Quadrixette Nano met CopterControl board bouwen.

In deze topic wil ik een bouw-verslag maken van mijn Quadrixette Nano met CopterControl board die ik wil gaan bouwen.

Voorbeeld foto van een Quadrixette Nano:
20110915-20110915IMG_01447543-500x500.jpg

De volgende onderdelen heb ik besteld:
1X Quadrixette Nano (inmiddels binnen)
1X Arms set for "Quadrixette nano" (inmiddels binnen)
1X CopterControl board (inmiddels binnen)
4X HobbyWing Pentium 6A ESC speed controller (in bestelling)
4X Brushless Motor - A1510 2200KV Outrunner (in bestelling)
2X GWS 3-Blade 5x3 Prop, Black, Normal Rotation(inmiddels binnen)
2X GWS 3-Blade 5x3 Prop, Black, Reverse Rotation(inmiddels binnen)
2X Hyperion G3 EX - 2S 900mAh (45C) (in bestelling)
1X T-REX 250 Landing Skid SE (inmiddels binnen)
1X Spektrum Ontvanger Deltang Rx32 7-Kanal 0,28g DSM2 (in bestelling)

Verder nog wat reserve onderdelen en klein spul (leds, schakelaar enz enz)

Het is nu dus rustig afwachten tot alle spullen binnen zijn ;)
Gelukkig komt aankomende week mijn nieuwe Gaui 330X binnen dus ik heb nog wat te doen tijdens het wachten...

Hier zijn nog wat filmpjes van een Quadrixette Nano:
Quadrixette Nano - New frame for Open Copter Control on Vimeo
Quadrixette Nano - First flight outside on Vimeo
Project Nanocopter - now with FPV on Vimeo

Begin van de bouw:

Frame is vandaag binnen gekomen, dus die heb ik meteen een carbon look gegeven met carbon folie van 3M.
De aluminium armen (31,2 gram) heb ik om gewisseld voor carbon armen (13,6 gram) in verband met het gewicht verschil.
img0204small.jpg

Gaten geboord in de carbon armen zodat die aan het frame kunnen.
img0230small.jpg

Het onderstel er onder gezet (prop van mijn Gaui 330X er naast om een in druk te krijgen hoe klein het allemaal is)
img0241small.jpg

Motor's op de armen gemaakt
img0246small.jpg

Openpilot board en Deltang Rx32 ontvanger ingebouwd
img0298small.jpg

img0268small.jpg

Nu wachten op de rest van de onderdelen, wordt vervolgt...

Laatst bewerkt:
Eej wat leuk al die belangstelling ;)

Na een tip van KeesvR heb ik gister ook nog een Rx32 DSM2 Ultra Micro 7 Channel Receiver (size: 11 X 12 X 2 mm, weight 0,28 gram) besteld voor dit projekt. Nu nog een loep zoeken voor het soldeerwerk straks....

Laatst bewerkt:
Vandaag het frame binnen gekregen uit Duitsland, zie begin posting

Laatst bewerkt:
folie heb ik ooit eens van ebay gehaald en is van 3M en heeft dus al een plaklaag, als je op ebay zoekt naar "carbon 3M" dan vind je er genoeg...

Laatst bewerkt:
Kleine update:

Omdat ik de aluminium armen (incl carbon folie) toch wat zwaar vond aanvoelen, heb ik besloten deze om te ruilen voor echte carbon armen wat inderdaad behoorlijk scheelde in gewicht (zie foto).

voorbeeldcarbonarmengew.jpg

Van de week even de gaatjes boren in de armen zodat het frame in elkaar kan...

Inmiddels zitten de openpilot en Deltang Rx32 ontvanger er ook in. Het viel niet mee om de 7 draden op de Deltang Rx32 ontvanger (1 X 1 cm) te solderen, maar het is gelukkig toch gelukt :) (zie begin post voor de foto's)

waarom zijn de armen niet 90graden naast elkaar? Ik dacht dat bij quatro altijd 4 armen 90 graden waren. heeft dit wat voordelen?

Ik heb geen idee of dit voordelen heeft, ik kwam per toeval dit frame tegen op het internet en vond het wel wat hebben dus vandaar dat ik hem gekocht heb en nu dus aan het bouwen ben ;)

Maar misschien weet iemand anders of het uitmaakt hoe de armen staan ??

waar het om gaat is dat de motoren op gelijke afstand van elkaar zitten en bord exact in het midden. hoe het frame verder is maakt niet zo veel uit;)

de bouwer / ontwerper geeft aan:

The Quadrixette is a frame especially made for FPV use, you have plenty of options to mount a cam as far in the front as possible, so there are no annoying propellers or arms in the way. By having a flexible battery plate you can adjust the perfect balance depending on your equipment. The control stays perfectly in the middle for best precision.

zie een een FPV video van de Nano

Maakt dus niet zo heel veel uit hoe de armen staan als de controller maar netjes gecentreerd staat tussen de armen.

@EJS

Hey, ik wil dezelfde motortjes als jouw gebruiken maar heb een vraagje over de motor mount boutjes/schroefjes.

Zijn die lang genoeg om de motor op 1,1mm epoxy plaat vast te zetten? Of heb ik langere boutjes nodig?

Groeten,

Back