Bouwverslag Pt-19 Fairchild

Zo het gear van A-10 doet het weer dus de PT-19 eens uit de aanhanger gepakt.

Bij Ray hadden we een malletje gemaakt van de motorpunten, hier is die gebruikt om een extra motorschot achter het bestaande motorschot te maken:
PT-19-27.jpg

En die ligt even te drogen:
PT-19-28.jpg

Versteviging gemaakt omdat we een deel eruit hebben gezaagd:
PT-19-29.jpg

En alles verlijmd en klaar zover:
PT-19-30.jpg

PT-19-31.jpg

Om straks makkelijker de tank erin te krijgen een deel van de cockpit losgesneden en verwijderd:
PT-19-32.jpg

Nu de Wackett vliegt zal deze binnenkort ook vliegklaar zijn.
Ray neemt de romp komende zaterdag mee vanaf Hoogeveen, dan maakt hij de uitlaat af en krijg ik de romp op Someren weer terug.
1 of 2 weken later zou de kist dan toch draai/vliegklaar moeten kunnen zijn hoop ik.

De ontsteking box een plekje gegeven, voor het brandschot was toch het makkelijkst:
PT-19-42.jpeg

Dit moet er allemaal nog in:
PT-19-43.jpeg

En vliegklaar zal die ongeveer dit gaan wegen, ik heb nog een 50gram extra in de staart nodig om het CG goed te krijgen maar tov van de OS 120 die er eerst in zat weegt hij maar een kleine 500gram meer met de SMT-36:
PT-19-45.png

PT-19-44.jpeg

Voor wat extra gewicht voorin de romp had ik deze accu’s erin en daarbij hoefde geen lood .dat kwam toevallig zo goed uit
IMG_1532.jpeg
IMG_1503.jpeg
IMG_1497.jpeg

Deze was van voor de maiden en ze vloog super slow op schaal en hoefde bijna niks te trimmen dus dat gaat helemaal goed denk met maar zo’n klein verschil!! Mooi man ! Happy flying

Als die 9.7kg jou laatste weging was met lege tank dan weegt ie nu dus maar 200gram meer, da`s verwaarloosbaar.
Door de wat zwaardere motor komen beide Li-Ions zo ver mogelijk naar achter in de cockpit en dan moet ik dus iets gewicht achterin hebben.

Maar moet dus helemaal goed gaan komen.

Ook voor de vleugel een steun gemaakt voor in de aanhanger, en voor op de werkbank:
PT-19-15.jpeg

PT-19-16.jpeg

Zojuist ook de bedrading aan de stekker gemaakt:
PT-19-17.jpeg

PT-19-18.jpeg

Hopelijk van het weekend ook de connector solderen en in de kist plaatsen.
Vraagje , heb je bij deze stekker de - doorverbonden voor alle servo’s ? Dit om het aantal pennen te reduceren zodat er meer op kan.
3 per servo is al 12 voor de vleugel van mijn nieuwe Mustang

Kan ook alle Min op een pin en alle plus op een pin????? Of is dit niet veilig?

Ik heb hier alles apart op zitten en dit is een 16 pins.
plussen en minnen samenvoegen kan natuurlijk maar omdat ruitme en gewicht geen issue zijn doe ik het zo.
Heb op mijn Mustang het net zo zitten, ook 16 pins maar die heeft dan ook weer electrische retracts (waar de PT-19 dan weer een beweegbaar lampje heeft).

Ik heb hier alles apart op zitten en dit is een 16 pins.
plussen en minnen samenvoegen kan natuurlijk maar omdat ruitme en gewicht geen issue zijn doe ik het zo.
Heb op mijn Mustang het net zo zitten, ook 16 pins maar die heeft dan ook weer electrische retracts (waar de PT-19 dan weer een beweegbaar lampje heeft).
Ik heb een 16 pens liggen , moet je die solderen of alleen klemmen?

Licht er aan welke je hebt, op de stekker heb ik ze zelf geklemd en de plug had ik met soldeervlakken.

Van SMT dezelfde, ik bedoelde eigenlijk moet je die in de stekker klemmen en ook solderen daar ze best een dikke kabel kunnen hebben.
Ze zijn een stuk groter dan die van Powerbox.

De 2 Li-Ion`s een plekje gegeven, SMT-RC stekker zit, ontvanger zit, alleen nog een aan/uit schakelaar plaatsen (@skycat ;-) ), ontstekingsschakelaar en antennes vastzetten, dan nog 1x op de weegschaal, een goede prop erop en dan is ie er klaar voor:
PT-19-46.jpeg

Back