Ik heb een HPI savage, net in elkaar gezet, maar hij stuurt niet als hij stil staat, nu las ik dat er minimaal een 5kg/cm stuur servo in moet, ik een Hitec 9,6kg/cm(speed 0.2sec/60) servo gehaald en nog zwaar veel moeite met sturen als hij stil staat... Er zitten 4 volledig opgeladen Sanyo Ni-MH2100(2000 mAh) batterijen in. Hoort dat ? 9,6 kg servo lijkt me toch wel genoeg als er in het boekje van hpi staat dat er minimaal een 5kg in moet...
Probeer is met een echte auto zonder stuurbekrachtiging te sturen als je stil staat en te sturen als je rijd. dan merk je dat je het stuur bijna niet om krijg als je geen stuurbekrachtiging heb en stil staat en hoe breder de band hoe meer moeite je moet doen. dit is het zelfde als bij RC auto's dus als je rijd gaat het 10x beter en zeker als je de grote van de savage banden heb.
Beweegt de servo wel ??? Ik denk dat de servosaver vrij slapjes is en neemt daardoor niet de wielen mee.
Een servosaver is een verende koppeling tussen je servo en stuur-inrchting. Ik weet dat HPI veelal dit op het servowieltje heeft zitten en is dan herkenbaar als een vrij groot en dik wieltje maar ik kan het verkeerd hebben bij de Savage.
Als je servo niet beweegt, dus staat te duwen maar niet verder komt zou ik ook even de batterij'en controleren..... wat je ook ff moet doen is 't stangetje van de servo los halen en dat met de hand bewegen en kijken of dat wel soepel gaat, bij mijn auto (geen savage oid) is 't zo dat als ik bepaalde schoeven strak aan draai, de sturing klem zit... je moet dus zorgen dat als je stuurgedeelte los is van je servo dit soepel en vrij beweegt!
misschien moet je ff je zender instellen :? Je kan gewoon sterkte van de servo's instellen. Ik iig wel met me zendertje van 90 euro
Klopt helemaal, mijn voorwielen draaien ook bijna niet als ik stuur alshij stil staat. Til de auto op, kan je dan zonder problemen sturen dan is er geen probleem in de aansturing, en hij zal gewoon sturen als je rijd. dit kan je ook weer proberen door de auto op de grond te zetten, en te sturen en hem vervolgens met de hand vooruit te duwen, grote kans dat de wielen dan wel helemaal uitslaan/sturen. Succes!