Revell 1/200 Smit Nederland detail build!

Hallo alle bouwers, ik ga hier een verslag plaatsen van mijn Smit Frankrijk 1/200 van Revell. Dit kitje is nauwelijks meer te krijgen maar als je echt goed zoekt dan vindt je hem, net als ik dus.
re5209.jpg

Het is een leuk model om te bouwen met veel details, alleen vind ik dat het beter kan en ben nu bezig om hem nog gedetailleerde te maken. Ik hoop dat het gaat lukken en misschien...heel misschien lukt het mij ook om hem RC te maken:D

Standaard ziet ze er zo uit:
smit-01.jpg


Photo0267.jpg

Gaatjes boren:
Photo0264.jpg

Photo0266.jpg

Photo0268.jpg

Photo0271.jpg

Photo0272.jpg

Photo0277.jpg

Nieuw dakje met raamlijsten:
Photo0274.jpg

Photo0276.jpg

Photo0279.jpg

Photo0280.jpg

Photo0281.jpg

Photo0282.jpg

Photo0283.jpg

Photo0284.jpg

Photo0287.jpg

Schoorsteenpijp details:
Photo0288.jpg

pijp wat breder maken:
Photo0290.jpg

Zie het verschil:
Photo0293.jpg

Photo0294.jpg

Photo0296.jpg

Photo0314.jpg

Patrijspoort en stuurhut raamlijsten:
26092010268.jpg

Photo0305.jpg

26092010269.jpg

Stuurkabine:
Photo0306.jpg

Gemaakt naar voorbeeld 1/32:
Photo0309.jpg

Photo0316.jpg

Photo0317.jpg

Voor het plaatsen van nieuwe railingen het boven dek ondaan van alle gaten:
2010-10-17235245.jpg

...bij de twee trappen ook:
2010-10-17235304.jpg

Winch ook maar onderhanden genomen?
smitfrankrijk.jpg

Oude ankerketting geleider weg gescalped:
2010-10-15213643.jpg

2010-10-15214251.jpg

2010-10-15213643.jpg

Sterker "motor" gemaakt:
2010-10-17234418.jpg

Nieuwe geleider en enkele dingetjes:
2010-10-20222412.jpg

2010-10-20222748.jpg

2010-10-20222921.jpg

2010-10-20222837.jpg

Boeg verhoogd:
2010-09-30220839.jpg

Ventilatie rooster verfraaid:
2010-09-30220818.jpg

...en dit stukje ook:
2010-10-24145818.jpg

Nou, das aardig gelukt:
2010-10-20224310.jpg
 
Heel fraai, had dit werk al eens ergens anders van je gezien. Blijft heel erg goed gedaan.

Wordt een pracht modelletje, heb hier ook nog een Denemarken op die schaal liggen. Beetje de motivatie kwijt maar misschien dat jou bouw hier iets aan kan doen ;).

Gr robin
 
Heel fraai, had dit werk al eens ergens anders van je gezien. Blijft heel erg goed gedaan.

Wordt een pracht modelletje, heb hier ook nog een Denemarken op die schaal liggen. Beetje de motivatie kwijt maar misschien dat jou bouw hier iets aan kan doen ;).

Gr robin

Hoi Robin, dit verslag staat ook op een ander "brouwers" forum, je had mij advies geven op een schroef vraag. Dankzij jouw 1/200 Singapore en Waker ben ik ook 1/200 gaan bouwen dus als mijn Smitje jou Denemark vlot kan trekken is het erg leuk;-)
 
Zo weer een update. Becker roer veranderen in een......becker roer. Het werkt voor geen meter maar staat wel mooi onder je boot.

standaard versie:
2011-09-12095912.jpg

2011-09-12150708.jpg

2011-09-12151603.jpg

Roer met zink annodes:
2011-09-13215455.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ga toch proberen om haar RC te maken, vandaag de straalbuizen en de aandrijf gedeelte inorder gemaakt.
Alluminium buis met carbon assen:
2011-09-12165047.jpg

2011-09-12165205.jpg

Vast lijmen:
2011-09-14220942.jpg

Klaar:
2011-09-14223116.jpg

2011-09-14223147.jpg

Hier komen twee brushless:
2011-09-14223435.jpg

2011-09-14225220.jpg

2011-09-14224000.jpg
 
RC, op die schaal, nog interessanter. Ik denk trouwens dat die motortjes niet brushless zijn, ik zie maar 2 draden lopen naar de motor. Ik denk dat je in war bent met coreless,motortjes, die ook wel in heli's en voor de trilfunctie in gsms worden gebruikt. Hoeveel toeren lopen deze?
 
RC, op die schaal, nog interessanter. Ik denk trouwens dat die motortjes niet brushless zijn, ik zie maar 2 draden lopen naar de motor. Ik denk dat je in war bent met coreless,motortjes, die ook wel in heli's en voor de trilfunctie in gsms worden gebruikt. Hoeveel toeren lopen deze?

Jaaaa dat was de term dat ik zocht...coreless, thanks. Klopt deze twee komen uit de Msr helis van het merk Horizon, het is mij onbekend hoeveel toeren ze maken.
 
Laatst bewerkt:
Jaaaa dat was de term dat ik zocht...coreless, thanks. Klopt deze twee komen uit de Msr helis van het merk Horizon, het is mij onbekend hoeveel toeren ze maken.

Ok, ik dacht ze al te herkennen als heli-motoren. Toerental kun je wel een beetje inschatten. De rotor van de mSR draait op een 3.7V lipo ongeveer 3000 toeren, en dit motortje drijft de rotor aan via een flinke vertraging. Ik weet alleen niet hoeveel tanden het motortandwiel en het hoofdtandwiel hebben.

Ik vraag het wel even na bij de heli-jongens.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat een snel bootje worden. Ik weet de vertraging in de mSR nog niet precies maar reken op 25000 toeren of meer, belast.
 
Dat gaat een snel bootje worden. Ik weet de vertraging in de mSR nog niet precies maar reken op 25000 toeren of meer, belast.

HAhaha, ik reken erop dat de schoeven niet al te veel water gaan verplaatsen, ze zijn onafhankelijk van elkaar te bedienen met mijn Robbe F14, heb zitten testen en je kan er rustig gas geven.
 
Of het water remt ze dan flink af, of je schroeven draaien meer in het water dan dat ze stuwkracht geven. In de mSR genereert 1 zo'n motor rond de 50g stuwkracht, en verbruikt dan meer dan 1 Ampere.
 
Of het water remt ze dan flink af, of je schroeven draaien meer in het water dan dat ze stuwkracht geven. In de mSR genereert 1 zo'n motor rond de 50g:cool: stuwkracht, en verbruikt dan meer dan 1 Ampere.

De schroeven schijnt goed te werken (anderen zijn mij voor geweest) Het belangrijkste is dat tie niet te zwaar wordt, water dicht moet en een juiste lipo vinden. Voor stroom voorziening gebruik ik eentje van de Msr zelf, iets vam 140mah en hoop zo de 5 minuten vaar tijd te halen. Rc maken was eigelijk bijzaak tot dat ik op een forum iemand zag varen dus was ik ook verkocht.:banana:
 
Laatst bewerkt:
Als de motortjes na 5 minuten niet heer zijn, is het goed. Coreless motortjes hebben de fijne eigenschap om pas buiten warm te worden als het binnenste erg warm is. Als je na het varen je vinger er nog goed op kan houden, is het goed. En je weet dat je lipos niet helemaal leeg mag trekken, toch?
 
Als de motortjes na 5 minuten niet heer zijn, is het goed. Coreless motortjes hebben de fijne eigenschap om pas buiten warm te worden als het binnenste erg warm is. Als je na het varen je vinger er nog goed op kan houden, is het goed. En je weet dat je lipos niet helemaal leeg mag trekken, toch?

Yep, ben bekend met lipo accus dus dat komt goed:D Hopelijk is de romp volgende week geverft en klaar voor de badkuip.
 
hallo

mooi om dit nog eens te zien
een 15 tal jaar geleden heeft er eens zo een slepertje mijn bismarck in de haven van miniatuur antwerpen binnen getrokken
qua schaal 1/200 kwamen ze mooi over een en in de stad HO schaal was het nog zo gek niet om zo een oorlogschip aan de kade te zien liggen

toen was er nog geen lipo en had de bouwer een bakje onder de romp moeten maken om het gewicht en de ruimte te compenseren

gr raf en succes verder met de bouw
 
hallo

mooi om dit nog eens te zien
een 15 tal jaar geleden heeft er eens zo een slepertje mijn bismarck in de haven van miniatuur antwerpen binnen getrokken
qua schaal 1/200 kwamen ze mooi over een en in de stad HO schaal was het nog zo gek niet om zo een oorlogschip aan de kade te zien liggen

toen was er nog geen lipo en had de bouwer een bakje onder de romp moeten maken om het gewicht en de ruimte te compenseren

gr raf en succes verder met de bouw

Dank u, heeft u toevallig nog foto liggen van dit mooie verhaal?:D
 
Ben weer bezig geweest:
De ankers veranderd zodat die dalijk wat mooier opgeplakt kan worden:
2011-09-27133213.jpg

Kapitein aan dek:
2011-09-27133245.jpg

2011-09-27133310.jpg

Stuurhut geverft (wit):
2011-09-27221206.jpg


...Alles ingebouwd:
2011-09-27220346.jpg

2011-09-27220428.jpg

Het dek wordt later vast gelijmd dus dalijk alleen nog lipo plaats door een klein opening:
2011-09-27220716.jpg


Primer:
2011-09-28211738.jpg

Purple rood gespoten:
2011-09-28223545.jpg

gloss zwart boven:
2011-09-29151417.jpg


Na het afhalen van de masking tape ging het falikant mis:mad::onweer:
Was bij het opdrogen vergeten bij het raam weg te halen, hierdoor werd het hele spul opgewarmd door de zon...resultaat: lijm resten die bleef plakken en niet meer weg te krijgen:onweer
Heb hier geprobeerd te weatheren met lijm resten:
2011-10-02232448.jpg
 
Back
Top