probleem

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Mexx68, 27 mei 2024.

1. Mexx68

Mexx68

Lid geworden:
    17 mei 2024
    Heb probleem met dx6i zender na binden als ik dan gas geef blijft deze vol gas houden en alleen uit via schakelkelaar?Is dat een instel fout ??

2. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Kan heel veel zijn.
    maar eigenlijk kan het niet.

Misschien staat er een heli menu aan, waardoor er een rechte throttle curve van toepassing is.
    ff kijken of de zender door heeft dat het om een vliegtuig gaat

kan nog zijn dat je de regelaar in een verkeerd kanaal hebt zitten.
    normaal gaat een regelaar alleen aan als hij 0 vanaf de zender ziet, maar dat ziet hij misschien als je met die knoppen aan het rommelen bent
    vaak hebben zenders al een soort standaard verwijzing intern.

Als je het toestel vanaf een blanco zendermenu hebt geprogrammeerd, zou hij origineel op vliegtuig moeten staan
    zitten je stekkers in de goede kanalen, kan het in feite niet anders dan dat hij gewoon mee loopt met de gasstick.
    dat knopje wat je om zet om uit te zetten, dat is raar..
    in heli's zou dat standaard kunnen zijn (throttle cut), maar bij vliegtuigen is dat zeker niet standaard.

Ik denk dat je ff een leeg menu moet pakken.
    met de handleiding erbij vanaf 0 het model opnieuw instellen.
    heb je een trainer vliegtuig of zoiets, is dit met 10 minuten (voor een gevorderd vlieger) ingesteld..

3. Mexx68

Mexx68

Lid geworden:
    17 mei 2024
    Heb dus een app STS vliegtuig zender lijkt goed te staan op vliegtuig maar vraag me nu af staan alle schakkelaars in goede stand.maakt dat ook nog misschien uit?
    En de was schakkelaar was dus op het vliegtuig.

Laatst bewerkt: 27 mei 2024
  4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Nu wordt het wel erg prettig als je het complete verhaal even neerzet, het wordt nl steeds waziger.
    voor de leesbaarheid is het ook erg prettig als je enters, punten en komma's in je verhaal gebruikt
    Des te leesbaarder je verhaal, des te meer mensen je helpen

in ieder geval, we hebben geen glazen bol.
    Dus, een app sts vliegtuig?
    ken ik niet.
    wat is dat?
    merk, type, materiaal?
    wat voor ontvanger?

je zender lijkt goed te staan, zeg je
    hoe weet je dat?
    heb je ervaring met vliegtuigen?
    hoe heb je hem ingesteld, alles recht uit de handleiding overgeklopt de zender in, of heb je hem echt zelf ingesteld op de zender

"de was schakelaar op het vliegtuig", geef je aan
    schakelaar in het vliegtuig?
    normaal zit er alleen een aan uit schakelaar op, in electro kisten meestal helemaal geen schakelaar.
    dus wat voor schakelaar heb je het over?

Zoals mijn eerdere bericht, ja, schakelaars kunnen uitmaken.
    maar normaal, als jij een leeg programma in je zender pakt en je stelt hem zelf in, heb je zelf die schakelaar erin gezet.
    dus dan moet je dat weten.

heb je overgetikt vanuit de handleiding of een bestandje in de zender gezet, dan weet je inderdaad niet wat er is ingesteld.
    en moet je dus de handleiding van het vliegtuig pakken om er achter te komen wat ze hebben gedaan.
    staat er in, kan niet anders..

5. lecraM

lecraM

Lid geworden:
    9 aug 2009
    is het iets zoals het "Armen" (activeren) van een drone? ben benieuwd. zender moeilijkheden zijn niet fijn en ik zou graag meehelpen verhelpen.

6. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    De titel "probleem" helpt ook niet om hulp te krijgen. Noem de DX6i in de titel, en indien mogelijk een aanwijzing van de aard van het probleem.

7. Mexx68

Mexx68

Lid geworden:
    17 mei 2024
    Probleem is op gelost.Maar nu een nieuwe vraag heb dus een App STS specterum vliegtuig met een DXS6i zender.
    Vliegt prima Maar weet niet hoe ik deze van het safe vliegen af moet halen normaal is dat via de schakkellaar op de zender of moet dat eerst ingesteld worden?

8. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Je bedoelt denk ik een E-flite Apprentice. Dat maakt al veel duidelijker. Ik vond op youtube al snel een paar filmpjes over de mogelijkheden die dit toestel heeft van safe flight etc. Alleen weet ik niet hoe ik die hier moet linken, maar als ik ze kan vinden op Youtube dan kan jij het ook.
    Gewoon in Google "Apprentice sts" intikken.

Je had jezelf en ons best problemen kunnen besparen door zorgvuldig gegevens aan te geven, zoals Apprentice in plaats van app.

Laatst bewerkt: 1 aug 2024

Deel Deze Pagina