sebart sukhoi 140e 2m op 6s

graag had ik wat suggesties gehad van jullie om een motor en regelaar te bestellen op hk voor de sukhoi van sebart 2meter span,op 6cellen (5000mah?)
zelf heb ik al een prop die ik er wil voor gebruiken; 20x12E mejzlik
deze had ik op het oog.;
Turnigy dlux 100A SBEC Brushless Speed Controller w/Data Logging
Turnigy G160 Brushless Outrunner 290kv (160 Glow) (EU Warehouse)

graag suggesties
bij sebart spreken ze van 6s -10s 5000mah,
dus wil ik voor de 6s gaan omdat ik deze ook nog verder kan gebruiken.

Ik vlieg mijn su29 op 10s. met ongeveer 2.6kw. met dit vermogen kan je lekker 3d en kustvlucht vliegen. Wil je dat dus op 6s gaan doen kom je op 2600watt/22volt=+-120amp.
Persoonlijk denk ik dat 6s niet gaat werken.

Er zijn wel heel kortstondig mensen geweest die op 6s of 8s vlogen. maar zo ver ik weet vliegt iedereen een 2m 3d kist weer op 10s

Even door ECalc gejaagd, het gaat vliegen en goed ook.
Ik kom waardes uit van 7639g thrust en 96/u pitch speed (allemaal benadering uiteraard) maar eigenlijk vind ik 6S toch een beetje te weinig voor dit toestel.

Versta me niet verkeerd: vliegen gaat ze zeker.

Ik vlieg zelf met sebart 50e klasse vliegtuigen met een 6S, een medeclublid vliegt met een sebart 110e klasse, ook op 6S en ik heb veel meer "punch" dan hem.

Moest ik m'n 50e op 5S vliegen bvb dan kan ik daar perfect mee vliegen, het opstijgen etc zal geen problemen vormen. De meeste zaken gaan ook goed werken. Maar ik zou die "punch" missen...

Zou er toch eens over denken om over te stappen naar 8S (dus 2 keer 4S) of de stap naar 10S direct te zetten.

Het is nog geen 2m kist maar hij komt al in de buurt....

dank u voor de reactie!

zou ik dan met deze motor ,regelaar en die prop op zeg maar 8 of 10s kunnen vliegen?
of beter en andere keuze maken dan..(wil deze prop gebruiken)

Neen,
op 8S kom ik berekend (met afwijkingen) uit op 118 A. De motor kan theoretisch maar 78A aan. De regelaar 100A. Dit wordt dus rook.
Op 10S wordt dit 159 A...

Een 18x10 op 8S
Een 16x7/16x8 op 10S

Ik zou die G160 niet nemen. kV waarde is te hoog...

Eerder zou ik kijken naar (specifiek HK) een SK3 6374 192 KV of zoiets.
Dan kun je die prop gebruiken.
Wel niet op 6S dan want dan wordt het een mak lammetje
Op 8S zal hij goed vliegen en op 10S wordt het een beest.

okee
ik ga uw raad opvolgen en voor de 10S gaan met de sk3 6374 192kv.
nu nog es kijken welke servo's en aparte bec op 2S met iets meer dan 5A.

alvast bedankt!

mijn ervaring met de monster 3D op 6s, is minder.
Even voor de duidelijkheid de 3D monster is veel lichter dan de 140.

De monster 3D vliegt heel leuk, het gewicht was dan ook 3.9 kg

Maar je moet heel voorzichtig zijn, ik heb veel vluchten gedaan met deze setup, maar het ging mis toen ik volgas een rondje vloog, het resultaat was een rookspoor achter mijn vliegtuig. motor compleet door gebrand.

Met een 140 raad ik dit zeker af.10s is een goed optie veel lager stroom en je kunt het licht houden door een kleiner accu te nemen.

Maar ikzou niet voor de sk3 6374 gaan veel te zwaar een 600 grams moter moet ge noeg zijn met een ~210 kv. Dan is deze al iets beter SK3 - 6364-213kv.

Ik vlieg nu zelf met de 215 kv van GensAce. Hier kan ik duidelijk over zijn. niet kopen je moet zelf een achter lager monteren in de kist anders maakt hij een ongelooflijke tering herrie in knife-edge.

Oja , ik heb al er al heel veel vluchten opzitten met een CC BEC pro direct op de 10s
En ik heb geen kleine servos, 4 maal hitec HS-7950TH.

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
bart,
bedankt voor uw bevindingen en raad.
ik ga dat eens bekijken,zit nu eigenlijk te denken dat ik hier nog nieuwe 3x 3S 3000mah 70c liggen heb,dat maakt samen 9S 3000mah;goed of slecht idee? of te weinig mah?

als je dat doet, moet je minimaal de 213 Kv en misschien wel de 245 Kv motor kiezen. De vlucht tijd zal rond de 5 tot 6 minuten zijn, dat is vrij kort.

Bart,

idd, dat is te kort.

dus voor de 2x 5S 5000mah gaan.
word dus toch nog prijzig eer ik alles heb,

nog servo's zoeken en een bec van rond de 15A

Ik gebruik veel lipo's uit de zippy compact reeks en ben hier heel tevreden over.
Gebruik ze van 2S tot 6S.

Bvb de 5S 4200 mAh of de 6S 4000 mAh gebruik ik veel: zeer content van.

als je vast wil houden aan je 6s pakketten kan je ook eens kijken naar een 12s setup.

Heb deze kist niet maar heb zelf mijn huidige extremeflight. 70 inch gevlogen met een axi 5320/18.
De sukhoi en de 70 van ex worden in veel topics met elkaar vergeleken en gaan vrij gelijk op hoewel de sukhoi iets groter is.
Misschien is die motor ook iets voor jouw kist.
Moter kan veeel meer hebben dan de specs aan geven.
En hebben dan velen ook gedaan. Duurdere motor maar ook kwaliteit.
Neem je een gelijke HC motor en belast je hem zo dan rookt je hem zo op.

Door dat laden op onze club lastig is door geen continu stroom ben ik overgstapt op een benzine dle 30cc.
Benzine motor is fijn, tanken en vliegen maar. Toch kan de motor niet op tegen de specs van wat zon axi levert.

Maar de 5320/18 kan je vliegt op 6,7 en 8 cell.
Allen met 18x8.
Heb hem getest op 6cell 5000 Geeft een beetje parkflyer idee omdat je zo licht blijft, maar met beperkt gas 6 min en op, + lipo,s balast je best wel. 6 cell is grappig maar is het niet voor continue gebruik en je hebt veel trottle beheersing nodig.

Op 8cell mega veel power, knalt als een raket omhoog.
Vond dit een erg fijne setup.
8min stond timer en nog over op dacht 4000mAh 8 cell.
Pullout was echt vet, mooie accelleratie, kv is natuurlijk best hoog maar die motor kan dat hebben op 8 cell.

Maar dat gaat niet met een budget motor.

Aangezien de laatste post al 10 jaar oud is toch enkele vragen. Ik kan de monster versie kopen.

Als servos dacht ik aan de savox sv1261 mg. 20 kg op 7 v en 25 op 8 volt voor slechts 40 gram... Echter zijn die wat kleiner en zullen de servobevestigingen aangepast moeten worden.

Het gezond verstand zegt 8 of 10 cellen setup. Nu heb ik voor mijn bushmaster 6cellen 5000mah met de am600 setup wat een super combo is.

Met de huidige motoren zou mss de am670 motorcombo op 6cellen wel een redelijke pullout hebben op de sukhoi? Of voor de zekerheid toch een 8 cellen setup... Of is de sukhoi gewoon outdated...
Groeten

Back