Problemen motor Protech Tech 12 tuned version

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door BlackFox, 3 nov 2003.

1. BlackFox

BlackFox Guest

Ik heb sinds kort een probleempje met de carb van mijn motor.Ik krijg de stationair niet meer afgesteld en daar bedoel ik dan mee het zwarte schroefje dat bepaalt hoever de carb dicht gaat als je op de rem duwt.
    Ik kan hem niet meer zo goed indraaien als vroeger, het lijkt wel alsof er iets inzit dat het tegenhoudt.Als ik de motor start dan draait hij op ofwel veels te hoge toeren (heb gisteren moeten remmen met draaiende wielen omdat anders de motor de lucht in zou vliegen en zo dus de koppeling waarschijnlijk verbrand :oops: ) ofwel veel te lage toeren waardoor hij meteen afslaat.
    Vroeger draaide ik dan gewoon ff aan het schroefje en het probleem was opgelost, maar als ik nu nog maar 1/8 slag draai dan maakt het al een wereld van verschil :( (zie te hoge of te lage toeren)
    Waar zou dit probleem aan kunnen liggen en hoe zou ik het kunnen oplossen ?

Zou het iets met de koppeling kunnen te maken hebben, want het is mij opgevallen dat als ik hem aan de gang trek dat ook de koppeling meedraait, wat hij vroeger nooit heeft gedaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal :?

2. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    zou je dan de koppeling niet ff openmaken..... kan zijn dat de veer gebroken is waardoor je koppeling vast zit...........Peet........8)

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Yep, en als je dan de motor vastgehouden op de rem zo gaat afstellen dat die stationait blijft draaien zal flink moeten gassen om door de koppeling heen te slippen.

Deel Deze Pagina