problemen futaba ff7

ik heb sinds vandaag een robe futaba 7c 2.4 fast gekocht
maar nu krijg ik hem niet geconect met mijn ontvanger
en volgens de handleiding moet er 2 lampjes branden achter op de zender maar die zie ik ook niet branden
er knippert wel een lampje op de ontvanger als ik op de conect knopje druk
kan iemand mij hier mee helpen

mvg dennis

Laatst bewerkt:
Je moet je zender aanzetten en dan met een klein schroevendraaiertje ofzo het conect knopje op je onvanger een paar seconden ingedrukt houden.
Dit omdat je zender je ontvanger even op moet zoeken.
Je zender zend een signaal uit naar je ontvanger en die activeer jij door het knopje een paar seconden ingedrukt te houden en dan weer loslaat.
Als hij hem gevonden heeft blijft het lampje branden.

Zo activeer ik ook mijn nieuwe ontvangers voor mijn Robbe Futaba FF7 2.4 Ghz.

Veel succes ermee,superfijne zender.

Laat me maar even weten of het gelukt is.

Groeten:

Arjan.

Laatst bewerkt:
Als je de zender inschakelt, behoren de groene en rode led in de achterwand even afwisselend te knipperen, waarna de groene blijvend oplicht.
Als dit niet het geval is, is er wat mis met de zender. Het hf-deel krijgt dan geen spanning.

Dit probleem ontstaat in ieder geval als de accu (even) verkeerdom aangesloten is geweest. Hierbij blijft de zender verder wel werken, maar de voeding van het hf-deel is meteen stuk. In zo'n geval zal de zender ingeleverd moeten worden bij de winkelier of je moet 'm zelf naar de servicedienst sturen. Niet vergeten de aankoopbon er bij te doen, want dat is je garantiebewijs.

Het klopt wat Jan zegt.
Was het ff vergeten erbij te zetten.

Zo kun je eindeloos dat knopje op je ontvanger ingedrukt houden......:p:p

Denk ook dat er wat met je zender mis is,omdat je zegt dat de lampjes achterop je zender niet gaan branden.

Groeten;

Arjan.

Ok.. dus je bent zojuist gewaarschuwd dat de polariteit van de accu goed moet zijn anders gaat je zender kapot en toch probeer je het ....

nee
ik heb die zender gekocht
met een nieuwe accu
ik deed de accu erin en toen deed die het niet
heb ik even mijn baterij tester gepakt en die gaf niks aan heb ik even gekeken of de plus en de min wel goed zat
en het bleek dat de accu niet goed gemaakt is dat ze min de plus is en de plus de min is

dus heb er toen even een nieuw cable aan gesoldeerd maar toen werkte de zender al niet meer
dus dan neem ik aan dat het gewoon een technishe fout is

Je hebt vrijwel zeker het verkeerde type accu gekocht. Dit komt nogal eens voor. Of dit de schuld is van je winkelier of van jou maakt niet uit, in beide gevallen wordt er garantie verleend. Ik vind het namelijk eigenlijk een fout van de fabrikant.

Het vervelende is, dat er meerdere stekersystemen in omloop zijn voor Futaba zenders. Hiervan hebben er twee witte stekertjes, die erg veel op elkaar lijken. Om één of andere reden zitten hierbij de plus en de min ten opzichte van elkaar verwisseld. Als je het eenmaal weet, zie je dat het verkeerde stekertje eigenlijk niet goed past. Het heeft niet dezelfde lengte en klikt ook niet echt in de contrasteker. Maar ja, dan moet je dat wel eerst weten.

Zijn de ontvangers voor deze zender ook los te verkrijgen? Ik wil er een kopen en gebruiken voor meerdere modellen.

Als je meerdere modellen hebt moet je dan elke keer dat je met een ander model op pad gaat opnieuw de zender op de ontvanger afstemmen? Of kies je gewoon een andel model uit het geheugen van de zender?

Je kies in je zender gewoon het model .

Ontvanger word (bij Fasst) maar 1 keer gebonden en blijft die zender dan trouw .:mrgreen:

Mvg Johan

Back