Mijn clubgenoot heeft onlangs een nieuwe saito gekocht, heeft de motor laten indraaien zoals het boekje met Klotz olie. Ondertussen heeft die al meer dan vijf liter gedraaid.
Nu is het zo dat de motor bij het aanpakken sputtert en bij volgas dan wel ineens de volle toeren haalt.
onder één uitlaat is een olieplek en deze cilinder is aanzienlijk minder warm dan de andere. Bovendien is al een paar keer de kleppenstoter naast de klepzitting terecht gekomen.
Bij wijze van test heb ik de bougies en ontstekingskabels gewisseld, maar dat hielp zoals verwacht niet. Klepspeling is ok op 0.10. Volgens mij is het de (uitlaat) klep die niet altijd meegaat : misschien de veer of de passing ? Heeft iemand dit al voor gehad.
PS hij gaat er morgen wel mee terug naar de winkel
Nu is het zo dat de motor bij het aanpakken sputtert en bij volgas dan wel ineens de volle toeren haalt.
onder één uitlaat is een olieplek en deze cilinder is aanzienlijk minder warm dan de andere. Bovendien is al een paar keer de kleppenstoter naast de klepzitting terecht gekomen.
Bij wijze van test heb ik de bougies en ontstekingskabels gewisseld, maar dat hielp zoals verwacht niet. Klepspeling is ok op 0.10. Volgens mij is het de (uitlaat) klep die niet altijd meegaat : misschien de veer of de passing ? Heeft iemand dit al voor gehad.
PS hij gaat er morgen wel mee terug naar de winkel