scrollwieltje van Spectrum DX6i werkt niet goed

Discussie in 'Model elektronica' gestart door andyr74, 10 aug 2023.

1. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Ik heb onder andere een spectrum DX6i. Ik heb deze jaren geleden (> 12j denk ik) gekocht als heli zender voor onder andere een Thunder tiger, een mini (merk?) en simulator. Ik heb deze zender vrij weinig gebruikt. De laatste keer is ondertussen ook al een paar jaar geleden. Ik merkte toen reeds dat het scrollwieltje om door de menu's te gaan niet meer goed werkte. Ofwel ging je niet door het menu en bleef je dus op dezelfde plaats/instelling ofwel ging je veel te snel door het menu. Hierdoor was het vrij lastig om op de juiste plaats in het menu te geraken en om de juiste waardes correct in te stellen.

Iemand een idee of hier nog iets kan aan gedaan worden?

2. onno10

onno10 PH-SAM

Lid geworden:
    28 sep 2013
  3. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Van een camera kreeg ik zo'n scrollwieltje weer werkend door contactspray er in te spuiten. Zo tussen het spleetje. Wel af en toe te herhalen.

Laatst bewerkt: 12 aug 2023
  4. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Gaat het eigenlijk om het wieltje of het drukknopje? Filmpje is voor knopje. Contactspray voor het wieltje. Snel te proberen...

5. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    het complete wiel assembly kost maar een paar dollar op aliexpress, 5 min vervangtijd en hij is als nieuw

6. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Lijkt me beste optie dan...

7. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Het gaat inderdaad over het (vertikale) wieltje waarmee je door het menu moet gaan. Nu reageert dat wieltje niet meer zoals het zou moeten.
    Op aliexpress inderdaad maar enkele euro voor zo'n wieltje. En dit wieltje past blijkbaar ook nog op andere zenders.

Deel Deze Pagina