Revell Airbrushset

Hallo,

Ik wil graag beginnen met Airbrushen en had er een aantal vragen over.
Ik had bij verschillende topics al gelezen dat sommige er spijt van hebben dat ze een beginnersset hadden gekocht, omdat ze hier later veel geld aan verspild hadden en beter gelijk een semi-prof airbrushset hadden kunnen kopen.

Ik heb nou een Revell Airbrushset te koop zien staan bij Conrad, het is een beginnened airbrushsetje, gewoon iets heel simpels, met een luchtdrukfles inplaats van een compressor enz.
Hij kost 29,99,- en een extra fles luchtdruk 9,99,- voor 750 ml.
Nou komt mijn vraag:

Is het verstandig om zo'n setje aan te schaffen of kan ik ook beter gewoon een wat professioneler setje aanschaffen?
Ik denk dat het allemaal hetzelfde is behalve de prijs en de kwaliteit natuurlijk.
Je leert er allebei airbrushen van lijkt mij. ( misschien denk ik wel fout? )

Graag jullie reacties!

Nee, dat setje is volgens mij een single action. Wil je echt airbrushen kun je beter een dual action nemen. En van die gasbussen word je ook niet vrolijk; ze zijn duur, geven onregelmatige druk en nemen op den duur een flinke hap uit je budget.

Ik zou toch echt investeren in een beetje compressor en een fatsoenlijk spuitje ;)

hoi je zou bv eens bij Airbrush service Almere kunnen kijken
deze verkoop ook 2é hands
mischien dat je daar een leuke deal zou kunnen doen
het voordeel daar is ook dat je eerst de airbrush bij hun zou kunnen proberen .

gr johan

Idd, daar heb ik mijne ook gehaald. Goeie service en je mag eerst lekker uitproberen of je het wat vind :)

Als spuitje zou ik een Harder&Steenbeck Evolution nemen. Zeer fijn, en met twee naald nozzle sets. 0,2 voor het fijne, en 0,4 voor het wat grovere (is aan te raden voor bijv. faskollor)

Compressor ligt aan je budget, wil je een goeie fluisterstille ben je flink wat armer of wil je een wat goedkopere... Aan een bouwmarkt compressor zou ik niet beginnen, die dingen maken zoveel herrie... na een jaartje airbrushen ben je dan stokdoof... :p

EEn IWATA revolution is ook een goede spuit en kost ists van een 60-70euro dan heb je direct één waar je jaren mee verder kan er zijn pro airbrushers die ze nog altijd gebruiken.
Compresor heb je nieuw voor een 150-200euro zijn stil klein en werken perfect
Heb nog 1 te koop zonder drukvat
Merk iwatec
model CD601
max druk 68PSI
werkdruk 0-60PSI
Zo goed als nieuw had deze gekocht bij een volledig set van student die er eindwerk mee had gemaakt maar had al een compresor dus deze mag weg voor 125 euro

daveturbo.
zonder drukvat? dus hij moet constant pompen? krijg je dan juist geen druk verschillen tijdens het airbrushen?

Nee hij bouwd de druk op en gaat iets over de ingestelde druk dus blijft u druk constant

Ja dat is hem
Zie dat de prijs gezakt is was 189euro
Ale de mijne voor 100 euro te koop

Neem er eentje met drukvat, dan heb je altijd constante druk.
Bijvoorbeeld deze compressor

Met een dual action brush kun je dan al aardig uit de voeten.
Brush

Laatst bewerkt:
hoi je zou bv eens bij Airbrush service Almere kunnen kijken
deze verkoop ook 2é hands
mischien dat je daar een leuke deal zou kunnen doen
het voordeel daar is ook dat je eerst de airbrush bij hun zou kunnen proberen .

gr johan

Heey Johan,

Zou je misschien hun site kunnen geven?
Anders doe even via Pm.
Alvast bedankt en bedankt voor de reacties!

Ik heb ook op die site van Macaja Zeeland zo'n beginnerssetje voor 100 euro gezien, die leek mij ook wel wat.
Zou dat een goede zijn om mee te beginnen of is het gewoon troep?

Ik geef die van Macaja Zeeland wel een beetje de voorkeur, maar ik weet eigenlijk niet goed of het wel kwaliteit spul is, omdat het startersetje zo goedkoop is.
Heeft iemand hiermee ervaring?

als de luchtvles leeg is begint de spuit te sputteren en dat moet je niet hebben.

Is de revell airbrush starterset goed om mee te beginnen. Ik wil graag vliegtuigen zoals een klm B737 gaan spuiten. Is deze daar geschikt voor?

Back