120!

Johannes

Back