savage 25 rtr of savage SS met de 25 motor.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door P@trick, 14 okt 2003.

1. P@trick

P@trick Guest

Wat denken jullie.

als ik het zo bekijk is het prijsverschil niet zo groot en heeft de rtr rotostart.

en de savage al meteen heavy duty nog iets.(sorry ben ff vergeten hoe het heet)

dus ik zou graag julie mening willen horen.
    ik moet dit dus uit zoeken voor een maat van me maar ik kom er niet zo goed uit.

de andere monstertrucks heb ik al uitgesloten het gaat nu puur om deze 2

2. MobFigure

MobFigure Guest

Is die maat in staat om hem zelf te bouwen?

3. BlackFox

BlackFox Guest

De ss is natuurlijk beter omdat je dan weet wat je in elkaar hebt gestoken en als et om de snelheid gaat zal de ss ook wel sneller zijn denk ik.
    trekstart of rotostart is nie belangrijk als je motor goed afgesteld is natuurlijk, maar voor een beginner is dan rotostart natuurlijk beter.
    Maar uiteraard moet je maat ook weten wat hij kan en wil.

4. P@trick

P@trick Guest

@ blackfox
    eigenlijk snap ik helemaal niets van jouw antwoord.
    De SS is beter omdat hij hem zelf bouwd.
    en als er meer verschillen zijn dan doen die er niet toe.
    En ze hebben toch allebij de zelfde 2bak en de zelfde motor dus de snelheid zal niet echt schelen.

@mobfigure
    Neej hij bouwt hem niet zelf ik bouw het voor hem.
    hij wil gewoon RTR zeg maar maar als de Savage SS beter is danbouw ik hem en geef ik hem pas als hij klaar is dus krijgt hij in feite die ook als RTR.

verders die roto start is wel een voordeel vind ik zelf.

maar wat zijn nou echt de grote verschillen.

en is die Savage nou echt veel beter.

5. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    eh ze hebben niet alle 2 de zelfde motor!!! de SS wordt in nederland niet met de HPI motor geleverd maar met een picco en bij PK zelfs 1 die 1 Pk meer heeft 3.5PK in plaats van 2.5Pk die in de .25 zit.

het is natuurlijk wat je zelf makkleijk vind een RTR die helemaal inelkaar staat of een SS die je helemaal zelf in elkaar moet zetten het laatste vind ik persoonlijk het leukste maar dat verschild per persoon.

de verschillen zijn minimaal op de SS of de .25.

hier een paar;

SS.......
    * Andere uitlaat
    * Soms betere motor (ligt aan winkel)
    * zelf bouwen

.25........
    * rotostart
    * paar dingetjes verbeterd
    * staat al in elkaar

beide ongeveer even duur.... De .25 is gemaakt voor de power en het gemak en de SS is meer een snelheids auto in offroad condities(dat denk ik zelf trouwens)

6. P@trick

P@trick Guest

wel hij word bij towerhobbies besteld en daar zit dus de zelfde motor op beide.

het verschil in prijs is 100€

maar voor die 100€ verschil moet op de SS nog alles gekocht worden zoals servo's en zender.

buiten dat de 27mhz zender niet voldoende is kan hij wel meteen rijden voor het geld.

daarom is mijn vraag.

Wat bied de SS nou echt meer om er eigenlijk gewoon 200€ meer aan uit tegeven(dit is dus voor servo's en een zender)

7. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    De Picco motor die bij de Savage SS wordt geleverd heeft geen 3,5 pk, het zijn er 2,7! Kijk de specs maar eens na. Picco levert geen andere .26 die meer vermogen levert dan 2.7 pk.
    Zowieso is 3,5 pk wel heel erg veel. Dat halen zelfs de beste competitiemotoren niet. Dan bedoel ik de competitiemotoren in zowel onroad als offroad.
    De Picco motor mag dan wel meer inhoud hebben, maar dan is 3.5 pk nog niet te halen (nog niet...)

8. P@trick

P@trick Guest

Update maar in nederland word hij gewoon met een hpi .25 geleverd e niet met een picco.

9. Yves

Yves

Lid geworden:
    27 nov 2002
    Heren

Als ik moest kiezen tussen een RTR of een Kit dan adviseer ik de kit !!!
    Mijn maat heeft een RTR RS4 en dat ding rammelt dus helemaal uit elkaar ... bv :

:arrow: hij is al z'n vijzen van het trekstartershuis kwijt !
    :arrow: laatst knalde de uitlaatpijp eraf op topspeed !

als je hem zelf bouwt dan kan je loctiten waar nodig en weet je hoe de auto in elkaar zit ...

véél beter

Y

10. P@trick

P@trick Guest

ja maar ok ik ben ook instaat om een rtr opnieuw te bouwen daar gaat het niet om.

het gaat me meer om het verschil.

de SS heeft heavy duty dogbone maar blijken toch niet de echte te zijn.
    de .25 heeft rotostart

Maar ik denk wel dat het de SS word.

11. marvin

marvin Guest

ik zou ook voor de kit gaan, die moet je zelf bouwen, dus weet je beter hoe de auto in elkaar zit enz enz, en met die .25 moet je met de rotostart oppassen, want als de motor verzopen is, en je start hem met de rotostart kun je niet voelen dat de motor verzopen is, en dan gaat je one way baering kapot heb ik gehoord :?

12. Yves

Yves

Lid geworden:
    27 nov 2002
    een RTR uit elkaar halen en terug in elkaar zetten .... :twisted:

freaky

13. P@trick

P@trick Guest

jah dat one way bearing verhaal klopt.
    in amerika halen ze allemaal de rtr eerst uit elkaar en zetten hem dan weer in elkaar dan is hij top zij kopen deze vanwege de rotostart en de zender servo's etc.

maar ik denk nog steeds dat het de savage word.
    tnx

14. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    welke van de 2

ik zit ook met het zelfde probleem maar ik ben nog niet zo ervaren met het bouwen van een brandstof auto heb allen een tl01 baja champ in elkaar gezet(simpeler kan niet) dus heb nog geen ervaring met brandstofauto's is dan toch mogelijk dat ik hem dan in elkaar zet met wijnig bouw ervaring anders heb ik mijn keus al gemaakt dan ga ik voor de Savage SS

gr dick

15. P@trick

P@trick Guest

Kan je bouwen.
    Kan je sleutelen dat is de vraag die je je moet stellen.

als je dat kan moet je zelf bouwen.
    vind je je zelf niet zo handig koop je een RtR maar ik weet zeker dat 80% van ons zelf kunnen bouwen

16. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    oke, dan denk dat ik het er toch is op ga wagen voor de Savage SS

gr dick

17. Savage28 !!!

Savage28 !!! Guest

Als je zó a-technisch bent dat je een RC-auto met een hele duidelijke handleiding (dat zijn ze bij HPI) niet in elkaar kunt zetten, is het verstandiger om helemaal geen brandstofauto te kopen. De moeilijkheid zit hem niet in het bouwen van de auto, maar de techniek daarná! Het afstellen van de motor, en het omgaan met de hele techniek van de auto, als er iets mee is.
    Ben je een beetje technisch, neem dan de SS, die je zelf kunt bouwen, zodat je meteen weer een stuk meer behendigdheid in de techniek van de auto. En je kent de auto door en door, dus als er iets is, weet je (meestal) meteen waar het zit.

Ben je redelijk tot erg technisch, dan moet je kiezen wat je het leukste lijkt: zelf bouwen, of meteen kunnen gassen. Als je technisch genoeg bent, kun je de techniek ook zonder bouwen begrijpen, maar voor een totale 'beginner' is dit niet aan te raden. Laat je in eljk geval goed informeren in de winekl waar je hem aanschaft (ik raad je dus AF om hem via internet te bestellen), zodat je jezelf niet meteen in de problemen werkt, door bijvoorbeeld het motortje niet goed te laten inlopen.

Greetzz, Robbert

18. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    nou ik heb die handleiding gezien op internet, hij is perfeckt hoor echt super duiderlijk. http://www.hpi-europe.com en dan natuurlijk onder de savage SS

Ja nog een vraagje een vriend en ik weten niet hoe je het uitspreekt gewoon plat hollands Savage of in het engels?

gr dick

19. MobFigure

MobFigure Guest

Op zijn engels natuurlijk, het is geen nederlands mer, sevitsch dus, (ongeveer)

20. Savage28 !!!

Savage28 !!! Guest

haha, juist. Je spreekt het uit als "Savitsch" Maar iedereen heeft zijn eigen manier. De één zegt "Savazje", de ander "Saveezj" Iedereen weet wel waar je het over hebt, in savage land :D

Greetzz, Robbert

Deel Deze Pagina