RC auto beginnner zelf bouwen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Martijn9, 30 mei 2024.

1. Martijn9

Martijn9

Lid geworden:
    30 mei 2024
    Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de modelbouw wereld. Ik ben enthousiast geraakt door een collega die in het bezit is van een RC auto.
    Maar ik vind het zelf leuk om iets helemaal op te bouwen. Mijn technische kennis is best goed en ik ben best handig.
    Ik heb op diverse sites gevonden de bouwtekening van de Traxxas Bandit VXL. Nu ben ik alle losse onderdelen bij elkaar aan het zoeken en zie dat de prijs wel vele malen hoger is als de RTR uitvoering. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips / ideeën om zelf een auto te bouwen van losse onderdelen? Overigens heb ik al wel de keuze gemaakt voor elektrisch. Prijs kijk ik ook nog niet zo naar, maar moet wel in verhouding zijn.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Groetjes, Martijn

2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik zou dat niet doen om een Traxxas in onderdelen te kopen, tenzij je geld te veel hebt. Kijk dan naar Tamiya, hun auto's zijn veelal bouwkits.

3. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    op zich is het in jou geval mss een idee dan om een 2dehands bandit te kopen (als het deze is waar je oog op valt). 2de hands moet je toch helemaal nalopen en alles checken, maw uit elkaar halen. Eventueel kun je dan upgrades bijkopen of versleten onderdelen vervangen.
    Dan ben je als het goed is wat goedkoper af, toch kunnen bouwen, weet je exact hoe hij in elkaar zit enz. Losse onderdelen bij elkaar kopen gewoon om te kunnen bouwen is idd wss altijd duurder (en nog geen beetje ook).
    Tamiya bouwkit is dan idd om te bouwen, maar wel heel wat anders dan een traxxas of andere merken.

4. Martijn9

Martijn9

Lid geworden:
    30 mei 2024