Robot Servo s voor Richtingsroer

Discussie in 'F3A-X' gestart door Ed Heemskerk, 4 okt 2007.

1. Ed Heemskerk

Ed Heemskerk

Lid geworden:
    5 sep 2007
    Inmiddels zijn ook de servo s gearriveerd , de bij wet geregelde diefstal afgehandeld . Gepast en contant aan de deur , terug naar de middelleeuwen
    De BTW muur ligt rotsvast om europa heen . Vol verwachting de Robotservo van Hitec uitgepakt en eerst de gebruiksaanwijzing gelezen . En getest .
    Iets meer dan zestig gram en 30 kg trekkracht met titanium tandwielen bij een afmeting van een normale servo . Deze servo s zijn geschikt om rechtstreeks op een lipo aan te sluiten .
    Ja ik heb lipo s besteld voor de emcotec. Nu nog even uitvinden hoe de splitsing te maken met de emcotec en de lipo .
    Weer een stapje verder . Ik was gewaarschuwd dat deze servo s niet geschikt zijn voor een vliegtuig geen goede nulsstelling ,te grote stapjes .
    Ja de uitslag is gigantisch 2x zestig graden .Volgens de gebruiksaanwijzing is dit een servo ook geschikt voor normale uitslagen bij gebruik in een vliegtuig .
    De uitslag is met een servo programmer simpelweg terug te brengen naar normale proporties .
    Na een half uur in opperste verwondering te hebben verkeerd kan ik maar 1 conclusie trekken de nauwkeurigheid is evengroot als de 9555 van hitec en uitslag in overvloed.
    Nu nog op zoek naar iemand met ervaring met het programmeren van servo s

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Maarten de Moor had er ook 1 op zijn richtingsroer, schijnt best ok te zijn :D Voor mij is de JR DS8811 nog steeds een topper als rudderservo. Mogelijk dat ik de Hitec ook eens probeer....

Grt.

3. razor

razor Guest

of de futaba S9156 0.17sec/60'@6V 24.5 kg-cm@6V 63g 40x20x36.6

4. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hoop wel dat ie verbeteringen heeft t.o.v. de S9351, die was hypernerveus, als je dan het roer aantikte, bleef hij maar trillen/jitteren.... (direct vervangen door Hitec's)

Grt.

5. razor

razor Guest

je moet ergens beginnen he

Deel Deze Pagina