Rijtips/review Losi Baja Rey 1/10

Weet niet of het goed staat in dit gedeelte van het forum ,maar binnenkort komt ie binnen (had er al moeten zijn ) en misschien leuk om de rijervaringen te delen , of iemands rijervaringen met deze auto . Nu ben ik al een tijdje fan van Losi , en heb ook de Rally X in de garage staan , en wilde altijd weer een SC truck , wilde omdat ik een paar geleden er 1 tje had van Traxxas, zowel 2WD en 4WD , maar was nooit zo gecharmeerd van de velineon setup , maar dat terzijde .

Nu heb ik al wat filmpjes en review's bekeken op JijBuis ,maar misschien toch leuk om het in het Nederlands te doen , zoiezo gaat er een betere servo inkomen en wil ik de diff.'s nalopen en mogelijk vullen .



LOS03025_a11.jpg


LOS03025_a12.jpg


Key Features

- Realistic, Baja-inspired chassis design
- 3mm hard-anodized aluminum chassis plate
- Integrated chassis roll cage
- Dynamite 3800Kv brushless power system
- Patented* AVC (Active Vehicle Control) Equipped
- Long-travel suspension
- 4-link live rear axle
- Waterproof electronics
- Sealed, metal-gear transmission and diffs
- Coil-over, oil-filled shocks
- Easy-access battery compartment
- Functional spare tire mounted on roll cage
- 4-piece, bolt-on body panels

The Losi® Baja Rey™desert truck is built on one of the most advanced chassis ever conceived for a ready-to-run vehicle. It comes equipped with a Dynamite® 3800Kv brushless power system, as well as a long-travel suspension, so you tear across all types of terrain at speeds of 45mph or more! And you'll do so with the full-throttle freedom that only AVC® technology can provide.


Product Specifications

Type:Desert Truck
Scale:1/10
Length:21.6 in (540 mm)
Width:12.6 in (320 mm)
Height:7.6 in (190 mm)
Ground Clearance:2.2 in (55 mm)
Wheelbase:14.6 in (370 mm)
Weight:6.1 lb (2.8 kg)
Chassis:3mm Aluminum
Suspension:Independent front / 4-Link Rear
Drivetrain:4WD
Tire Type:Desert Wheel 2.3 in
Motor or Engine:Sensorless Brushless Motor
Speed Control:130A Sensorless Brushless
Speed:45+mph
Gear Pitch:MOD 1.0
Wheel Size:4.45 in (113 mm) Tire Diameter
Shock Type:4.8 in (122mm) Rear, 3.9 in (100mm) front Oil Filled
Body:4 Piece Screened body
Ball Bearings:Full

bron:losi.com


21.jpg


22.jpg


13.jpg


16.jpg

17.jpg


LOS03025_a9.jpg

LOS03025_a10.jpg
 
Laatst bewerkt:
De auto is binnen gekomen, de stock 10KG stuurser is vervangen voor een 30Kg servo, en verrassend zat er een light bar op!, Dit had ik niet verwacht mede doordat ik deze wel graag wilde hebben , maar nu stock . De banden zijn redelijk slap , dus ook maar een setje HK SC banden aan geschaft , deze nog even verlijmen en monteren ....
 
Helaas is na 200 mtr de Baja al weer stuk , rechterachteras is losgekomen en lijkt op een productie fout . De winkel in kennis gesteld alsmede de.USA leverancier Horizon hobby ,maar nog geen reactie .
Of ik moet iets over het hoofd zien maar op de juiste manier monteren gaat niet .
De linker en rechter achteras zijn intentie kwa lengte , lagerhuis is identiek van links en rechts , de lagers hetzelfde , ect ect . Ook de onderdelen die van rechts op links monteren verhuisd het probleem mee ,uiteindelijke de assen naast elkaar gelegd en voilà het probleem gevonden , de plaats van de c-clip .

Jammer dat er nog weinig Baja liefhebbers zijn , althans niet gemeld , ben wel eens benieuwd wat hier uitgaat komen , anders gaat de gehele auto terug naar de winkelier en wil ik mijn geld terug , jammer want ik ben altijd nog goed te spreken over Losi .
Onderstaande foto's zeggen denk ik genoeg of ik doe iets fout.

CIMG5311.jpg


Hierbij is de C-clip die voor borging zorgde verschoven op de as , zodat deze niet meer tegen het lagerhuis aan zat .

CIMG5305.jpg


alles gemonteerd , links als rechts verschil ik hoever de as door het lagerhuis komt en zodoende er voldoende ruimte is voor montage wiel meenemen en berg schroef , bij de onderste gaat dit niet omdat de as circa 2mm verder erdoorheen moet .

CIMG5300.jpg


Assen naast elkaar , let op het verschil van de plaats C-clip op de as . de onderste is correct
 

Bijlagen

  • CIMG5311.jpg
    CIMG5311.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 1.532
  • CIMG5305.jpg
    CIMG5305.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 1.564
  • CIMG5300.jpg
    CIMG5300.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 1.537
Zit de C-clip in een groef? Of kun je hem verplaatsen?

Op de eerste foto is te zien dat de c-clip verschoven was , en ook de groef waar hij in moet "vallen", maar als je op beide assen de c-clip monteert in de groef en gaat meten naar het uiteinde , waar de moer op moet zit daar 2mm verschil in ....

Mijnidee is dat bij montage deze clip niet goed heeft gezeten en men alles in elkaar heeft gezet , denk dat het haast moet opvallen als de clip op de as zit en je de wielmoeren wil monteren , dit is een vaste maat , omdat de borging van de wielmoer door de as gaat , dus een kwestie van borgen op de as gaat niet.
 
Hoi, ik heb ook een Baja Rey 1/10 besteld. Ga een Hobbywing combo gebruiken. Heb een 15kg servo nog liggen. Is de std servo zo beroerd? Benieuwd!
 
Tijdje stil geweest , geen tijd gehad om in de afgelopen tijd wat meer info te schrijven maar ;

Via de lht een nieuwe as met c-clips gehad , zelf ook horizon aangeschreven omdat de lhs niet verder kwam , ook van horizon zijn er spullen kosteloos opgestuurd , totaal een geheel nieuwe achter diff met behuizing, assen lagers ect gehad .
Omdat ik niet kon rijden heb ik zelf een busje gemaakt incl inbus boutjes en deze als borging gebruikt . Nu al 20 tal ritjes gemaakt en alles blijft heel .

Binnenkort wat foto’s ervan en rij inpressies
 
Mooi opgelost. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Alleen stuurinrichting nogal veel flex. En de standaard wielen zijn erg slap. Zo ziet ie er inmiddels uit.
9d3fa911b5361dfda0d7cf5d52b8b9f3.jpg

Heb er wel mn favoriete batterij connector in gemonteerd.
ec109f111fc63659d5a68cb05637c4be.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi, ik heb ook een Baja Rey 1/10 besteld. Ga een Hobbywing combo gebruiken. Heb een 15kg servo nog liggen. Is de std servo zo beroerd? Benieuwd!

tja er zit een 30Kg servo in, en aangezien de servo daver erg los staat en er de nodige krachten op de voorwielophanging staat ,vondt ik het nuttig .

Maar ga eerst eens rijden zo stock uit de doos , waarschijnlijk bevalt het je ..

@Arnoud 1/10 : is wel 1 van de betere pluggen , ik heb er een verkoopkabel op zitten , was te lui om het om te bouwen ,maar dat gebeurt in de winter wel .Was het plug en play of moest je nog iets modificeren ?
 
Wat een ontzettend mooi ding! Helaas zit deze op dit moment behoorlijk boven mijn budget dus blijf ik ff watertanden bij jouw foto's
 
8c0f4b0f43ac073ab32ff97e444fbee1.jpg

Ik ga aan de slag met:
Nieuwe velgen/banden
Alu upgrades voor: stuurinrichting, schokdemper bevestiging, A-armen en voorste differentieel huis
Ook ga ik de sper uit het achter diff vervangen voor een open setje.

Niet allemaal tegelijk hoor[emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er zijn nog wel andere dingen die ik wil veranderen , oa de diff's voorzien van andere olie , en de servosaver aanpassen . Ik heb ook nog een Tenschock motor liggen die ik wil proberen omdat ik die wat " vriendelijker " vindt met rijden , heeft iets meer evenredig koppel dan de stock .
De vering wil ik ook naar gaan kijken of daar iets in valt te verbeteren voor mij .....

Oa nog wat andere SC banden op velg proberen , de LOUISE bevallen wel, ,aar heb nog wat el cheapo banden liggen HK .:beer:

:thumbsup:
 
Mooie upgrades, vooral die draagarmen!

Heb de sterkverwante Rock Rey sinds 2017, toen de Baja/Rock Rey net uitkwam.

Verbeterpunten zijn met name de servo-arm en de servo zelf. Het kunststof servo-armpje heeft het ongeveer een half uur uitgehouden, wat gezien de enorme wielen geen verrassing is.
Heb meteen de onderdelen rond de servo vervangen, omdat het vrij veel (de)montagewerk is om bij de onderdelen van de stuurinrichting te komen. Servo is van Power HD, waren toentertijd goede ervaring mee van gebruikers. Servo kost ook amper iets. Rest is origineel van Losi.

Daarna de stuurinrichting ook vervangen voor aluminium, ook van Losi zelf. Verder is het ingaande lager van het achterste diff een berucht zwak punt, omdat het kogellager ondermaats is.
Hiervan waren al vanaf het begin goede vervangers (SSD RC third member), die ik op bovenstaande foto ook al spotte.

Moet me een beetje schamen, ding staat op dit moment al 1,5 jaar stof te happen.

Foto's:
 

Bijlagen

  • IMG_0022 (2).JPG
    IMG_0022 (2).JPG
    272,5 KB · Weergaven: 321
  • IMG_0023.JPG
    IMG_0023.JPG
    201,5 KB · Weergaven: 326
  • IMG_0243 (1).JPG
    IMG_0243 (1).JPG
    252,7 KB · Weergaven: 313
  • servo.JPG
    servo.JPG
    274 KB · Weergaven: 352
  • servo+brackets.JPG
    servo+brackets.JPG
    411,7 KB · Weergaven: 372
IMG_2720.JPG
Ziet er goed uit. Die van mij origineel op wielen en piniongear na. Rij je er wel mee? Want hij ziet er uit als nieuw
 

Bijlagen

  • IMG_2720.JPG
    IMG_2720.JPG
    162,1 KB · Weergaven: 1.063
Back
Top