RC- grasmaaier

Mss heb ik het eerder al eens gezegd, maar dewielbasis is te groot in vergelijking met de spoorbreedte. In het verleden heb ik allerlei testjes gedaan op dit vlak voor een heel ander soort project. Het exacte sweet middle spot weet ik niet, maar idealiter is de spooebreedte net groter dan de wielbasis voor dit soort van tankbesturing. Maximum is het gelijk als in een vierkant. Anders trek je gewoon de ondergrond open of reken je op heel veel slip. Hel veel rip betekent vooral openrijten van de ondergrond. De wielen zijn op zich wel heel ok denk ik, groter en boller, balloonier nog beter lijkt me. Dit kun je nu natuurlijk niet zomaar aanpassen... hoewel spoorbreedte mss wel? Gewoon als test? Gewichtsverdeling speelt naruurlijk ook een rol.
Ga door! Love this

Het sturen is al opgelost. Er was iets verkeerd aangesloten.

Het probleem wat er nog is, was redelijk goed te zien bij mijn laatste test (geen video) , de Gewichtsverdeling.

Eerst de gewichts verdeling inorde maken, dan eens verder kijken.

Cor

ook proberen gewicht omlaag te brengen
hoog zwaartepunt en steile hellingen is geen goede combinatie.
tilt een apparaat vrij vlot wielen van de grond

Bijna een jaar later , weer veel gebeurd in de tussentijd.

Afgelopen week tijd gehad om weer wat te knutselen aan de grasmaaier. Een van de akku's naar voren geplaatst voor een betere gewichtsverdeling.

20250622_084252 (Medium) - Copy.jpg

20250622_084244 (Medium).jpg

20250622_084247 (Medium).jpg

En hij rijdt al een stuk beter:

Dit was op het meest steile gedeelte , op een vlakker gedeelte was er geen enkel probleem. Ook zit er minder olie in de 4-takt motor ( nu op min) en hij blijft nu goed doordraaien op het steile gedeelte zonder dat er olie verbrand wordt.

Het sturen is nog een beetje gek , want als ik vooruit rij en naar links stuur dan stoppen de linker wielen , dus die hebben ook geen "tractie" meer, als de rechter wielen dan wat minder grip hebben, komt hij niet meer vooruit. dan is het geen 4WD meer maar een 1WD . Ook dat de grond zo kurkdroog is, dat helpt ook niet zoals te zien is op de videos.

Wellicht ook nog de banden iets leeg laten lopen zodat ze meer grip hebben ( en het gras wat eerder maaien zodat het minder hoog staat in de toekomst).

Cor

Laatst bewerkt:
Back