Runcam 2 - reparatie mogelijk?

Discussie in 'Electronica' gestart door Chris Burton, 12 feb 2016.

1. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Long story short: mijn Runcam 2 heeft het begeven. Ondanks het gebruik in een voltmeter heb ik ergens in mijn denkproces gisteravond niet goed opgelet en mijn Runcam 2 verkeerd van juice voorzien.
    Heeft iemand enig idee wat in zo'n cam als eerste zou kapot gaan en of het wellicht te fixen is? Ik neem aan dat de kans klein is, maar wellicht zijn er mensen die het zouden aandurven om er eens naar te kijken?

Enige info zou erg tof zijn :)

Greetz!

2. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Wat is er verkeerd gegaan? Een te hoge spanning er op gezet? De plus en de min omgewisseld?
    Wat er werkelijk kapot is en of het te repareren is valt niet op voorhand te zeggen.
    Als je mazzel hebt is er alleen een (tantaal) condensator kortgesloten en dat heeft de rest "beveiligd". Helaas kan er ook veel meer "opgeblazen" zijn en dan is repareren waarschijnlijk niet echt meer mogelijk. Als "de chip" kapot is kan je het wel vergeten, dan is een nieuwe camera kopen simpeler en goedkoper.
    Alleen door de camera open te maken en door te meten kom je te weten wat er aan de hand is. Maar dan moet je wel weten wat en hoe je moet meten!

3. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Bedankt voor je reactie. Klinkt erg logisch allemaal, volgens mij gaat dit 'm niet worden voor mij, jammer. Idd plus en min omgewisseld, tegen einde van de avond ging het ergens bij de BEC mis.

Nogmaals dank!

Deel Deze Pagina