Schakelmodule voor Robbe F-14 (uitlevering gestart)

Cheeta

Forum veteraan
aangezien de module nu in productie wordt genomen wil ik ook de schippers erop wijzen!

Met een set (encoder + decoder) is het mogelijk met een Robbe F-14 12 kanalen te schakelen. Hiermee kun je dus van alles bedienen.

Aansluiten is erg makkelijk en kan elke leek doen. in de zender is het een kwestie van 2 stekkertjes in pluggen. Bij de boot? is het een kwestie van zorgen dat alle verbruikers (verlichting etc) die je wilt schakelen voorzien zijn van een constante plus +. En de min kant aan de decoder solderen / schroeven etc.

Prijzen:
De encoder kost: €33,50 (voor in de zender)
De decoder kost: €29,50 (voor in het model)

Momenteel heb ik echter nog maar 2 encoders in voorraad. Maar niet getreurd er gaat een nieuwe bestelling komen.

bestellingen kunnen via

sales@wetronic.nl

*vergeet niet je naam en adres gegevens te vermelden en hoeveel modules je zou willen en of je eventueel in het buitenland woont.

vragen kunnen per PM gesteld worden of in dit topic.

Ondersteunde zenders:
F-14 / 8 kanaals
FC-16
FC-16 Truck & Boat
FC-18 alle versies
FX-18 met losse schakelaars.

Laatst bewerkt door een moderator:
Demo dagen:
2 November Tamiya meeting | beyneshal Haarlem (DEMO)
8 November Hobby Beurs | WTC Expo Leeuwarden (Geen demo, wel aanwezig)
9 November Modelbouw Spektakel | Zalen centrum Den Bolder Waspik (Demo tussen het rijden door)
15&16 November Spellenspektakel | ijsselhallen Zwolle (Demo tussen het rijden door)

Ik ben herkenbaar aan het volgende shirt:
shirtpromorp6.jpg

ja deze zijn een alternatief voor de robbe modules

let wel op! ze werken niet samen met de robbe modules!

Hallo Alwin,

Ik heb een 12+2 aan de rechterzijde van mijn F-14 zitten op kanaal 7
Kan ik jou set op kanaal 8 zetten zonder dattie met kanaal 7 gaat lopen $^&*()

Ik hoor het graag!

Hoi,

Michiel

Hier het lijstje, waarmee het werkend is:
[post242]

Zoals je ziet Arnold, is die met de FX-18 werkend.
Het lijkt mij, dat de FX-14 dan ook geen probleem is.
(maar bind me er niet op vast)

@ Michiel,

De modules zullen elkaar niet in de weg zitten.
Daar ze elk een ander kanaal gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ff een vraagje. Ik heb een f14 en wil een schakelkanaal. Ik heb al een schakelaar maar moet je dan gewoon op de servo draad solderen en die in je f14 aansluiten of moet er aan de buitenkanten een 2k2 weerstand tussen? Robbe zelf doet het zonder maar victor de lang zegt dat het er wel weer tussen moet. Moet er wel of geen weerstand tussen?
Misschien een schema als iemand die heeft en zou willen plaatsen. ( weet het is een relatief oud draadje.)

tim

je hebt schakelaars die in je f-14 passen
3 pos en ordernr 1-8230 (robbe)
2pos ordernr 1-8228

en je hebt voor de onvanger schakelaars (die heb je ook nodig)
voor 1 of 2 schakelkanalen

waar ik het bestelnummer niet van kan vinden :oops:

maar dit kan ook zonder schakelaar ipv. gebruik je joystick

groet ruben ;)

Hoi bart,

Marten zegt dat er op de middelste de + een 82k weerstand moet en niet op de buiten kant. Ik vraag dit om dat het bij mij niet werkte en mijn robbe f14 print begon langzaam erg warm te worden. Dus bij mij werkt het nog niet. Maar bedankt ruben voor de bestel nummer´s. Maar het ging om een zelfbouw switch.

tim

Heb je het getest met een servo er aan dan? Want bij mij werkt het wel gewoon, dat heb je gezien, ook met een servo werkt het.

Bart

raar bij mij werkt het niet als ik een regelaar en een servo er aan koppel doet de regelaar en de servo het niet zoals ik al eerder heb verteld. Had jij het aangesloten staan op die conrad print van de multi switch decoder? Miss is dat het waarom het bij jouw wel werkt en bij mij niet.

tim

Nee, als ik een servo aan mijn ontvanger hang op het kanaal van de schakelaar, en ik zet er 6V of dan werkt het gewoon.

Bart

Echt heel raar, maar volgens een programma moet 2k2 drie keer rood zijn en dat is bij mij niet zo. dus denk dat de fout is. Welke kleuren heb jij er in dan bart?

tim

Back