probleem met baja champ

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Jasper, 14 sep 2003.

1. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Kheb vandaag voor ut eerst met men nieuwe rc auto gereden :lol:, hij ging snel!!!!!!!!! Maar er was 1 probleempje. De voorste 2 wielen staan naar links ipv het midden. Weten jullie hoe dit komt?

alvast bedankt

ezel

2. Anonymous

Anonymous Guest

Heb je je servo stand al bekeken ?

3. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    nog niet, maar ligt het niet aan de knopjes op men zender? kheb een acoms techniplus AP-202/40

4. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    Als het een kleine afwijking is, dan kun je m trimmen met die knopjes op je zender, als je wielen echt serieus scheef staan dan moet je je servohevel even iets rechter zetten. Lijkt mij

5. Anonymous

Anonymous Guest

Je moet bij het bouwen van je wagen wel de servo 'neutraal' hebben staan

6. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    i know, dat is er denk ik ook fout gegaan. Maar moet ik nu de hele auto uit elkaar schroeven om daarbij te komen? Is daar niet een trucje voor?

7. Guest

Guest Guest

tja je kan er ook een trap tegen aan geven, misschien staan ze dan ook weer recht.

8. Anonymous

Anonymous Guest

Dat wordt slopen ;) En niet trappen F3rdy :)

9. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    O jee, weer zo 1 die wel wilt rijden maar niet wilt/kan sleutelen :wink:

Ik ken de auto niet maar bij veel auto's (ook tamiya) zit de besturing er vrij simpel in, kan niet moeilijk zijn.

De zender en ontvanger aanzetten, de trim van je stuur in het midden zetten en dan de servowiel/saver zo recht mogelijk erop schroeven.
    De boel weer inbouwen en als je verstelbare stuurstangen hebt dan ook dat nog goed inregelen.

10. Anonymous

Anonymous Guest

Maar dat is bij de TL01 (Baja Champ) is het wel iets lastiger om bij de besturing te komen..Dus dat wordt de voorwielophanging uit elkaar halen :)

11. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    oh okey, thx voor de info :lol:

12. Anonymous

Anonymous Guest

Het kan lukken zonder de hele auto uitmekaar te halen. Schroef de stuurservo los van het chassis en je kan hem aardig bewegen met een goed passende en lange kruiskop schroevendraaier draai je zo de stuur stangen los en voila.

Succes

13. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Bij een TL-01 kan je de servo er uit schroeven en iest omhoog halen en dan kan je vanaf de zijkant de schroef loshalen door de gaten die er zitten. je hebt namelijk best veel bewegingsruimte. 1 nadeel is wel als het fout gaat zal je de hele zijkant er af moeten halen. Dit is ook maar 5 min werk. En je bent meteen bij de servo.

CYA

14. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    ut lukt niet! steeds als ik de ontvanger weer aanzet gaat die weer zo scheef staan.

hoe moet ik dit oplossen?

15. Guest

Guest Guest

kan je trimmen ... op zender

16. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    ja, maar dan staat die nog niet recht......

17. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    haal je servo van de auto niks los koppelen alleen de stuurslang als hij er af is dan de elektronica aanzetten ddus ook de zender.

dan gaat je servo scheef staan dan haal je de servosaver eraf en zet je hem er recht op dan weer installeren in de auto en dan kan je hem fine tune dit is een van de enige manieren en werkt perfect.

18. Jasper

Jasper

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Tis gelukt. Maar nu heb ik weer een ander probleem :(

Dat dingetje wat je aan de servo moet vastmaken, waar ook de draagarmen aanzitten, gaat steeds los. Dan kan ik helemaal niet meer sturen.

En er zat nogal veel speling in. Ik knalde volop tegen de stoeprand omdat die opeens naar rechts ging, zonder dat ik dat wou :x

HELP ME!

19. Anonymous

Anonymous Guest

Misschien heb je een verkeerd'dingetje' erop gedaan..Die niet zo goed op je servo tandwielen past! Er zitten volgens mij 2 van die 'dingetjes' in je doos :) Kijk als die andere het beter doet!

20. Erikderaaf

Erikderaaf

Lid geworden:
    18 sep 2003
    1: kijk of je de juiste aansluiting op je servo hebt zitten, dwz het aansluitinkje dat op je draaiend deel van de servo zit.
    Tamiya levert meestal 2 of 3 van die dingen.
    kijk in de beschrijving of je de goede hebt, jij moet waarschijnlijk degene gebruiken waarop acoms aan de achterkant staat.
    Kijk dan ook if je de goede schroef gebruikt,waarschijnlijk de dikste, anders lukt het nog niet.

haal deze dus van je servo of (baja champ zal idd gedeeltelijk uit elkaar moeten, waarschijnlijk moet je een helft van het chassis uit elkaar halen.

sluit je servo op je ontvanger aan en schakel alles in.
    zet alle trims op je zender neutraal
    kijk hoe in de beschrijving hoe je servosaver op je servo wordt gemonteerd, meestal haaks op servo. let vooral op dat je servo niet 180 graden gedraaid is.

als het niet mogelijk is om de servosaver helemaal haaks te krijgen, is dit geen ramp, zet hem dan in het volgend tandje links of rechts, dit is wel weg te regelen met de trim later.

monteer je servo's
    waarschijnlijk is je probleem dan over

een beetje spelingng in de stuurinrichting is bij tamiya wel normaal te noemen.

grote speling is het gevolg van een niet goede constructie van je servosaver.

hoplijk ben je hiermee geholpen

success...

Deel Deze Pagina