savage valt stil net wanneer ie schakelt

mijn savage ss (f4.1)
valt stil wanneer hij gaat schakelen.
hij houd in en valt dan still (kan net niet schakkelen)
kan iemand me helpe?

mvg.
 
Tijdens het wegrijden of van zijn eerste naar de tweede. Ik denk zelf tijdens het wegrijden.
Loopt ie onregelmatig stationair of iets anders bijzonder?
Aandrijving gaat stroef?
 
Zet de HSN een kwart slag rijker en kijk of het probleem dan ook nog is. Het lijkt erop dat je hem te arm hebt afgesteld.

M.v.g. Mark
 
hij trekt vrij goed op.
als ik aan mijn tandwiel draai gaat het soepel maar er is een punt waar het toch even stroef gaat.
ga morgen is de HSN rijker zetten.

mvg
 
hij trekt vrij goed op.
als ik aan mijn tandwiel draai gaat het soepel maar er is een punt waar het toch even stroef gaat.
ga morgen is de HSN rijker zetten.

mvg

Als het op een punt stroef gaat moet er toch een belletje gaan rinkelen.
Ik zou toch even je versnellingsbak nakijken, misschien zit er wel een steentje in een tandwiel gedrukt.
 
Het feit dat hij inhoudt vanaf het moment dat hij schakelt betekent niet veel goeds, want op zich is schakelen naar 2de zeker vergelijkbaar met wegrijden vanuit stilstand qua belasting en dat doet ie prima zo te horen...;)

Je versnellingsbak even opengooien lijkt mij inderdaad de beste oplossing
 
Dat het vergelijkbaar is klopt niet helemaal...

Op het moment dat de bak naar z'n 2 gaat schakelen zit de motor al richting z'n top wat toeren betreft , daar komt dan nog 's een extra belasting bovenop vanwege het schakelen. Als de motor dan te arm staat afgesteld trekt ie die extra belasting niet meer ;)

Ik zou doen wat Mark ook al zei , eerst eens een kwart rijker zetten op de HSN.
 
Da's ook waar, hangt er een beetje vanaf hoe de versnellingsbak is afgesteld, bij mij schakelt die een heel pak sneller om juist uit de hoge toeren wat weg te blijven.

HSN ff herzetten is natuurlijk snel even getest vooraleer je heel de bak uiteen begint te gooien :D
 
Het is moeilijk om met zo'n summiere beschrijving de oplossing te geven. Zet even een filmpie op youtube zou ik zeggen.
Het neigt i.i.g. naar te weinig brandstof. Misschien is het filtertje verstopt?
 
Dat stroef lopen kwam bij Jizmac vandaan, daar kwam Krego zelf niet eerst mee.

Krego is dat heel lichtjes aanlopen van je Gearmesh? Dan staat je gearmesh een heel klein beetje te strak. Heel lichtjes aanlopen op 1 punt mag op zich, maar het is beter om dit af te stellen. kwestie van je motor 0.1mm op te schuiven.

Maar wat ik al eerder zei, een videootje zegt veel meer...
 
héhé,
alles is goed.
hij schakeld goed van 1ste naar 2de.
maar de 3de niet.
dus ik heb wat gelezen.
en las dat je je 3speed uit elkaar moet halen voor 2de naar 3de te regelen.
maar ik vind nergens waar het uitgelegd word HOE dit moet.
meschien weet iemand dit?

mvg
 
Als je je 1 naar 2 goed hebt afgesteld is het alleen maar makkelijker om de 2 naar 3 af te stellen.
Alleen al omdat je de hele gearbox niet open hoeft te maken.

Hoe heb jij je bak afgesteld dan?
steeds opengemaakt of van buitenaf??
als je steeds van buitenaf hebt gesteld staat je bak in zijn 2 met optrekken en schakelt hij naar 3 als je gaat rijden..

De tutorial zal ik ff opzoeken,die staat ergens op de site van HPI..

De manual staat hier http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/87218.pdf

de afstellingen moet je ff zelf uitzoeken.. die zijn geheel afhankelijk van je eigen voorkjeur. er zijn wel richtlijen.

Anders eens een keer kijken op www.savage-central.com hier kun je echt ALLES vinden voor je savage..
 
Laatst bewerkt:
Als je je 1 naar 2 goed hebt afgesteld is het alleen maar makkelijker om de 2 naar 3 af te stellen.
Alleen al omdat je de hele gearbox niet open hoeft te maken.

Hoe heb jij je bak afgesteld dan?
steeds opengemaakt of van buitenaf??
als je steeds van buitenaf hebt gesteld staat je bak in zijn 2 met optrekken en schakelt hij naar 3 als je gaat rijden..

De tutorial zal ik ff opzoeken,die staat ergens op de site van HPI..

lol,
heb deze van muzzo gekocht.
en had al de schroefjes toe gedraaid.
dus hij zal altijd in zijn 2de naar 3de geschakeld hebben.

mvg
 
Back
Top