Naar aanleiding van de QuadCopter van R. Maas, ben ik ook begonnen aan de bouw van mijn eigen copter: de QuattoCopter.
Op basis van zijn foto's ben ik begonnen met mijn ontwerp. Met behulp van deze bouwtekeningen, heb ik mijn ontwerp verder uitgewerkt. In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van mijn voortgang én al mijn beginnersproblemen proberen op te lossen.
Ik heb nog getwijfeld om een frame te kopen, maar het leek mij leuker om deze zelf te maken en ik verwacht ook steviger.
Ik ben begonnen met het uitwerken van mijn ontwerp in 3D. De armen worden van aluminium met frame-platen van 2mm carbon. Ook de landingspoten komen uit 2mm carbon. Ik heb voor het idee 1 motor er opgezet en een vrij grote (40A) esc, zodat je een eenvoudig idee krijgt van verhoudingen.

Het uitwerken van het 3D-model heb ik gedaan zodat ik een idee kreeg van de maten en het benodigde materiaal. Ook kon ik op deze manier eenvoudig zien wat voor formaat rotors er op gaan passen: 8", 10" én 12".

Tevens is in deze afbeelding linksonder de carbon plaat te zien van 350x150x2mm die ik heb besteld en hoe ik de onderdelen hier uit ga zagen.
Ik ga beginnen met het maken van het frame, waarna ik deze ga wegen. Dan kan ik volgens mij pas op zoek naar de juiste motoren/props/esc's. Het carbon staat in bestelling in Duitsland, dus verwacht ik volgende week binnen.
Ik ben al redelijk ver met het armen, deze worden 25cm lang. De foto's daarvan volgen morgen.